Hoe je de volgende stap in personalisatie zet: aandacht voor de klantintentie
Bij personalisatie draait het vooral ook om wat de intentie van de klant is. Denk dus niet alleen aan wie je klanten zijn, maar vooral ook wat ze zoeken.
Bij personalisatie draait het vooral ook om wat de intentie van de klant is. Denk dus niet alleen aan wie je klanten zijn, maar vooral ook wat ze zoeken.
Als je iets zelf maakt hecht je er meer waarde aan: dat psychologische mechanisme werkt al jaren voor IKEA. Dat kan ook online met customization tools.
Wat zijn slimme manieren om de intentie van gebruikers te begrijpen en shoppers kennis te laten maken met grote assortimenten?
Coolblue laat zien hoe je YouTube slim inzet. Het bedrijf weet waarvoor gebruikers naar het platform komen en speelt daar op in met zijn productrecensies.
Corona toont: luisteren naar je individuele klanten is essentieel. Met realtime decisioning-technologie kan dat, maar implementatie is vaak een hindernis.
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een digitale campagne. Dit keer een interactieve film met social elementen en verwijzingen naar Zalando.
Na het einde van de cookies worden first-party en zero-party data belangrijk. Het gebruik betekent wel dat merken hun huidige strategie moeten aanpassen.
Klanten zijn veeleisend en je klantenservice is één van de punten waarmee je je merk kunt onderscheiden. Een checklist voor de optimale inrichting ervan.
Black Friday komt er weer aan. Welke lessen kunnen we trekken uit vorig jaar? En welke trends mogen we niet missen in 2021?
Complexe producten, zoals pensioenen in het nieuwe pensioenstelsel, vragen om extra aandacht voor de klantrelatie. Deze vijf principes zijn van belang.
Communicatieplatform Sinch koopt de Amerikaanse e-mailspecialist Pathwire voor twee miljard dollar.
Simpel: met een CDP en personalisatie verhoog je de kans op conversies. Lees hier de uitgangspunten en resultaten uit een concrete case.
Communicatieplatform Sinch uit Zweden heeft zijn Duitse tegenhanger MessengerPeople overgenomen voor 48 miljoen euro.
Een hybride headless CMS helpt je om de meest relevante content per klant te creëren en om data te gebruiken voor verdere websiteoptimalisatie.
Najaar, shoppingseizoen. Wacht niet en begin nu met voorbereiden. In de eerste plaats: oriënteer je op je doelgroep en denk na over de klantreis.