More stories

Waar komen mijn kwalitatieve leads vandaan? Koppelen van CRM of backend met Google Analytics

Om een beter beeld te krijgen waar de beste leads precies vandaan komen, kan het goed zijn je CRM of backend te koppelen met Google Analytics.

Online marketing

‘Streep door privacy shield maakt tijd rijp om te kiezen voor Europese alternatieven’

Door de de ongeldigverklaring van het EU-VS privacyshield moeten bedrijven volgens IT-jurist Arnoud Engelfriet op zoek naar Europese software-alternatieven.

Cloud

Bernard de Vreede (Marktplaats): ‘Als cookies verdwijnen, worden directe partnerships essentieel’  

Bernard de Vreede, datastrateeg bij Marktplaats over het verdwijnen van third-party cookies en de manieren om dit op te vangen. 

Online marketing

Een Dashboard Maken in 5 stappen

Een goed dashboard zorgt voor tijdsbesparing en beter onderbouwde beslissingen. Tips voor goede dashboard-tools en een stappenplan om je eigen dashboard in te richten.

Innovatie

Hoe Bloom Makery naar d2c gaat, en daarbij meer personaliseert

Soms moet je op het diepste moment van de crisis juist vol gas geven. Bloom Makery vertelt hoe het online direct aan de klant ging leveren.

Data

Hoe Interfood de datacultuur implementeerde en de besluitvorming onderbouwt met data

In dit webinar vertelt Lex van den Schoor hoe Interfood accounts tijdig voorziet van kwalitatieve en betrouwbare informatie.

Data

Voor een beter klantbeeld heb je geen data nodig maar verhalen

De potentie van data wordt vaak nog niet optimaal benut. Om als bedrijf echt data driven te worden, heb je geen dashboards nodig maar verhalen.

Online marketing

De belangrijkste trends en ontwikkelingen in marketingdata

Hoe zet je data op een efficiënte manier in voor marketingdoeleinden? Bij het inrichten van je cloudplatform zijn de mogelijkheden legio. Welke tools zijn er en tegen welke beperkingen lopen organisaties aan?

Analytics

De privacytrend gaat voor een herverdeling zorgen tussen owned, paid en earned media

Wetgevers leggen privacy onder het vergrootglas en dat gaat zorgen voor een herverdeling tussen de drie grote media-pijlers: owned, paid en earned media.

Online marketing

Data-gestuurd ondernemen: verkopen via een platform

Een open gesprek tussen Bol-partner Michiel Snoek van Hemdvoorhem.nl en Joris Scheepens van Bol.com over verkopen via het platform en de rol van data.

Data

Hoe verkoop je een geur online?

Een tech-startup in de parfumindustrie gebruikt zelflerende algoritmes om de klanten beter te begrijpen en hen de juiste parfums aan te bevelen.

Customer Engagement

Een toekomst zonder cookies, maar hoe dan?

Hoe dramatisch het verdwijnen van third-party cookies ook klinkt: we kunnen zonder. Zo bereid je je voor op een cookieless future.

Online marketing

Data driven marketing: Begin met een data-APK

Een data-APK kan je helpen om de omslag naar data driven werken te maken. Een checklist in 6 onderdelen. 

Data

Gebruik een analyse-tool náást Google Analytics

Tools als Microsoft Clarity of Hotjar zijn gratis of bijna gratis. En ze geven een beter beeld van hoe bezoekers zich over je site bewegen. Zo zet je ze in.   

Online marketing

Zeven trends in Marketing Analytics

Door de vooruitgang in machine learning levert marketing analytics elk jaar meer impact op de nettowinst. Zeven ontwikkelingen om rekening mee te houden.

Data