More stories

(Emerce TV): ‘Retailmedia mag geen kermis worden’

Met de start van PLUS Retail Media een jaar geleden biedt supermarkt PLUS leveranciers en fabrikanten de mogelijkheid hun merk onder de aandacht te brengen via onder andere de instore mediakanalen van de winkelketen. Het team is zich nog volop aan het oriënteren, zegt Olivier Fornier in de videoserie Retailmedia.

Retailmedia

(Emerce TV) Voor FrieslandCampina is retailmedia toch vooral conversie

Voor zuivelproducenten is retailmedia een spel dat al decennialang wordt gespeeld. Met de komst van nieuwe digitale proposities binnen dit domein zijn de advertentiemogelijkheden echter fors uitgebreid. Zuivelcoöperatie FrieslandCampina merkt dat als geen ander. Zeggen Gerbrand Hoogvliet (chef e-commerce) en Guido Weisfelt (mediamanager) in de nieuwe videoserie Retailmedia, die zo dadelijk live gaat.

Retailmedia

(Emerce TV): Retailmedia nog zeer bescheiden in Nederland

Het zijn momenteel de grote internationale techbedrijven die de trom slaan in retailmedialand. Met Amazon in de voorhoede. Ondertussen ontvouwt zich binnen onze landsgrenzen een eigen speelveld. Welke kansen liggen er om opgepakt te worden? Hoe verzilver je die? Wat zijn de laatste groeiprognoses voor de komende periode en daarna? Je hoort het van Mario Bersem (ABN) en Rogier Lammers (VIA) in de videocollectie Retail Media.

Retailmedia

Webbureau RUMAG failliet

Webbureau RUMAG en moederbedrijf Just Another Media Company zijn dinsdag failliet verklaard. Het platform is vooral bekend van opvallende teksten met tussen de woorden spaties.

Online marketing

Digital Marketing Live: ontdek de Social Strategy van Albert Heijn en Wehkamp

Social Media Expert Kirsten Jassies gaat Tijdens Emerce Marketing Live (6 juni in de Beurs van Berlage in Amsterdam) samen met Christine van Dijken (Wehkamp) en Karisa Jansen (Albert Heijn) dieper in op hoe grote merken Instagram en TikTok inzetten, en hoe het onderdeel is van hun hele marketingstrategie.

Social

Apple One in Odido’s portfolio streamingdiensten

Klanten van Odido kunnen via hun provider series en films gaan kijken bij Apple TV.

Marketing

Wat is de meerwaarde van een SEA-consultant in het AI-tijdperk?

Soms lijkt het alsof alles geautomatiseerd wordt met behulp van AI, zeker in de marketingwereld. Waarom heb je nog een SEA-consultant nodig?

Online advertising

Omzet Duitse digital agencies: 2,5 miljard euro

De bruto omzet van Duitse digital agencies over 2023 is uitkomen op 2,5 miljard euro. De top tien-bureaus groeiden gezamenlijk zes procent.

Digital Agencies

Nieuw product MediaMarkt voor merkadverteerders

MediaMarkt komt met een nieuw reclameproduct waarmee merkadverteerders extra aandacht kunnen kopen in de app en site van de elektronicawinkel.

Retailmedia
Premium

Albert Heijn, ANWB, Jacobs Douwe Egberts, McDonald’s, Kruidvat, Nestlé Nederland, Vrumona en VTech gaan uitsluitend werken met gecertificeerde influencers

27 mei 2024
Albert Heijn, ANWB, Jacobs Douwe Egberts, McDonald’s, Kruidvat, Nestlé Nederland, Vrumona en VTech gaan uitsluitend werken met gecertificeerde influencers

Influencer marketing

De voordelen en het belang van een eigen merk

Een eigen merk geeft je niet alleen meer controle over je producten en/of diensten, maar draagt ook bij aan je naamsbekendheid en is belangrijk voor je bestaansrecht.

Sponsored

Naam Roompot verdwijnt, wordt Landal

Roompot en Landal GreenParks vereenvoudigen de organisatie en namen daartoe een paar ferme beslissingen. De naam Roompot verdwijnt en het Zeeuwse kantoor wordt gestript.

Travel

Digital Marketing Live: Een kijkje in de marketingkeuken van Snapchat

Met ruim 422 miljoen actieve dagelijkse gebruikers is Snapchat een van de meest gebruikte techplatforms ter wereld. Wat in 2011 begon met AR-filters en ‘berichtjes die na 24 uur weer verdwijnen’ is vandaag de dag uitgegroeid tot een volwaardige communicatietool.

Social

Ad Alliance regelt advertentieverkoop SkyShowtime

Mediasaleshuis Ad Alliance en Paramount Global gaan samenwerken op het gebeid van de advertentieverkoop voor SkyShowtime, de internationale streamingdienst van de joint venture Comcast en Paramount Global.

Online advertising

KB kiest nieuwe bureaus voor marketing-, campagne – en mediastrategie

De KB, de nationale bibliotheek, heeft drie bureaus geselecteerd om mee samen te werken op het gebied van merk, marketing en media-inkoop. True Ideas en GH+O gaan campagnes ontwikkelen voor het merk KB, openbare bibliotheekprogramma’s en de online Bibliotheek. Traffic Builders is geselecteerd voor mediastrategie en – inkoop.

Marketing