Channel E-commerce platforms

In dit Topic vind je alle informatie over e-commerce platforms. Welke systemen zijn er? Hoe richt je je front-end en back-end in? Welke integraties zijn er? Welke keuzes moet je maken en hoe kom je tot het ideale platform? Wat zijn de laatste ontwikkelingen? Je leest het in dit Topic. Zelf bijdragen aan dit Topic kan: mail naar Arjan Kors experts@emerce.nl.

More stories

Nooit meer bang voor Amazon

Wat als Amazon straks de hele markt beheerst? Niet alleen B2C, maar óók B2B-bedrijven zien steeds meer de dreiging van marktplaats-reus Amazon. Maar, als je het slim aanpakt,  is deze angst nergens voor nodig. Zeker niet wanneer je zelf je verkoopkanalen strak in het gareel houdt.

E-commerce platforms

Unified commerce met Salesforce Commerce Cloud (SFCC)

Branded commerce is in opkomst en is cruciaal om jouw e-commercestrategie naar een volgend niveau te brengen. En naarmate het gebruik en de diversiteit van digitale kanalen versneld, wordt de innovatiecyclus korter. Deze ontwikkelingen zetten extra druk op de performance van commerce-oplossingen. Een modern e-commerce platform is een belangrijke vereiste. Deze whitepaper beschrijft één van de vele moderne e-commerce oplossingen, Salesforce Commerce Cloud (voorheen bekend als Demandware).

E-commerce platforms
Premium

Shopify verstrekt starterskrediet beginnende webwinkels

Webwinkelplatform Shopify gaat in de VS microkredieten verstrekken aan startende ondernemers die een webwinkel willen beginnen.

E-commerce platforms

E-commerce trends en ontwikkelingen in 2020

Wie zich in e-commerce begeeft, kan er niet onder uit: de e-commerce trends en ontwikkelingen die voorspelt worden voor het komende jaar.

E-commerce platforms

Release Shopware 6 maakt platform geschikt voor toekomst e-commerce

Nog voor het einde van dit jaar verwacht e-commerceplatform Shopware een stabiele versie 6 uit te brengen. Met deze belangrijke update slaat het open source platform een belangrijke weg in. Zo is het nu ‘headless’ en is de verwachting dat het binnenkort ook progressive web app-proof is. Natuurlijk levert de update ook veel nieuwe functionaliteiten die het dagelijks beheer van een shop gemakkelijker maken. Denk aan personalisatie.

E-commerce platforms

Unified commerce met een best-of-breed ordermanagementsysteem (OMS)

Tegenwoordig maakt het consumenten niet meer uit hoe maar dat hun order bezorgd wordt. Waar retailers waarde hechten aan digital, omnichannel en e-commerce, hechten consumenten waarde aan een vlekkeloze en gepersonaliseerde winkelervaring. Consumenten verwachten ook dat retailers hun persoonlijk kennen en deze inzichten gebruiken om een persoonlijke dialoog te voeren gedurende de gehele customer journey.

E-commerce platforms

Online platform voor Groninger retailers

Warenhuis Groningen is de naam van een experimenteel platform voor lokale winkeliers die online zichtbaar willen worden met wat ze verkopen.

E-commerce

In vijf stappen van MVP naar marktintroductie

Minimum Viable Product (MVP) is meer dan alleen een buzzword. Iedereen binnen de digitale business heeft de term wel eens gehoord of zelf een MVP ontwikkeld. Het primaire doel van een MVP is een functionele versie van een nieuw product waarmee feedback van gebruikers kan worden verzameld. Met deze inzichten kun je aan de slag om toe te werken naar een definitieve productlancering. Maar hoe maak je een goed MVP? En aan welke vereisten moet een moderne MVP voldoen? Lees het in deze whitepaper.

E-commerce platforms

Het Emerce Martech-onderzoek 2019/2020: Stijgende Marketingtechnologie budgetten. Aan welke tools worden die uitgegeven?

Nederlandse bedrijven verleggen de focus als het gaat om investeringen in marketingtechnologie. Welke tools staan in de top 5? Welke oplossingen staan op de shortlist? En hoe verhoud je eigen martech stack zich ten opzichte van andere Nederlandse organisaties? Lees het in het Emerce Martech-onderzoek 2019.

Analytics

Thuiswinkel Talk: Retouren horen bij e-commerce, maar kunnen worden gereduceerd

In de tweede aflevering van Thuiswinkel Talk, de podcast voor en over de Nederlandse e-commercebranche, werd dieper ingegaan op het onderwerp retouren, een hot topic onder webwinkeliers. Host Richard van Welie ontving Margreeth Pape (beleidsadviseur logistiek) en Roland van Kortenhof (manager operations en voorzitter van de ShoppingTomorrow-expertgroep Get Rid of Returns) en samen gingen zij het gesprek aan over dit actuele onderwerp.

E-commerce platforms

Online Shopping Onderzoek: Twintig procent online kopers koopt op aanbeveling van influencers

Sinterklaas staat voor de deur en dat betekent pepernoten, chocoladeletters, gedichten en… shoppen! En dat shoppen doen we natuurlijk vooral online.

Retail

Nederlandse platforms werken aan consumentenvertrouwen

Tien Nederlandse internetplatforms gaan samen met staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken en Klimaat) aan de slag met consumentenvertrouwen in online producten en diensten. Zij willen samen met het ministerie van EZK in het voorjaar van 2020 komen tot een leidraad aan de hand van goede praktijkvoorbeelden. De afspraken komen voort uit de Consumentenagenda waarvan de staatssecretaris de voortgangsbrief naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.

Marketplaces
Premium

Shopify groeit 45% tot 391 miljoen dollar

Meer dan een miljoen online verkopers, veel in Amerika en Europa, zorgen ervoor dat Shopify het afgelopen kwartaal afsloot met een omzet van 391 miljoen dollar.

E-commerce platforms

Nieuw platform Cruyff.com voorbode voor internationale groei kleinere merken

Premium Inc. – moederbedrijf van modemerken zoals Cruyff en Touzani – heeft dit najaar een nieuw e-commerceplatform en ERP in gebruik genomen. De technologie moet het bedrijf helpen bij de snellere internationalisering van in totaal acht merken. Daarnaast staat een betere integratie van de fysieke retail op het programma. Een click & collect-service is in aantocht. “We zorgen hiermee voor meer technische eenheid. Zo blijft de strategie schaalbaar en profiteren de kleinere merken direct van de vernieuwing bij grotere labels.”

E-commerce platforms

Branded commerce: Zo creëer je merkvoorkeur en strategische differentiatie

Het is een understatement dat de dagen voorbij zijn dat je online explosief groeit door simpelweg een webshop te starten. Een moderne e-commercestrategie omvat meer dan het digitaliseren van je productcatalogus en het delen van je nieuwste producten via social media. Het e-commercelandschap is de afgelopen jaren sterk veranderd en draait steeds meer om het bieden van de optimale klantbeleving en het verenigen van branding en e-commerce. Dit noem je branded commerce. Maar wat is dit eigenlijk? En hoe integreer je dit in je e-commercestrategie?

Customer Experience