More stories

Maak van je merk een personality

Wat is dat toch met bepaalde merken? Dat je je ermee verbonden voelt. Op een bijna menselijke manier. Je favoriete merk als een vriend.

Customer Loyalty

Van traditioneel naar modern CMS: stap uit de silo

Een modern CMS is geïntegreerd in de marketing- en salesplatforms, zodat de organisatie zich kan focussen op de klant en efficiënt leads kan genereren. De website wordt geïntegreerd in het commerciële proces.

HubSpot

Conversational marketing: converteren door converseren

Vodafone, Ziggo, Pon en Thomas Cook zetten conversational marketingcampagnes in. Met slimme AI en interactief design zorgen ze voor een betere klantrelatie.

Dialogue Marketing

Richt je webwinkel ook in voor browsende shoppers: met contentmarketing

Op het browsende winkelpubliek zijn fysieke winkels wel ingericht, maar webwinkels vaak niet. Met contentmarketing haal je online ‘rondkijkers’ naar je toe.

Contentmarketing

Stel niet uit! Vijf stappen om je first-party datastrategie op orde te brengen

Google stelt het cookieloze tijdperk uit, maar dat is geen reden om je 1st-party datastrategie uit te stellen: 5 stappen om klaar te zijn voor de toekomst.

Marketing

Campagnepanel #184: ‘Daarom is geen reden’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer een outdoorcampagne van ijsmerk Ben & Jerry’s.

Campagnes

Hopin doet overname voor eventmarketing

Het Engelse eventsplatform Hopin breidt zijn portfolio uit met een eventmarketing. Daartoe neemt het Attendify over.

Venture

Klantgedrag verandert na de pandemie: Hoe speel je daarop in?

Consumenten verwachten meer geld uit te gaan geven na Corona. Als je daarvan wilt profiteren moet je weten wat er speelt in het leven van je klant. 

Customer Engagement

Wereld Natuur Fonds lanceert voice-app

Het Wereld Natuur Fonds is bezig met een digitale transitie en werkt niet meer campagnegestuurd, maar zoekt permanent contact met belangstellenden. Daarom lanceert het onder andere een voice-app.

Voice

Online personaliseren voor B2B: makkelijker dan je denkt

B2B draait om persoonlijke relaties. Die zijn lastig op te schalen, maar digitaal mist de “personal touch”. Online personalisatie is echter niet moeilijk.

B2B Digital

Personaliseren kun je leren

Door goed te personaliseren kan de conversieratio een sprong maken en wie wil dat nou niet? Waar begin je en hoe pak je het goed aan?

B2B Digital

Emerce Digital Marketing: Een-op-een communiceren met massa’s

In de achttiende eeuw kende de winkelier de klant persoonlijk, met de komst van massamedia en zelfbediening raakten we het contact met de klant echter kwijt. Maar tegenwoordig is een-op-een massabereik dankzij sociale media realiteit geworden. Zegt Grad Conn, Experience & Marketing Officer bij Sprinklr, op Emerce Digital Marketing dat morgen van start gaat.

Customer Experience

Emerce Digital Marketing: Praxis wil zijn AR rekenhulp breder inzetten

Bouwmarkt Praxis wil zijn onlangs gelanceerde AR rekenhulp voor vloeren ook voor andere doeleinden inzetten. Op Emerce Digital Marketing. dat donderdag virtueel van start gaat, noemt Erik Jan van Zwieten van Praxis zelfs de mogelijkheid om het aantal liters verf voor muren te kunnen bereken.

Customer Experience

Messaging: onmisbaar kanaal in 2021

Messaging is populairder geworden door de lockdowns. Twee voorbeelden uit de praktijk tonen hoe messaging leidde tot grotere klanttevredenheid.

Marketing

Online transparantie bindt ethische consumenten

Ethische consumenten willen informatie over waar een merk voor staat en hoe het zich gedraagt. Goede vormgeving helpt merken dat te laten zien.

Sustainability