More stories

Rens van Geel aangesteld als nieuwe CEO van NOBEARS

Rens van Geel (32) is per 17 juli aangesteld als CEO van full-service digitaal bureau NOBEARS. Hij is in deze rol eindverantwoordelijk voor de dagelijkse bedrijfsvoering en professionalisering van het bureau. Zijn focus ligt hierbij op het vormgeven van de nieuwe bureaupropositie ‘Accelerate Ambitions’, wat staat voor het waarmaken en versnellen van de ambities van klanten.

Digital Agencies

Ster lanceert podcast over starten met reclame met Splinter Chabot

Ster lanceert haar eerste podcastserie ‘Starten met reclame’ voor ondernemers die de stap naar landelijke reclame willen zetten. In de driedelige serie gaat presentator Splinter Chabot in gesprek met reclame- en media-experts om luisteraars op weg te helpen bij het bedenken, creëren en uitzenden van een effectieve commercial.

Marketing

Dentsu benoemt leiderschapsteam Dentsu Lab

Digitaal bureau dentsu onthult vandaag het leiderschapsteam van Dentsu Lab voor de EMEA-regio: Het gaat om hoofd Strategie Ashley Knight, Creative Director Pascal Rotteveel en Business Director Florian Root.

Digital Agencies

Boete van 600.000 euro voor tracking cookies op Kruidvat.nl

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) heeft een boete van 600.000 euro opgelegd aan het bedrijf achter drogisterij Kruidvat. Kruidvat.nl volgde consumenten met tracking cookies, zonder dat zij dat wisten of daarvoor toestemming hadden gegeven. A.S. Watson verzamelde en gebruikte daarmee tegen de regels in gevoelige persoonsgegevens van miljoenen websitebezoekers.

Analytics

90 procent van de Nederlanders leest reclamefolders

Papieren folders massaal worden nog veel gelezen door Nederlanders van 18 jaar en ouder. Maar liefst 12,8 miljoen Nederlanders van 18 jaar en ouder (90%) lezen reclamefolders, voornamelijk op papier, maar ook digitaal, zo blijkt uit het Bereiksonderzoek Folders 2023/2024, dat het bereik en de leesgewoonten van de Nederlandse bevolking op het gebied van folders in kaart brengt.

Online advertising
Premium

Voortaan video-advertenties mogelijk op ah.nl

Vanaf nu zijn video-advertenties mogelijk op ah.nl en in de ah app en is er een offsite display-propositie met targeting mogelijkheden gelanceerd, gebaseerd op relevante klantinzichten. Daarnaast rijdt binnenkort de eerste AH bezorgbus met advertentie door Nederland. Deze vernieuwingen en meer werden vandaag aangekondigd tijdens het jaarlijkse AH Retail Media evenement van Albert Heijn.

Retailmedia

Criteo sluit strategisch pact Microsoft Advertising

Technologiebedrijven Criteo en Microsoft sluiten een strategische samenwerking op het terrein van retailmedia.

Retailmedia

Teun Verheij en Tim Nome starten samen met SportVibes een nieuw bureau

Teun Verheij en Tim Nome kondigen de lancering aan van een nieuw bureau in de wereld van sport en entertainment aan. Track Record gaat zich richten op commerciële groei van merken en rechthoudende organisaties over de as van proposities, digital branding, data, technologie en 1-op-1 contact met fans.

Digital Agencies
Premium

Audioreclamemarkt groeit met 10,4 procent

De audioreclamemarkt blijft indrukwekkend groeien in het tweede kwartaal van 2024 met een stijging van ruim tien procent. Hiermee houdt de audioreclamemarkt de enorme groei vast. Adverteerders investeerden maar liefst 67,5 miljoen euro in audioreclame, een toename van 6,3 miljoen euro vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. Dit blijkt uit de nieuwste Audify-publicatie over de audioreclamebestedingen.

Online advertising

Nieuw reclamebureau voor Centraal Beheer

Centraal Beheer heeft reclamebureau TBWA\NEBOKO gekozen als nieuwe lead agency. De belangrijkste opdracht: het verstevigen van de merkpositionering en de doorvertaling van het merk naar effectieve en spraakmakende campagnes, waaronder de welbekende Even Apeldoorn bellen-commercials.

Online marketing

Strafbankje dreigt voor Microsofts reclamebedrijf Xandr

Technologiebedrijf Xandr wordt in Italië ter verantwoording geroepen over vermeende privacyschending met het uitbaten van persoonsprofielen.

AVG

GVB lanceert wervingscampagne met AI-beelden

GVB lanceert een employer branding campagne, waarbij AI is verwerkt in echte beelden. De campagne is gemaakt in samenwerking met SteamTalmark, het communicatiebureau waarmee GVB zijn werkgeversmerk en -propositie ‘Verbind de wereld in Amsterdam’ ontwikkelde.

Artificial Intelligence

Mediaplatform RUMAG krijgt een tweede kans

Mediaplatform RUMAG krijgt een tweede kans nu een aantal merkrechten is verkocht. Moederbedrijf Just Another Media Company en RUMAG ging eind mei failliet en laat verliezen tot 10 miljoen euro achter, meldt RTLZ.

Online marketing
Premium

Onderzoek naar online advertising Amazon in Europa

De Europese Commissie vraagt Amazon om nadere toelichting te geven over de opzet en werking van zijn Europese reclame-activiteiten. Mocht het niet transparant genoeg werken dan kan de techreus een miljardenboete krijgen.

Online advertising

Dutch Search Awards 2024: categorieën en juryvoorzitters in een nieuw jasje

Op 6 december 2024 vindt de nieuwe editie van de Dutch Search Awards plaats, het evenement waarbij excellentie en originaliteit in de digitale industrie in de schijnwerpers worden gezet.

Marketing