Nominaties Dutch Podcast Awards bekend
Gisterenmiddag zijn de nominaties voor de Dutch Podcast Awards bekendgemaakt door organisator BNR.
Gisterenmiddag zijn de nominaties voor de Dutch Podcast Awards bekendgemaakt door organisator BNR.
Websites met informatie over gevoelige onderwerpen lappen de privacywet massaal aan hun laars. Dat zegt de Consumentenbond. Veel sites plaatsen zonder toestemming cookies van advertentienetwerken, waardoor die zeer persoonlijke informatie over de bezoekers in handen krijgen.
LeasePlan is een van de grootste ‘Car-as-a-Service’ aanbieders ter wereld. Het bedrijf is actief in 32 landen en beheert een vloot van 1,8 miljoen auto’s. Om de marketing beter te kunnen doen, werd besloten om de digitale services te centraliseren en optimaliseren. Daarbij ligt de focus op automatisering en selfservice, oftewel: het gebruik van technologie om klanten beter van dienst te kunnen zijn.
Hoe kun je meten welke mensen je Digital Out Of Home (DOOH) uitingen zien? Dat is het vraagstuk waar alle DOOH-adverteerders antwoord op willen. Door GPS-data en gegevens van GSM-masten te combineren is daarop een antwoord te vinden. Daarmee kan de effectiviteit van campagnes snel omhoog.
De ABC jury heeft na een tweede ronde in voorgaande weken de shortlisten voor de drie SAN ABC Accenten 2018 vastgesteld.
Zilveren Kruis is dit jaar de winnaar van de Social Media Insurance Monitor 2018, waarbij 67 verzekeraars zijn gemeten. Zilveren Kruis nam de eerste plaats over van Centraal Beheer. Aegon maakt de top 3 van dit jaar compleet.
De netto omzet van technologiebedrijf Criteo is op de EMEA-markt met tien procent afgenomen in het eerste kwartaal van dit jaar.
Bing Ads gaat voortaan als Microsoft Advertising door het leven. Volgens Nederlander Rik van der Kooi, vicepresident van Microsoft Advertising, wordt dit de naam voor alle advertentieactiviteiten van Microsoft.
BVA bond van adverteerders sluit zich aan bij de Embassy of Dutch Creativity. Die is juni voor de vijfde keer aanwezig tijdens het Cannes Lions Festival om de ‘unieke kenmerken’ van de Nederlands creatieve industrie voor het internationale voetlicht brengen.
Een website draait om mooi design, goede SEO-prestaties….. én een 360° roterende bitterbal. Snackgigant Kwekkeboom had een rebranding nodig, onder meer voor bedrijfspositionering en activatie.
Privacybrowser Brave, die standaard wordt geleverd met een adblokker, gaat zelf advertenties tonen in sommige markten, vooralsnog alleen in Canada, Frankrijk, Duitsland, UK en de VS.
Met nieuwe marketingkanalen en technologieën die elke dag verschijnen, moeten marketeers hun analyticsstrategie en de bijbehorende activiteiten continu optimaliseren. Big data is het fundament van een goed geïnformeerde besluitvorming. Hierdoor bevinden marketeers en hun organisaties zich in een spectrum van analytische volwassenheid. Maar wat is de analytische volwassenheid van jouw marketingorganisatie? En hoe wordt je een data innovator? Lees het antwoord in deze whitepaper.
Reclame-exploitant BrandDeli schakelt onderzoeksbureau MeMo2 in om inzichtelijk te maken welke effecten Twitter-reclame voor merken sorteert.
Influencer marketing, met behulp van vloggers en bloggers, wordt steeds belangrijker. Het rendement kan erg hoog zijn, zegt Influencer Marketing Hub, al geldt als regel: hoe groter de influencer, des te lager het rendement. Ook Instagram wordt steeds belangrijker door het gebruik van hashtags.
Bijna veertig procent van de tijd die Nederlanders aan media besteden vindt plaats via digitale kanalen. Vooral de kijktijd is stevig aan verandering onderhevig, maar over de volle breedte digitaliseert alle genoten mediatijd wel.