More stories

VodafoneZiggo en T-Mobile claimen elk overwinning in zaak rond prijsverhoging (update)

T-Mobile mag consumenten attent blijven maken op de jaarlijkse algemene prijsverhogingen van KPN en VodafoneZiggo. De kabelaar had in een kort geding geëist dat T-Mobile zou stoppen met misleidende informatie daarover. Maar VodafoneZiggo claimt eveneens dat het gewonnen heeft. De misleidende radiocommercials heeft de rechter verboden.

Online advertising
Premium

‘Veertig procent van de Nederlanders weet niet dat Google persoonsgegevens opslaat’

Veertig procent van de door de Repuatiefabriek ondervraagde Nederlanders is zich niet bewust van het feit dat Google allerlei persoonsgegevens opslaat.

Privacy

Samsung kiest voor vernieuwde bureaustructuur

Samsung Nederland slaat naar eigen zeggen een nieuwe communicatieweg in met de selectie van drie communicatiebureaus: HvdM, Glasnost en De Issuemakers.

Communicatie

‘Verkiezingsmanipulatie nog steeds mogelijk bij Facebook’

Met een paar klikken vanuit het buitenland zijn via Facebook de verkiezingen te beïnvloeden. Dat beweert Bits of Freedom,

Facebook Advertising

Christian Luiten (Avant Arte): ‘Online impact maakt de kunstwereld minder elitair’

Avant Arte wordt het ‘meest succesvolle contemporary art Instagram account wereldwijd’ genoemd. De jonge ondernemer Christian Luiten richtte samen met zijn compagnon Curtis Penning het platform Avant Arte op met inmiddels 1,4 miljoen volgers. Deze whizzkids willen de kunstwereld opnieuw vormgeven. Hoe ziet de toekomst van het online kunstplatform eruit als het aan Christian Luiten ligt?

Social

‘Succesvolle NPO-programma’s doorverkopen aan de commerciëlen is een leuke gedachtegang’

Wat is de maatschappelijke toegevoegde waarde van STER? Heeft STER nog bestaansrecht? En moet de STER als overheidsorgaan niet uitvoering geven aan het Nationaal Preventieakkoord door bepaalde reclames te bannen? STER-directeur Frank Volmer vertelt in deze podcast over de koers van reclame en televisie.

Online advertising

‘Amazon wil reclamebedrijf Sizmek kopen’

Amazon zou dichtbij de overname zijn van de bijna failliete boedel van reclametechnologiebedrijf Sizmek.

Online advertising

Paul van Keeken (Adobe): ‘We verkopen geen producten meer, maar waarde’

Een kleine 450 klanten van Adobe Nederland bezochten in Londen de jaarlijkse EMEA Summit. Nadruk lag dit jaar op customer experience, oftewel de gebruikerservaring. Het Customer Experience Platform is volgens het Amerikaanse bedrijf het eerste speciaal gebouwde customer experience management platform dat inmiddels zijn weg naar grote klanten heeft gevonden. Vijf vragen aan de Nederlandse marketing manager Paul Van Keeken.

Customer Experience

Bits of Freedom: stop met grootschalig lekken van persoonsgegevens bij real time bidding

Bits of Freedom wil dat het grootschalig lekken van persoonsgegevens bij advertentieveilingen een halt wordt toegeroepen. Dagelijks belanden op deze manier gegevens van nietsvermoedende internetgebruikers in handen van allerlei partijen zonder enige vorm van effectieve controle of transparantie, stelt de organisatie die zegt op te komen voor internetvrijheid. Bits of Freedom verzoekt vandaag de Autoriteit Persoonsgegevens om hiertegen handhavend op te treden.

Programmatic

Drupaljam krijgt aparte dag voor bedrijfsleven

Het congres voor Drupal-enthousiastelingen Drupaljam krijgt voor het eerst een aparte dag die louter voor het bedrijfsleven is bedoeld.

Marketing

Nieuwe definitiebepaling voor Digital Out of Home

Het JIC Buitenreclame Onderzoek (BRO), waarin zowel OOH-exploitanten (Outreach) als adverteerders (BvA) en mediabureaus (PMA) zijn vertegenwoordigd, is het onlangs eens geworden over een nieuwe definitiebepaling voor DOOH.

Marketing

Dark social: vloek of zegen?

We delen steeds minder publiekelijk. Een-op-een berichten versturen, korte stories en kleine groepen zijn de snelst groeiende gebieden van online communicatie. Wat vraagt deze ‘dark social’-ontwikkeling van marketeers?

Social

Is Google Chrome’s laatste update een geval van ‘Stel geen vragen, hoor geen leugens?’

“There are three types of lies: lies, damn lies and statistics.” Een beroemd gezegde, gepopulariseerd door Mark Twain. Hoewel hij de zin toeschreef aan politicus Disraeli, blijft de werkelijke oorsprong ervan omstreden. Misschien zit er ergens een grap in, of is het citaat zelf verkeerd geciteerd. Het voelt in ieder geval niet misplaatst in 2019.

Privacy

Mailchimp lanceert marketingplatform

Mailchimp, het bedrijf achter het gelijknamige email markeringplatform, met 11 miljoen actieve gebruikers en een omzet van 700 miljoen dollar, gaat de breedte in met een eigen marketingoplossing.

Online marketing

Google voegt Discover datarapport toe aan Google Search Console

Google introduceerde in 2018 Google Discover, de opvolger van wat ‘Google Feed’ heette. Niet alleen onderging Google Feed een naamsverandering, ook werden er verschillende nieuwe functies toegevoegd. Tijdens deze verandering was er nog geen data beschikbaar over de nieuwe functies. Echter telt Google Discover inmiddels al meer dan 800 miljoen maandelijkse gebruikers. En sinds april 2019 toont Google nu ook data rapporten in Google Search Console over het aantal vermeldingen van je sites in Google Discover. Wat zijn de mogelijke voordelen?

Search