More stories

COVID-19 – what’s next?

Sinds het verwerken van de eerste schok van de COVID-19-crisis, ben ik steeds meer plezier gaan beleven aan de corona-wave.

Coronacrisis

Snel, gemakkelijk en veilig aankopen doen met de digitale betaalpas

Hoewel Nederland voorop loopt als het gaat om contactloos betalen en betalen met je mobiel of wearable, zijn we een van de weinige Europese landen waar consumenten nog niet online kunnen betalen met hun (Maestro) betaalpas.

Payment
Premium

Echte bankdiensten via Google Pay

Google Pay gaat ‘echte’ bankdiensten aanbieden in de VS met hulp van acht banken, waaronder BBVA en BMO. Klanten kunnen hun bankrekening gewoon via de Google Pay app inzien.

Financials

Column: Keuzekalmte

Begin dit jaar is vrij geruisloos het ‘merkloze merk’ Brandless ten onder gegaan. Een direct-to-consumer-bedrijf dat efficiënt verantwoordere gebruiksproducten met minder ingrediënten en minder marketing-bullsh*t verkocht.

Strategy

Metrics bepalen die klanttevredenheid voorspellen

In dit artikel wordt aan de hand van een praktijkvoorbeeld handvatten gegeven om de eerste stappen te zetten bij het definiëren van waardevolle metrics.

Data

Back to Business – Hoe je je klanten kunt heractiveren

De afgelopen maanden zijn zeer uitdagend geweest voor de meeste industrieën die te maken hadden met aanzienlijke beperkingen.

Customer Engagement

Uitgaven beheren zonder de groei in een crisis in gevaar te brengen

Wanneer een crisis toeslaat worden budgetten gekort of compleet bevroren. Controle houden over de uitgaven heeft dan de hoogste prioriteit. Het gaat niet alleen over het beperken van uitgaven, je moet tegelijkertijd je bedrijf klaarstomen om kansen te grijpen als deze zich voordoen. Maar hoe doe je dat? Soldo heeft voor deze whitepaper meer dan twintig financiële experts en oprichters van enkele van de snelstgroeiende bedrijven in Europa geïnterviewd over hun strategieën en bestedingspraktijken. De resultaten bieden een duidelijk advies voor spend management in onzekere tijden.

Coronacrisis

Vijf digitale hacks om een leercultuur te starten

De wereld verandert razendsnel en de arbeidsmarkt verandert mee. Organisaties die zich niet aanpassen, sterven uit.

Strategy

Digitaal klonen; hebben we nog acteurs nodig?

We kunnen naar concerten van overleden artiesten, zien films met sterren van voorheen. Wat houdt ons nog tegen dit soort artistieke processen volledig te automatiseren? 

Digital Design
Premium

Na het coronavirus zal artificiële intelligentie de culturele sector verder ontwrichten

Er staat na het coronavirus al een volgende indringer in de rij die de culturele sector verder zal ontwrichten: Artificiële Intelligentie (AI).

Artificial Intelligence

Digitalisering van verkoop en diensten is juist nu belangrijk

Vaak zijn al meerdere pogingen gedaan om shops en digitale tools te introduceren voor klanten en partners, maar succes wordt maar mondjesmaat geboekt.

Digital Transformation

Customer excellence in real-time met data-analytics

Bedrijven hebben steeds meer mogelijkheden om het sentiment van een klant te meten aan de hand van beschikbare data. Doe er je voordeel mee.

Data
Premium

Bunq gaat hypotheken aanbieden

Onlinebank Bunq gaat iets meer op een traditionele bank lijken met de introductie van een hypotheekproduct.

Financials
Premium

Corona-apps: tot nu toe vooral mislukkingen

De effectiviteit van de corona-apps in de diverse landen blijkt enorm tegen te vallen. Ook kampen de apps met allerlei technische problemen.

Health
Premium

Online bank Santander opent aanval op grootbanken met hogere rente

Openbank, Europa’s grootste online bank qua toevertrouwde middelen en onderdeel van Banco Santander, verhoogt per vandaag de rente naar 0,2 procent voor spaartegoeden. Het tarief is niet gebonden aan een minimum- of maximumtegoed. Klanten profiteren van de hoge rente op de gratis spaarrekening vanaf de eerste eurocent inleg.

Financials