Data driven marketing: Begin met een data-APK
Een data-APK kan je helpen om de omslag naar data driven werken te maken. Een checklist in 6 onderdelen.
Een data-APK kan je helpen om de omslag naar data driven werken te maken. Een checklist in 6 onderdelen.
Tools als Microsoft Clarity of Hotjar zijn gratis of bijna gratis. En ze geven een beter beeld van hoe bezoekers zich over je site bewegen. Zo zet je ze in.
Door de vooruitgang in machine learning levert marketing analytics elk jaar meer impact op de nettowinst. Zeven ontwikkelingen om rekening mee te houden.
HPC, ML en cloud maken het voor wetenschappers mogelijk om ingewikkelde milieu-problemen te begrijpen. Technologie speelt een sleutelrol.
Third party cookies gaan verdwijnen, maar er zijn zoveel alternatieven dat niemand zich zorgen hoeft te maken. Een overzicht.
Nu third party cookies worden geweigerd, staat de advertentie-industrie voor de fundamentele opgave om een nieuwe basis voor tracking en meting te vinden.
Hoe zorg je dat de digitale informatie in alle verschillende afelingen van je bedrijf hetzelfde is en klopt? Daarvoor is een golden record broodnodig.
Personalisatie wordt lastiger zonder third party cookies. Hoe zorg je ervoor dat je data toch genoeg inzicht geeft zonder zware datatools?
Hoe verzamel je relevante data? Welke data is überhaupt relevant? En hoe zet je deze data vervolgens op de juiste manier in? Insights en praktische tips op het gebied van personalisatie.
Je hebt veel data over je klanten, maar hoe gebruik je die om ook echt een goede klantervaring op maat te bieden? De goede tool is daarvoor een absolute noodzaak, maar bij het selecteren van die tooling kan veel misgaan. ‘Het goud zit in je data. Maar hoe haal je het eruit?’ leidt je met praktisch advies door het selectieproces.
Data pools zijn marktplaatsen waar productinformatie wordt uitgewisseld tussen leveranciers en afnemers. Ze kunnen helpen om je assortiment te optimaliseren.
Inkijkje in de bezoekcijfers van Tweakers’ Pricewatch. Van koptelefoons tot koffiezetapparaten: hoe beïnvloedde de lockdown de belangstelling voor consumentenelektronica?
Master Data Management (MDM) kan een oplossing zijn voor het GDPR-proof houden van de klantenadministratie. Maar wat houdt MDM in? En hoe gebruik je deze oplossing het beste?
Grote hoeveelheden data analyseren, iedereen doet het inmiddels. Maar dan…? Hoe zorg je ervoor dat data omgezet wordt in acties en meetbare resultaten?
Veel bedrijven staan nog huiverig tegenover data science. Gemiste kans! Ook op kleine schaal kun je als marketeer al datagedreven werken.