Magento krijgt Sensei ondersteuning
Adobe gaat e-commerceplatform Magento nauwer integreren in zijn portfolio. Dat heeft Magento aangekondigd op het evenement MagentoLive in Amsterdam.
In dit Topic vind je alle informatie over e-commerce platforms. Welke systemen zijn er? Hoe richt je je front-end en back-end in? Welke integraties zijn er? Welke keuzes moet je maken en hoe kom je tot het ideale platform? Wat zijn de laatste ontwikkelingen? Je leest het in dit Topic. Zelf bijdragen aan dit Topic kan: mail naar Arjan Kors experts@emerce.nl.
Adobe gaat e-commerceplatform Magento nauwer integreren in zijn portfolio. Dat heeft Magento aangekondigd op het evenement MagentoLive in Amsterdam.
B2B-organisaties kunnen niet meer ontsnappen aan het feit dat digital experience gemeengoed is geworden en dat hun zakelijke klanten steeds hogere eisen stellen. Episerver heeft onderzoek gedaan naar de B2B-voorkeuren en -plannen, tactieken en technologieën voor digitale ervaring onder dienstverleners, fabrikanten, distributeurs en retailers worden belicht. De onderzoeksresultaten zijn samengevat in dit trendrapport “B2B Digital Experiences Report 2019: Hoe bedrijven aan stijgende verwachtingen voldoen”.
Net niet de helft van alle e-commerce in Duitsland wordt gerealiseerd op marktplaatsen en dan met name op Amazon. Pure players boeken in relatieve zin echter wel de grootste stijging.
Met steeds meer vertrouwde merken die hun vestigingen sluiten, lijkt de fysieke winkel een uitstervend fenomeen. Niets is minder waar, stelt betaalplatform Adyen. Een transformatie van die winkels is echter wel nodig,
Uit onderzoek van de Temkin Group blijkt dat 86 procent van de klant die een ervaring hebben opnieuw een aankoop doet, terwijl dertien procent dat niet doet. De wereld van commerce is drastisch aan he veranderen, slimme bedrijven veranderen mee. E-commerce is niet langer een strijd om het winkelwagentje maar om het winnen van het hart van je klanten. Maar hoe je doet? En welke technologie heb je hiervoor nodig? Lees het antwoord in deze whitepaper van Sitecore.
Met focus op sales-, product- en e-commercespecialisten maak je binnen elke B2B-organisatie van digital commerce een succes. Maar waar moet je op letten?
Trends uit de B2C-markt vinden ook hun weg naar de B2B-markt. Dit stelt veel ondernemingen voor een dilemma: Hoe kom je tegemoet aan verwachtingen van je klanten en voorkom je tegelijkertijd een race to the bottom?
De inzet van personalisatie door webshops is inmiddels gemeengoed geworden. Dat is logisch; wanneer je tegenwoordig nog dezelfde website aan al je bezoekers toont, mis je binnen afzienbare tijd de boot.
Budgetplant heeft de online conversie in korte tijd ruim weten te verdubbelen. Interessant om te zien is dat de keuze voor headless e-commerce en een progressive web app (PWA) hier in grote mate aan hebben bijgedragen. Hoe hebben twee technische keuzes voor extra omzet gezorgd? En wat zijn de voor- en nadelen ervan?
In 1995 werd het menens met e-commerce: Amazon verzond de eerste boeken vanuit een garage in Washington en groeide razendsnel. Die groei wordt twintig jaar later nog steeds aangewakkerd door innovatie. Dat gaat met zo’n vaart dat legacy e-commerceplatformen het eigenlijk niet meer kunnen bijbenen. Een merk wil de toekomst tegemoet, maar de kans bestaat dat het huidige platform de strategische ambities niet kan ondersteunen. Als dat zo is moet je een replatforming overwegen.
“Organisaties die hun processen niet verduurzamen verliezen consumenten.” Dat is de stellige overtuiging van Wouter Barkman, bij bol.com verantwoordelijk voor het verduurzamen van e-commerce. Bol.com legt de focus op de logistiek en samenwerking met logistieke partners om snel resultaten te boeken.
De aandachtsspanne van consumenten wordt steeds korter en hierdoor wordt het nog belangrijker om een optimale customer experience te bieden. Het verschil tussen de verwachting van de klant bij online shoppen en de realiteit noem je de “Personalisatie gap”. In dit webinar deelt Lars Rabe, Managing Director EMEA bij True Fit, zijn visie op het overwinnen van de drie belangrijkste personalisatie-uitdagingen in fashion retail.
Het moederbedrijf van MediaMarkt verkoopt e-commerceplatform iBOOD aan het management van het bedrijf en de Nederlandse investeerder Walvis.
De macht van de platforms, de buzzphrase van 2019 in het internetrecht. Want waar internet ooit begon als een open ruimte waar iedereen z’n eigen stalletje kon inrichten, zitten we nu met een paar hele grote silo’s waar je moet zijn om je klanten, partners of bezoekers te kunnen bereiken.
De 800.000 klanten van e-commerce platform Shopify krijgen de beschikking over gratis chatmogelijkheden. Daarmee kunnen ze met klanten communiceren, bijvoorbeeld om vragen te beantwoorden.