More stories

Wat e-commercemerken kunnen leren van Coolblue op YouTube

Coolblue laat zien hoe je YouTube slim inzet. Het bedrijf weet waarvoor gebruikers naar het platform komen en speelt daar op in met zijn productrecensies.

Video

Massamarketing is verleden tijd: Ken je klant door en door

Corona toont: luisteren naar je individuele klanten is essentieel. Met realtime decisioning-technologie kan dat, maar implementatie is vaak een hindernis.

Customer Experience
Premium

Campagnepanel #185: ‘Matig verhaal’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een digitale campagne. Dit keer een interactieve film met social elementen en verwijzingen naar Zalando.

Fashion

Zero-party data steeds belangrijker in een cookieloze wereld

Na het einde van de cookies worden first-party en zero-party data belangrijk. Het gebruik betekent wel dat merken hun huidige strategie moeten aanpassen.

Data

Hoe zorg je voor optimale bereikbaarheid van je klantenservice? 

Klanten zijn veeleisend en je klantenservice is één van de punten waarmee je je merk kunt onderscheiden. Een checklist voor de optimale inrichting ervan.

Customer Engagement

Met deze inzichten van 2020 scoor je tijdens Black Friday 2021

Black Friday komt er weer aan. Welke lessen kunnen we trekken uit vorig jaar? En welke trends mogen we niet missen in 2021?

Customer Engagement

Complex product? Vijf designprincipes om de klantrelatie vorm te geven

Complexe producten, zoals pensioenen in het nieuwe pensioenstelsel, vragen om extra aandacht voor de klantrelatie. Deze vijf principes zijn van belang.

Customer Engagement
Premium

Sinch koopt e-mailspecialist Pathwire

Communicatieplatform Sinch koopt de Amerikaanse e-mailspecialist Pathwire voor twee miljard dollar.

Venture

Waarom een Customer Data Platform belangrijk is voor e-commerce? Personalisatie

Simpel: met een CDP en personalisatie verhoog je de kans op conversies. Lees hier de uitgangspunten en resultaten uit een concrete case.

Customer Engagement
Premium

Communicatieplatform Sinch koopt Duitse branchegenoot

Communicatieplatform Sinch uit Zweden heeft zijn Duitse tegenhanger MessengerPeople overgenomen voor 48 miljoen euro.

Venture

Optimaliseer je omnichannel contentstrategie met een headless CMS

Een hybride headless CMS helpt je om de meest relevante content per klant te creëren en om data te gebruiken voor verdere websiteoptimalisatie.

Online marketing

Bereid je voor op het aanstaande shoppingseizoen: Introductie (1/4)

Najaar, shoppingseizoen. Wacht niet en begin nu met voorbereiden. In de eerste plaats: oriënteer je op je doelgroep en denk na over de klantreis.

Customer Engagement
Premium

Honderd miljoen nieuw werkkapitaal voor CM.com

Het Nederlandse techbedrijf CM.com haalt honderd miljoen euro nieuw werkkapitaal op om zijn groei te versnellen.

Venture
Premium

31 miljoen groeigeld voor Utrechts Trengo

De Nederlandse scale-up Trengo haalt 31 miljoen euro venture capital op bij Insight Partners en Peak. De leverancier van het gelijknamig omnichannel communicatieplatform investeert in groeiversnelling.

Venture

Zo brengt Eneco de duurzaamheidsambitie en nieuwe visie op digital bijeen

Eneco wil van groen naar klimaatneutraal. Dat valt samen met een nieuwe kijk op ‘digital’. Die afdeling gaat versmelten met andere commerciële teams.

Customer Engagement