TikTok zoekt beste Europese reclame
TikTok organiseert een prijzenfestival waarbij het de beste reclames in negen landen zoekt die adverteerders op zijn platform hielden.
TikTok organiseert een prijzenfestival waarbij het de beste reclames in negen landen zoekt die adverteerders op zijn platform hielden.
eBay heeft na een intensieve pitchprocedure het wereldwijde mediacontract getekend bij dentsu.
De berg data blijft groeien. Marketeers zijn daarom vooral veel tijd kwijt met het analyseren van die data en minder met de creatieve of strategische kant.
Snap test een nieuwe vorm van reclame in zijn app. Adverteerders kunnen chats gaan sturen naar gebruikers. CEO en oprichter Evan Spiegel moet wel, want de reclame-inkomsten vallen tegen.
Meer dan een kwart van de adverteerders (26%) is van plan om de uitgaven aan Twitter/X te verlagen vanwege zorgen over de inhoud van het socialemediaplatform en het vertrouwen in de verspreide informatie, zo blijkt uit nieuw wereldwijd onderzoek.
Branchevereniging voor digitale bureaus Dutch Digital Agencies heeft Fenna van Raaij, voorheen bureaumanager, benoemd tot directeur van de organisatie.
De Bond van Adverteerders wil Bas Verheijen, Chief Customer Officer bij HEMA, benoemen tot bestuurslid van het netwerk van merkleiders. Tijdens de ALV in april 2025 kunnen de bvA-leden zijn benoeming officieel goedkeuren. Ook Els Dijkhuizen (marketingdirecteur Heineken Nederland), die in juni werd aangekondigd als beoogd nieuw bestuurslid, wordt dan officieel voorgedragen.
United Playgrounds kondigt de lancering aan van MACH8, het achtste label van het bureaunetwerk. Het digitale innovatiebureau richt op nieuwe technologieën die industrieën ingrijpend kunnen veranderen.
Handelssite Bol neemt een nieuwe systeem in gebruik voor adverteerders op zijn platform. De grootste noviteit is, dat vanaf nu de ontwikkeling en het beheer volledig in eigen huis plaatsvinden.
Vandaag gaat de Website van het Jaar-verkiezing 2024 van start. Nederlandse gebruikers kunnen vanaf nu hun stem uitbrengen op ruim 400 genomineerde websites in maar liefst 38 categorieën.
Na een intensief pitchtraject heeft het Rijksmuseum media en performance bureau STROOM uitgekozen om het museum verder te helpen bij een nieuwe media- en campagnestrategie. Speerpunt hierin is het versterken van de band met de nationale (herhaal)bezoeker.
Gamification maakt het mogelijk om spelenderwijs waardevolle data te verzamelen en je database te verrijken.
Wordt ChatGPT in Search echt gebruikt als alternatief voor Google? Veel internetgebruikers zullen waarschijnlijk vasthouden aan wat ze gewend zijn totdat het definitief bewezen is dat het beter werkt. Grote verschuivingen hebben doorgaans tien jaar nodig om echt te worden gevoeld. Het team van SEMRush heeft een overzicht samengesteld van de belangrijkste zoektrends, met betrekking tot traditioneel zoeken, gen AI, jonge gebruikers en spraakzoeken.
Mediasaleshuis Ad Alliance en The Walt Disney Company Benelux breiden hun bestaande online- en lineaire samenwerking uit naar het SAVOD-domein. Vanaf 17 oktober gaat Ad Alliance de advertentieverkoop voor het vernieuwde ‘Disney+ Standaard met reclame’-abonnement op het populaire streaming platform Disney+ in Nederland vertegenwoordigen.
Megan Clarken heeft de raad van commissarissen aangegeven dat ze binnen nu en twaalf maanden haar functie van CEO bij Criteo wil neerleggen.