More stories

Data-driven optimalisatie binnen SEA: vier experimenten met Google Ads

Wat is de beste SEA-strategie? Een data-driven-aanpak en testen wijzen de weg naar de beste resultaten. Vier experimenten binnen Google Ads.

Online advertising

Leeftijdscontrole: zo kun je als online verkoper voldoen aan de nieuwe alcoholwet

De nieuwe alcoholwet maakt webwinkels en online bezorgdiensten verantwoordelijk voor de leeftijdscontrole. Hoe krijg je dat geregeld?

E-commerce

Madelon Fortuin: ‘Cookies passen niet bij de merkbelofte van NRC’

Een interview met Madelon Fortuin, directeur van NRC Media, over de naderende cookieless world en de gevolgen van het verdwijnen van de third-party cookie.

Online marketing

Reynder Bruyns (dentsu): ‘Geef meer aandacht aan de daadwerkelijke impact van je communicatie.’

Reynder Bruyns, Strategy Director bij dentsu over het verdwijnen van third-party cookies en de manieren om dit op te vangen. Deel 2 uit een interview-reeks over dit onderwerp. 

Privacy

Customer Journey Analytics: de drie grootste uitdagingen

Als je via verschillende kanalen met klanten communiceert dan is de inzet van Customer Journey Analytics belangrijk. Drie stappen om te beginnen met CJA.   

Data
Premium

Vodafone inniger in data-analytics met Google Cloud

Vodafone sluit een zesjarige overeenkomst met Google Cloud om zijn kennis en ervaring met data-analytics met Google Cloud uit te diepen. De partijen ontwikkelen ook consultancydiensten om aan andere datavaardige multinationals te verkopen.

Data

Maak onderscheid tussen organic search, organic shopping en Google My Business

Via Google komen gebruikers op verschillende manieren uit bij een website. Met UTM-codes in de productfeed breng je deze ‘instappunten’ in kaart.

Search

Waar komen mijn kwalitatieve leads vandaan? Koppelen van CRM of backend met Google Analytics

Om een beter beeld te krijgen waar de beste leads precies vandaan komen, kan het goed zijn je CRM of backend te koppelen met Google Analytics.

Online marketing

‘Streep door privacy shield maakt tijd rijp om te kiezen voor Europese alternatieven’

Door de de ongeldigverklaring van het EU-VS privacyshield moeten bedrijven volgens IT-jurist Arnoud Engelfriet op zoek naar Europese software-alternatieven.

Cloud

Bernard de Vreede (Marktplaats): ‘Als cookies verdwijnen, worden directe partnerships essentieel’  

Bernard de Vreede, datastrateeg bij Marktplaats over het verdwijnen van third-party cookies en de manieren om dit op te vangen. 

Online marketing

Een Dashboard Maken in 5 stappen

Een goed dashboard zorgt voor tijdsbesparing en beter onderbouwde beslissingen. Tips voor goede dashboard-tools en een stappenplan om je eigen dashboard in te richten.

Innovatie

Hoe Bloom Makery naar d2c gaat, en daarbij meer personaliseert

Soms moet je op het diepste moment van de crisis juist vol gas geven. Bloom Makery vertelt hoe het online direct aan de klant ging leveren.

Data

Hoe Interfood de datacultuur implementeerde en de besluitvorming onderbouwt met data

In dit webinar vertelt Lex van den Schoor hoe Interfood accounts tijdig voorziet van kwalitatieve en betrouwbare informatie.

Data

Voor een beter klantbeeld heb je geen data nodig maar verhalen

De potentie van data wordt vaak nog niet optimaal benut. Om als bedrijf echt data driven te worden, heb je geen dashboards nodig maar verhalen.

Online marketing

De belangrijkste trends en ontwikkelingen in marketingdata

Hoe zet je data op een efficiënte manier in voor marketingdoeleinden? Bij het inrichten van je cloudplatform zijn de mogelijkheden legio. Welke tools zijn er en tegen welke beperkingen lopen organisaties aan?

Analytics