More stories

Nominaties Dutch Podcast Awards bekend

Gisterenmiddag zijn de nominaties voor de Dutch Podcast Awards bekendgemaakt door organisator BNR.

Media

‘Persoonlijke informatie niet veilig bij sites over geloof, ziekte en geaardheid’

Websites met informatie over gevoelige onderwerpen lappen de privacywet massaal aan hun laars. Dat zegt de Consumentenbond. Veel sites plaatsen zonder toestemming cookies van advertentienetwerken, waardoor die zeer persoonlijke informatie over de bezoekers in handen krijgen.

Marketing

LeasePlan: marketing van 32 landen centraal aansturen

LeasePlan is een van de grootste ‘Car-as-a-Service’ aanbieders ter wereld. Het bedrijf is actief in 32 landen en beheert een vloot van 1,8 miljoen auto’s. Om de marketing beter te kunnen doen, werd besloten om de digitale services te centraliseren en optimaliseren. Daarbij ligt de focus op automatisering en selfservice, oftewel: het gebruik van technologie om klanten beter van dienst te kunnen zijn.

E-commerce platforms

Exactere targeting Digital Out Of Home door inzet GPS-data en GSM-masten

Hoe kun je meten welke mensen je Digital Out Of Home (DOOH) uitingen zien? Dat is het vraagstuk waar alle DOOH-adverteerders antwoord op willen. Door GPS-data en gegevens van GSM-masten te combineren is daarop een antwoord te vinden. Daarmee kan de effectiviteit van campagnes snel omhoog.

Data
Premium

Shortlisten SAN ABC Accenten 2018 bekend

De ABC jury heeft na een tweede ronde in voorgaande weken de shortlisten voor de drie SAN ABC Accenten 2018 vastgesteld.

Digital Agencies

Verzekeraars maken inhaalslag met sociale media

Zilveren Kruis is dit jaar de winnaar van de Social Media Insurance Monitor 2018, waarbij 67 verzekeraars zijn gemeten. Zilveren Kruis nam de eerste plaats over van Centraal Beheer. Aegon maakt de top 3 van dit jaar compleet.

Social

Krimp raakt Criteo op hoofdmarkt Europa

De netto omzet van technologiebedrijf Criteo is op de EMEA-markt met tien procent afgenomen in het eerste kwartaal van dit jaar.

Online advertising
Premium

Bing Ads wordt Microsoft Advertising

Bing Ads gaat voortaan als Microsoft Advertising door het leven. Volgens Nederlander Rik van der Kooi, vicepresident van Microsoft Advertising, wordt dit de naam voor alle advertentieactiviteiten van Microsoft.

Online advertising

BVA sluit zich aan bij Embassy of Dutch Creativity in Cannes

BVA bond van adverteerders sluit zich aan bij de Embassy of Dutch Creativity. Die is juni voor de vijfde keer aanwezig tijdens het Cannes Lions Festival om de ‘unieke kenmerken’ van de Nederlands creatieve industrie voor het internationale voetlicht brengen.

Cannes Lions

Kwekkeboom combineert historie met dynamische site

Een website draait om mooi design, goede SEO-prestaties….. én een 360° roterende bitterbal. Snackgigant Kwekkeboom had een rebranding nodig, onder meer voor bedrijfspositionering en activatie.

Digital Design

Privacybrowser Brave toont eigen advertenties

Privacybrowser Brave, die standaard wordt geleverd met een adblokker, gaat zelf advertenties tonen in sommige markten, vooralsnog alleen in Canada, Frankrijk, Duitsland, UK en de VS.

Online advertising

Analytische volwassenheid: van data newbie naar data innovator

Met nieuwe marketingkanalen en technologieën die elke dag verschijnen, moeten marketeers hun analyticsstrategie en de bijbehorende activiteiten continu optimaliseren. Big data is het fundament van een goed geïnformeerde besluitvorming. Hierdoor bevinden marketeers en hun organisaties zich in een spectrum van analytische volwassenheid. Maar wat is de analytische volwassenheid van jouw marketingorganisatie? En hoe wordt je een data innovator? Lees het antwoord in deze whitepaper. 

Analytics

BrandDeli maakt effect twitterreclame inzichtelijk

Reclame-exploitant BrandDeli schakelt onderzoeksbureau MeMo2 in om inzichtelijk te maken welke effecten Twitter-reclame voor merken sorteert.

Online marketing

Infographic: het rendement van influencer marketing

Influencer marketing, met behulp van vloggers en bloggers, wordt steeds belangrijker. Het rendement kan erg hoog zijn, zegt Influencer Marketing Hub, al geldt als regel: hoe groter de influencer, des te lager het rendement. Ook Instagram wordt steeds belangrijker door het gebruik van hashtags.

Influencer marketing
Premium

Veertig procent mediaconsumptie via digitale kanalen

Bijna veertig procent van de tijd die Nederlanders aan media besteden vindt plaats via digitale kanalen. Vooral de kijktijd is stevig aan verandering onderhevig, maar over de volle breedte digitaliseert alle genoten mediatijd wel.

Media