More stories

De gevolgen van Brexit voor dataverkeer tussen EU en UK

De EU en het VK liggen op ramkoers over de samenwerking in 2021. Dat heeft ook gevolgen voor het dataverkeer. Tips en advies voor de naderende Brexit.

Data

Structureel testen draagt bij aan duurzame bedrijfsgroei

Veel organisaties noemen testen heel belangrijk, maar brengen dat niet in de praktijk. Hoe ontwikkel je een echte datagedreven testcultuur in je bedrijf? 

Digital Design

Een B2B-relatie opbouwen vanachter je laptop, waar begin je?

Een waardevolle B2B relatie opbouwen vanuit je huiskamer, is een must  geworden. Maar, je hebt meer data nodig dan alleen je CRM of je ERP-systeem. Hoe begin je hiermee? 

Data

Vijf best practices om je C-suite aan boord te krijgen voor een datagedreven organisatie

De meest succesvolle bedrijven van tegenwoordig begrijpen het belang van het creëren van een datacultuur waarin iedereen zich gemachtigd voelt om data te analyseren om nieuwe inzichten te vinden. Een belangrijke succesfactor voor een datacultuur is dat het senior management van data een prioriteit heeft gemaakt voor het hele bedrijf. Toch is de transitie naar een datagedreven organisatie een grote verschuiving en verandering. Voor iedereen in het bedrijfsleven, met name grote bedrijven, is het ongelooflijk moeilijk om de ethos en waarden van een heel bedrijf te veranderen. In een onderzoek door NewVantage Partners meldde slechts 40 procent van de leidinggevenden succes bij het implementeren van een ‘datagestuurde’ cultuur. Hier is dus duidelijk sprake een aanzienlijke barrière. En die barrière is het verkrijgen van een buy-in van de C-suite blijkt uit onderzoek van Forrester Consulting.

B2B Digital

Dark Data: de veelbelovende stap na Big Data

De datarevolutie is alweer een stap verder dan het gebruik van alleen standaard gegevens. De analyse van Dark Data – […]

Data

Data retirement: ook data met pensioen

Hoe houd je controle over je relatiedata en zorg je dat de kosten van dataonderhoud niet de pan uit rijzen?

Data
Premium

UvA opent nieuw Data Science Centre

Bij de Universiteit van Amsterdam staat een nieuw Data Science Centre (DSC) in de startblokken om bij te dragen aan de innovatie, verspreiding en kruisbestuiving van datawetenschap in en tussen alle faculteiten.

Data

Dataschoning in vijf stappen

Eén van de belangrijkste doelstellingen van financiële dienstverleners is het optimaal bedienen van relaties.

Data

Inzicht in datakwaliteit: de data quality monitor

Wil je graag de data binnen je organisatie op orde krijgen, maar weet je niet waar je moet beginnen? Een data quality monitor helpt!

Data

Datasynchronisatie is een discipline

Financiële dienstverleners hebben vaak meerdere administratiesystemen met eigen relatiegegevens.

Data

Wie lange termijn winst wil, focust op acquisitie en retentie

De algehele e-commerce strategie van online retailers wordt bepaald door het business model. Je kunt twee typen businessmodellen onderscheiden: het model dat hoofdzakelijk gericht is op eenmalige aankopen en het model waarbij de nadruk ligt op het genereren van herhaalaankopen. De verschillen komt vaak heel duidelijk naar voren in de productlevenscyclus. Wie lange termijn winst wil, richt zich op acquisitie én retentie. Om dit succesvol uit te rollen zul je inzicht moeten creëren in klantgedrag en dat begint met een deepdive in de data. Deze whitepaper biedt handvatten voor het ontwikkelen van een succesvolle online marketing strategie op basis van acquisitie en retentie.

B2B Digital

Daan Akse (Growth Tribe): ‘Data is essentieel voor innovatie’

Tijdens Emerce Lean Innovation Summit gaat Hans Voorn in gesprek met Daan Akse van Growth Tribe over hoe je data kunt gebruiken bij innovatie.

Data

Data stewardship: één team, één taak

Wie zijn er onderdeel van dat team van data stewards? Wat doet zo’n team dan precies? En wat levert dit financiële instellingen in de praktijk op?

Data

Zo verbeter je als retailer je digitale strategie met offline data

Voor elke retailer speelt data een strategische rol in het nemen van belangrijke beslissingen. Waar moet je op letten?

E-commerce

Kijk bij de monitoring van digitale tools naar technologie én business value

Nu bedrijven in hun kern steeds digitaler zijn, is het belangrijk de monitoring hierop aan te passen. Maar ja, hoe doe je dat eigenlijk?

Tech