More stories

Premium

AI-bot Media Futures Market automatiseert mediaplannen

Gebruikers van advertentieplatform Media Futures Market kunnen vanaf vandaag aan een chatbot vragen om een mediaplan op maat te schrijven. Of een variant. Of nog een.

Online advertising

Apple eerste biljoenenmerk volgens Kantar

Apple is het eerste biljoenenmerk ter wereld volgens het nieuw uitgebrachte Kantar BrandZ Most Valuable Global Brands Report 2024. Apple behoudt de nummer 1-positie voor het derde opeenvolgende jaar en wordt aan de top van de ranglijst vergezeld door Google, Microsoft en Amazon.

Online marketing

Van ‘skyscraper’ naar ‘ranch-style’ SEO: nieuwe trend in contentproductie

De veranderingen in hoe Google content beoordeelt vragen om een andere SEO-aanpak: niet álles afdekken, maar ingaan op specifieke (sub)onderwerpen.

SEO
Premium

MediaMarkt vernieuwt klantenprogramma, komt met meer diensten

MediaMarkt steekt loyaltyprogramma in het nieuw en gaat het veel actiever inzetten.

Customer Loyalty
Premium

SBS-commercials krijgen ‘connected’ QR-codes

Talpa Network doet komende weken een proef met QR-codes in tv-commercials waarvan de conversie bij winkels en webwinkels direct meetbaar is.

Marketing

Curator: Ruzie aan de top leidde tot ondergang Ronin

Onenigheid tussen bestuurders over de bedrijfsvoering is de belangrijkste reden dat designbureau Ronin failliet is gegaan. Dat schrijft de curator in zijn eerste verslag. Ronin maakte digitale marketing content en ‘digital experiences’ voor veelal grote merken.

Digital Agencies
Premium

LinkedIn beperkt advertentietargeting na klacht Bits of Freedom

LinkedIn is gestopt met gerichte advertenties op basis van persoonlijke gevoelige gegevens van gebruikers op haar platform. Dit is een reactie op een klacht die European Digital Rights (EDRi), Gesellschaft für Freiheitsrechte (GFF), Global Witness en Bits of Freedom in februari 2024 onder de Digital Services Act (DSA) indienden bij de Europese Commissie. Volgens deze organisaties was dit soort targeting namelijk in strijd met een nieuw verbod van de DSA.

Online advertising
Premium

Groene media-KPI’s kunnen niet wachten

Adverteerders, mediabedrijven en uitgevers moeten groene KPI’s gaan gebruiken om hun CO2-uitstoot en andere milieubeschadiging inzichtelijk te krijgen.

Sustainability

Digital Marketing Live!: de foto’s

Tweeduizend bezoekers laafden zich gisteren aan de diepste kennis en jongste inzichten uit de marketingwereld op EMERCE Digital Marketing Live!

Marketing
Premium

‘Echte creatieven worden door AI weer waardevol’

Als er één ding zeker is, is het dat generatieve AI door een stortvloed aan nieuwe content gaat zorgen. “Dus ga verrassen, marketeer. Echte creatieven worden weer waardevol.”

Online marketing

Winnaars Dutch Interactive Awards 2024 bekend

Zojuist zijn, tijdens een feestelijke uitreiking van de Dutch Interactive Awards in de Beurs van Berlage, de beste interactieve cases van Nederland bekroond. In 15 categorieën reikte presentatrice Anic van Damme zowel een Gouden als een Zilveren Award uit aan de bureaus met de beste cases van het jaar.

Marketing

International Email Benchmark: minder klachten over spam

Er wordt minder geslaagd over commerciële e-mail boodschappen, zo blijkt uit de GDMA International Email Benchmark. Slechts 0,01 procent van de geaccepteerde e-mails wordt aangegeven als spam. De cijfers laten zien dat zogenoemde ESP’s serieuzer aan de slag zijn gegaan met spam en dat de markt hier ook om vraagt.

E-mailmarketing

Sponsorcontract tussen Ajax en cryptoplatfom Coinmerce

Ajax gaat samenwerken met cryptoplatfom Coinmerce om beleggen in crypte meer bekendheid te geven. Het contract geldt tot en met 2027.

Online marketing

Digital Marketing Live: Ben jij nog wel van meerwaarde voor je merk in tijden van gen AI?

Als Kunstmatige Intelligentie de marketingmatch van de mens wint, wat blijft er dan nog over voor de marketeer van vlees en bloed? Rodger Werkhoven zal morgen op Emerce Digital Marketing Live in de Beurs van Berlage laten zien waarom marketeers onderscheid kunnen, nee móeten maken in een door AI gedomineerde marketingtoekomst.

Marketing

Het Perspectivity Model: grondige analyse voor geoptimaliseerde marketing

Plannen in overvloed, maar hoe goed is jouw toolkit als marketeer voor de job? Heb je alles wat je nodig hebt om een gedegen fundament te leggen?

Sponsored