Customer Journey Analytics: de drie grootste uitdagingen
Als je via verschillende kanalen met klanten communiceert dan is de inzet van Customer Journey Analytics belangrijk. Drie stappen om te beginnen met CJA.
Als je via verschillende kanalen met klanten communiceert dan is de inzet van Customer Journey Analytics belangrijk. Drie stappen om te beginnen met CJA.
Vodafone sluit een zesjarige overeenkomst met Google Cloud om zijn kennis en ervaring met data-analytics met Google Cloud uit te diepen. De partijen ontwikkelen ook consultancydiensten om aan andere datavaardige multinationals te verkopen.
Via Google komen gebruikers op verschillende manieren uit bij een website. Met UTM-codes in de productfeed breng je deze ‘instappunten’ in kaart.
Om een beter beeld te krijgen waar de beste leads precies vandaan komen, kan het goed zijn je CRM of backend te koppelen met Google Analytics.
Door de de ongeldigverklaring van het EU-VS privacyshield moeten bedrijven volgens IT-jurist Arnoud Engelfriet op zoek naar Europese software-alternatieven.
Bernard de Vreede, datastrateeg bij Marktplaats over het verdwijnen van third-party cookies en de manieren om dit op te vangen.
Een goed dashboard zorgt voor tijdsbesparing en beter onderbouwde beslissingen. Tips voor goede dashboard-tools en een stappenplan om je eigen dashboard in te richten.
Soms moet je op het diepste moment van de crisis juist vol gas geven. Bloom Makery vertelt hoe het online direct aan de klant ging leveren.
In dit webinar vertelt Lex van den Schoor hoe Interfood accounts tijdig voorziet van kwalitatieve en betrouwbare informatie.
De potentie van data wordt vaak nog niet optimaal benut. Om als bedrijf echt data driven te worden, heb je geen dashboards nodig maar verhalen.
Hoe zet je data op een efficiënte manier in voor marketingdoeleinden? Bij het inrichten van je cloudplatform zijn de mogelijkheden legio. Welke tools zijn er en tegen welke beperkingen lopen organisaties aan?
Wetgevers leggen privacy onder het vergrootglas en dat gaat zorgen voor een herverdeling tussen de drie grote media-pijlers: owned, paid en earned media.
Een open gesprek tussen Bol-partner Michiel Snoek van Hemdvoorhem.nl en Joris Scheepens van Bol.com over verkopen via het platform en de rol van data.
Een tech-startup in de parfumindustrie gebruikt zelflerende algoritmes om de klanten beter te begrijpen en hen de juiste parfums aan te bevelen.
Hoe dramatisch het verdwijnen van third-party cookies ook klinkt: we kunnen zonder. Zo bereid je je voor op een cookieless future.