Technische metrics: onbekend maakt onbemind en dat is zonde
Al te vaak investeren e-commerce bedrijven grote bedragen in nieuwe veelbelovende marketing technologie om de website en gebruikservaring verder te verbeteren.
In dit Topic vind je alle informatie over e-commerce platforms. Welke systemen zijn er? Hoe richt je je front-end en back-end in? Welke integraties zijn er? Welke keuzes moet je maken en hoe kom je tot het ideale platform? Wat zijn de laatste ontwikkelingen? Je leest het in dit Topic. Zelf bijdragen aan dit Topic kan: mail naar Arjan Kors experts@emerce.nl.
Al te vaak investeren e-commerce bedrijven grote bedragen in nieuwe veelbelovende marketing technologie om de website en gebruikservaring verder te verbeteren.
De komst van Amazon heeft het online marketplaces-landschap in Nederland op scherp gezet. Hoe ga je daarmee om, wat zijn de risico’s en waar liggen kansen?
Hoewel digitale transformatie een proces is dat al enkele decennia geleden is ingezet, bevinden we ons momenteel in een nieuwe fase van deze beweging.
In Nederland zijn tienduizenden webshops actief. En dat zal na de huidige coronacrisis zeker niet minder worden, aangezien er een vlucht is ontstaan naar online shoppen.
Harvard Business Review onderzocht hoe bedrijven dienen te handelen tijdens een recessie. Uit dit onderzoek bleek dat een zorgvuldig evenwicht tussen kostenreductie en investering in toekomstige groei de beste recessie overlevingsstrategie was.
Dit webinar gaat in op het concept van “Retail-as-a-Service”. Oscar Diele, mede-eigenaar en directeur Marketing & Operations bij Flinders zal samen met Marion Freijsen, Strategic Business Advisory, Commerce Strategy bij Adobe ervaringen en best practices uit de praktijk delen over hoe je je bedrijf niet alleen geweldig, maar net zo uniek kunt maken als Flinders!
Veel verkopers bieden hun onderneming niet op het optimale verkoopmoment aan. Zolang de zaak goed draait, wordt er niet aan verkoop gedacht.
Waarom zouden B2B bedrijven kiezen om over te stappen op e-commerce?’ Wat is het belangrijkste doel? Hoe complexer de verkoopbenadering van een bedrijf, hoe meer deze wordt beïnvloed door veranderingen. B2B-bedrijven richten zich vaak op minder klanten dan in B2C-omgevingen. In B2B-omgevingen ligt de gemiddelde orderwaarde hoger en het belang van ‘recurring business’ is groter. Daarom is het belangrijk dat elke B2B-leverancier zijn blik op de toekomst richt en de obstakels begrijpt die ze moeten overwinnen. In dit eBook worden de belangrijkste uitdagingen bij B2B Commerce-projecten beschreven en hoe een B2B-platform helpt bij het overwinnen van deze uitdagingen.
De Nederlandse economie scoorde in het eerste kwartaal van dit jaar beter dan het eurogemiddelde van -3,8 procent.
Google geeft retailers en merken een alternatief op Amazon om producten gratis te verkopen in organische Google shopping resultaten.
E-commerce platform WooCommerce wordt uitgebreid met een betaalfunctie van Stripe. Anders dan voorgaande betaaloplossingen is deze betaaloptie volledig geïntegreerd.
Met de opening van Facebook Shops zet de profielensite een grote stap om een serieuze speler te worden op de internationale e-commercemarkt.
Steeds meer leveranciers van e-commerce platforms betreden de B2B Commerce markt. In hun promotie leggen ze sterk de nadruk op de specifieke B2B-functionaliteiten die hun platform biedt. Deze ontwikkeling maakt het updaten of vervangen van een e-commerce platform er niet makkelijker op. Daarnaast blijkt uit onderzoek van Forrester dat volgens 44 procent van de B2B-bedrijven “het ontwikkelen van beslissingscriteria” zeer of uiterst uitdagend. Wat zijn de belangrijkste eisen aan een modern B2B Commerce-platform?
De helft van de Nederlandse webwinkels draait op e-commercesoftware van WooCommerce, Magento en Shopify. In België is een vergelijkbaar beeld te zien, al heeft daar Wix de tweede plek qua marktaandeel.
De coronacrisis betekent ook in Duitsland dat veel B2C-ondernemers plotseling moeten schakelen omdat de routine van de consument drastisch is veranderd.