Case: Een native app voor de echte HEMA-fan
Een native shop bouwen en het bestaande loyalty-programma ondersteunen. Dat was de uitdaging bij het ontwerpen en bouwen van de nieuwe app voor HEMA.
Een native shop bouwen en het bestaande loyalty-programma ondersteunen. Dat was de uitdaging bij het ontwerpen en bouwen van de nieuwe app voor HEMA.
Veel apps slaan in de praktijk de plank mis. Waarschijnlijk sluit het ontwerp niet goed aan bij het daadwerkelijke probleem van de eindgebruiker.
Wat worden de webdesign trends in 2021? Gaat er veel veranderen, of houden we vast aan tradities? Bekijk alle trends, tips en verwachtingen van 10 experts.
Gevestigde opvattingen over winkelen gelden op internet en zeker op mobiele apparaten niet meer. De funnel van bewustzijn, via behoefte naar klantentrouw is veranderd in een, op het oog, chaotisch aankoopproces.
Veel organisaties noemen testen heel belangrijk, maar brengen dat niet in de praktijk. Hoe ontwikkel je een echte datagedreven testcultuur in je bedrijf?
Drie Belgische digitale bureaus Craftzing, Nificent en Pointbreak gaan voortaan samen verder onder de naam Craftzing Group. De ‘digitale transformatiestudio’ die door de fusie ontstaat telt vijftig werknemers.
Dept koopt het vooraanstaande, nog onafhankelijke bureau BASIC® uit San Diego. Met de aankoop zet het een volgende stap in zijn ambitie om een serieuze internationale speler te worden op meerdere continenten.
Snel digitaal innoveren is nodig, maar het moet wel goed gebeuren. Je wil risicovolle projecten op de product backlog laten staan om je digitale wendbaarheid te behouden. Want hoe innoveer je in onzekere tijden wanneer het coronavirus zo weer kan terugkomen? Door gebruik te maken van de (remote) design sprint. Deze whitepaper beschrijft best practices voor digitale innovatie met de remote design sprint. Je krijgt alle handvaten om innovatieve oplossingen te bedenken en uit te werken tot een nieuw digitaal product.
Organisaties worden niet alleen meer digital-minded, maar ook meer design-minded. Digitale projecten raken steeds meer het primaire proces van organisaties zoals acquisitie, verkoop en service. Er is groeiend bewustzijn dat design een belangrijke bijdrage levert aan deze projecten en dus het succes van de performance van bedrijven. Krijn Schuurman gaat in dit webinar in gesprek met Pieter Jongerius en Jeroen van Erp over de potentie van design in organisaties.
Kleur speelt een belangrijke rol in je merkidentiteit. Het trekt de aandacht van de consument naar je product, maakt emoties los en heeft een enorme impact.
We kunnen naar concerten van overleden artiesten, zien films met sterren van voorheen. Wat houdt ons nog tegen dit soort artistieke processen volledig te automatiseren?
Met een grote update van Gmail for G Suite wil Google de zakelijke mailapp omvormen tot een heuse multimodale hub voor communicatie en samenwerking.
TheyDo.io, een platform voor digital designthinking heeft een investering van 400.000 opgehaald bij de angelsgroep Arches Capital.
Spraakbesturing en webbrowsers die voorlezen, brengen digitale toegankelijkheid in een stroomversnelling. Toch is aan de basis verbetering nodig. Al was het maar omdat merken er geld door verliezen. “Bureaus spelen een sleutelrol en moeten uit hun cocon zien te geraken”, stelt Rian Rietveld, specialist op dit vlak bij agency Level Level.
No Heroes is de naam van een nieuwe club van front-end specialisten, oftewel ontwikkelaars die verantwoordelijk zijn voor de voorkant van een applicatie of website. Het bureau richt zich op moderne ontwikkeltechnieken en design systemen met herbruikbare componenten voor complexe applicaties en websites.