Alibaba haalt Tencent in als China’s sterkste merk
Alibaba heeft rivaal Tencent ingehaald als China’s waardevolste merk op de jaarlijkse toplijst voor merken van BrandZ.
Alibaba heeft rivaal Tencent ingehaald als China’s waardevolste merk op de jaarlijkse toplijst voor merken van BrandZ.
Spotify test binnen haar app interactieve audio-advertenties die consumenten kunnen leiden naar een speellijst of podcast. Vooralsnog horen alleen Amerikaanse gebruikers deze advertenties als ze een gratis abonnement hebben.
De mobiele telefoon is in het uitgaansleven een steeds belangrijker rol gaan spelen. Om contact te houden met je vrienden, maar ook om via een app te weten waar je moet zijn. WOOV tilt de standaard festival app naar eigen zeggen naar een hoger niveau. ‘Het is een applicatie waar de festival-, en evenementenmarkt al jaren om aan het schreeuwen was. In de basis brengt het mensen bij elkaar en geeft antwoord op de 5 wezenlijke vragen van mensen die zich aan het oriënteren zijn of uitgaan: wie, wat, waar, wanneer, waarom’, aldus oprichter Irfan van Ewijk.
Wouter Moen en Arthur Buring zijn door Dentsu Aegis Network Nederland aangesteld als nieuwe directie van iProspect.
Erik Kepper is vertrokken als managing director bij RTL MCN, het online videonetwerk van de mediagroep.
De combinatie van data, onderzoek en outdoorreclame hebben MeMo2 en Exterion Media drie nominaties opgeleverd voor Europese onderzoeksprijzen van IAB Europe.
Google probeert zijn zoekmachine voor webwinkels Shopping nauwer te vervlechten met YouTube, zo laten eerste proeven in de Verenigde Staten zien.
Vtwonen en Pinterest zijn een samenwerking aangegaan op het gebied van videocontent, afbeeldingverrijking en campagnemarketing. Het is de eerste keer dat Pinterest in deze omvang met een Nederlands merk samenwerkt.
Reclamegroep WPP gaat voor zowel Ziggo als Vodafone aan de slag en fungeert voortaan als een strategische creatieve denktank. Sinds de fusie wil VodafoneZiggo de klantbeleving nóg meer centraal stellen in al haar marketing- en communicatieactiviteiten.
Hoe kun je digitaal creatief werk laten maken door mensen die nog nooit een vliegtuig hebben gezien, laat staan naar Cannes zijn geweest? Voor een antwoord op die vraag werd ondernemer Maarten Roelofs op ministeriële audiëntie gevraagd in Bangladesh. Waar zijn bedrijf Diva World Wide onderscheidend werk maakt dat Nederlanders misschien wel dagelijks zien.
Telecombedrijf Verizon zoekt een koper voor het sociale netwerk Tumblr, dat het kreeg bij de overname van Yahoo. Hoewel het […]
CDA Doetinchem heeft sinds maart 2019 vijftig euro uitgegeven aan 35 tekst- en beeldadvertenties bij Google. Dat is af te leiden uit het politieke transparantierapport dat het technologiebedrijf zojuist heeft gepubliceerd.
Wat doet digitalisering met radio en televisie en wat zijn de gevolgen voor relevantie en meetbaarheid? De traditionele kanalen hebben een flinke make over gekregen. Een massa-medium bestaat niet meer. Toch?
Het Commissariaat voor de Media legt de Publieke Omroep een maximum op aan de hoeveelheid reclame die het op internet mag uitzenden.
Snapchat betreedt de advertentiemarkt met een premiumproduct voor het onderdeel Shows. Het geautomatiseerde advertentieplatform kan daarmee gepasseerd worden.