Hoe SaaS-platforms e-commercebedrijven helpen hun conversie te verhogen
Nieuwe SaaS-toepassingen om conversie te verhogen dienen zich in rap tempo aan. En voor wie nog geen webwinkel heeft, is dit een uitgelezen tijd om er een te lanceren
In dit Topic vind je alle informatie over e-commerce platforms. Welke systemen zijn er? Hoe richt je je front-end en back-end in? Welke integraties zijn er? Welke keuzes moet je maken en hoe kom je tot het ideale platform? Wat zijn de laatste ontwikkelingen? Je leest het in dit Topic. Zelf bijdragen aan dit Topic kan: mail naar Arjan Kors experts@emerce.nl.
Nieuwe SaaS-toepassingen om conversie te verhogen dienen zich in rap tempo aan. En voor wie nog geen webwinkel heeft, is dit een uitgelezen tijd om er een te lanceren
Handelsplatformen en marktplaatsen zijn zeker geen nieuw fenomeen, maar er is wel een belangrijke toename in het gebruik te zien
Bij online retailers als Coolblue en bol.com is de consument maar een paar kliks verwijderd van duizenden producten.
Betaalleverancier CCV geeft in Nederland winkeliers en horecabedrijven drie maanden een gratis webwinkel om de transitie te maken naar het digitale domein. Honderden bedrijven namen die gelegenheid.
Retailers die door het coronavirus hun fysieke zaken hebben moeten sluiten, krijgen van hun betaalleverancier CCV België gratis een webshop.
Nog niet zo lang geleden werd ‘showrooming’ gezien als een van de vier ruiters van de zogenaamde retail-apocalypse.
Volgens velen is het “The Next Big Thing” in B2B-e-commerce: selfservice. Selfservice geeft klanten de vrijheid om zichzelf op allerlei manieren makkelijk te informeren en de juiste producten en services te bestellen.
Op de horecavakbeurs Horecava is de nieuwe webshop van Brewfinder gelanceerd. De start-up van Bier & cO heeft de digitale strategie flink verscherpt.
Amazon is live in Nederland! In Duitsland loopt Amazon al voorop, 79 procent van de Duitse internetgebruikers inmiddels koopt bij de marktleider.
Deze week is Amazon.nl live gegaan en ik sluit deze maand na twee jaar lucratief dozen schuiven (pure reseller) van A-merken in Health & Beauty op bol.com en Amazon.de mijn winkels.
Succesvolle fulfillment workflows en automatiseringstechnologieën doen meer dan enkel de klantrelatie verbeteren; ze vormen een belangrijk voordeel ten opzichte van concurrenten. Met de volgende vijf trends blijf je hen een stap voor.
De trends en ontwikkelingen binnen de retailbranche volgen elkaar in rap tempo op. Nu steeds meer de nadruk komt te liggen om online omzet hebben grote retailplatformen zoals Amazon, Alibaba, bol.com en Coolblue het heft in handen genomen. Hiermee neemt de druk op traditionele (niche) retailers toe. Op 10 maart 2020 heeft Amazon – zoals verwacht – het vernieuwde Amazon.nl gelanceerd. Hoe kun je al niche retailer de strijd aangaan met de grote retailplatformen?
Had je je vrienden twintig jaar geleden verteld dat je online een auto kocht, had je waarschijnlijk een verbaasde blik gekregen. Hoe anders is dat nu.
Amazon komt (vermoedelijk al komende week) naar Nederland met een retailformule. Bol.com, Wehkamp, Coolblue en Zalando krijgen het zwaar. Om nog maar niet te spreken over de fysieke retail. Sommige onderzoekers voorspellen dat Amazon binnen vijf jaar tien miljard omzet draait. Nu is bol.com met 3,5 miljard euro nog marktleider. Amazon ziet zichzelf helemaal niet als retailer, maar als IT- ondernemer, daar wordt ook de meeste winst gemaakt. Worden wij niet gek gemaakt door onze eigen tunnelvisie, of is er iets anders aan de hand?
Thuiswinkel.org lanceert een certificering voor verkopers op platformen en marktplaatsen. De verkopers kunnen hiermee aantonen dat zij aan de geldende wet- en regelgeving voldoen en dat kopers gebruik kunnen maken van klachtenbemiddeling en onafhankelijke geschillenbeslechting. Directeur Wijnand Jongen maakte dat vanavond bekend in Radar.