More stories

Data-gestuurd ondernemen: verkopen via een platform

Een open gesprek tussen Bol-partner Michiel Snoek van Hemdvoorhem.nl en Joris Scheepens van Bol.com over verkopen via het platform en de rol van data.

Data

Hoe verkoop je een geur online?

Een tech-startup in de parfumindustrie gebruikt zelflerende algoritmes om de klanten beter te begrijpen en hen de juiste parfums aan te bevelen.

Customer Engagement

Een toekomst zonder cookies, maar hoe dan?

Hoe dramatisch het verdwijnen van third-party cookies ook klinkt: we kunnen zonder. Zo bereid je je voor op een cookieless future.

Online marketing

Data driven marketing: Begin met een data-APK

Een data-APK kan je helpen om de omslag naar data driven werken te maken. Een checklist in 6 onderdelen. 

Data

Gebruik een analyse-tool náást Google Analytics

Tools als Microsoft Clarity of Hotjar zijn gratis of bijna gratis. En ze geven een beter beeld van hoe bezoekers zich over je site bewegen. Zo zet je ze in.   

Online marketing

Zeven trends in Marketing Analytics

Door de vooruitgang in machine learning levert marketing analytics elk jaar meer impact op de nettowinst. Zeven ontwikkelingen om rekening mee te houden.

Data

De klimaatverandering begrijpen met High Performance Computing en Machine Learning

HPC, ML en cloud maken het voor wetenschappers mogelijk om ingewikkelde milieu-problemen te begrijpen. Technologie speelt een sleutelrol.  

Sustainability

Negen alternatieven voor third party cookies

Third party cookies gaan verdwijnen, maar er zijn zoveel alternatieven dat niemand zich zorgen hoeft te maken. Een overzicht.

Online marketing

Nieuw advertentietechnologie-landschap moet oppassen voor een monopolie

Nu third party cookies worden geweigerd, staat de advertentie-industrie voor de fundamentele opgave om een nieuwe basis voor tracking en meting te vinden.

Privacy

De noodzaak van een Golden Record 

Hoe zorg je dat de digitale informatie in alle verschillende afelingen van je bedrijf hetzelfde is en klopt? Daarvoor is een  golden record  broodnodig.

PIM

Verleid je klanten door het gebruik van data

Personalisatie wordt lastiger zonder third party cookies. Hoe zorg je ervoor dat je data toch genoeg inzicht geeft zonder zware datatools?

Data

Begin niet met creativiteit, begin met data

Hoe verzamel je relevante data? Welke data is überhaupt relevant? En hoe zet je deze data vervolgens op de juiste manier in? Insights en praktische tips op het gebied van personalisatie.

B2B Digital

Het goud zit in je data. Maar hoe haal je het eruit?

Je hebt veel data over je klanten, maar hoe gebruik je die om ook echt een goede klantervaring op maat te bieden? De goede tool is daarvoor een absolute noodzaak, maar bij het selecteren van die tooling kan veel misgaan. ‘Het goud zit in je data. Maar hoe haal je het eruit?’ leidt je met praktisch advies door het selectieproces.

Data

Meer online resultaat met data pools

Data pools zijn marktplaatsen waar productinformatie wordt uitgewisseld tussen leveranciers en afnemers. Ze kunnen helpen om je assortiment te optimaliseren.

Data

E-commerce in corona-tijden: 10 trends bij consumentenelektronica

Inkijkje in de bezoekcijfers van Tweakers’ Pricewatch. Van koptelefoons tot koffiezetapparaten: hoe beïnvloedde de lockdown de belangstelling voor consumentenelektronica?  

E-commerce