LinkedIn mag van rechter niet zonder toestemming tracking cookies plaatsen
LinkedIn mag niet zonder toestemming zogenoemde tracking cookies plaatsen, zo heeft de rechtbank Amsterdam bepaald.
LinkedIn mag niet zonder toestemming zogenoemde tracking cookies plaatsen, zo heeft de rechtbank Amsterdam bepaald.
In 2023 gaven adverteerders in Europa 97 miljard euro uit aan online reclame, 11 procent meer dan in 2022. In Nederland lag die groei lager (+4,6%) en het blijkt ook dat vergelijkbaar ontwikkelde landen aanmerkelijk minder online budget uitgaven.
Dentsu Benelux lanceert, na drie intensieve jaren aan (internationale) voorbereiding met diverse klanten, RetailMedia Solutions. Dit programma maakt RetailMedia integraal onderdeel van een mediastrategie, de planning en inkoop bij alle teams binnen dentsu.
Een op de drie uitgevers is, volgens een internationaal onderzoek, voorbereid op een cookieloze toekomst. Velen hebben geen log-in- of firstpartydatastrategie.
Gebruikers van advertentieplatform Media Futures Market kunnen vanaf vandaag aan een chatbot vragen om een mediaplan op maat te schrijven. Of een variant. Of nog een.
Apple is het eerste biljoenenmerk ter wereld volgens het nieuw uitgebrachte Kantar BrandZ Most Valuable Global Brands Report 2024. Apple behoudt de nummer 1-positie voor het derde opeenvolgende jaar en wordt aan de top van de ranglijst vergezeld door Google, Microsoft en Amazon.
De veranderingen in hoe Google content beoordeelt vragen om een andere SEO-aanpak: niet álles afdekken, maar ingaan op specifieke (sub)onderwerpen.
MediaMarkt steekt loyaltyprogramma in het nieuw en gaat het veel actiever inzetten.
Talpa Network doet komende weken een proef met QR-codes in tv-commercials waarvan de conversie bij winkels en webwinkels direct meetbaar is.
Onenigheid tussen bestuurders over de bedrijfsvoering is de belangrijkste reden dat designbureau Ronin failliet is gegaan. Dat schrijft de curator in zijn eerste verslag. Ronin maakte digitale marketing content en ‘digital experiences’ voor veelal grote merken.
LinkedIn is gestopt met gerichte advertenties op basis van persoonlijke gevoelige gegevens van gebruikers op haar platform. Dit is een reactie op een klacht die European Digital Rights (EDRi), Gesellschaft für Freiheitsrechte (GFF), Global Witness en Bits of Freedom in februari 2024 onder de Digital Services Act (DSA) indienden bij de Europese Commissie. Volgens deze organisaties was dit soort targeting namelijk in strijd met een nieuw verbod van de DSA.
Adverteerders, mediabedrijven en uitgevers moeten groene KPI’s gaan gebruiken om hun CO2-uitstoot en andere milieubeschadiging inzichtelijk te krijgen.
Tweeduizend bezoekers laafden zich gisteren aan de diepste kennis en jongste inzichten uit de marketingwereld op EMERCE Digital Marketing Live!
Als er één ding zeker is, is het dat generatieve AI door een stortvloed aan nieuwe content gaat zorgen. “Dus ga verrassen, marketeer. Echte creatieven worden weer waardevol.”
Zojuist zijn, tijdens een feestelijke uitreiking van de Dutch Interactive Awards in de Beurs van Berlage, de beste interactieve cases van Nederland bekroond. In 15 categorieën reikte presentatrice Anic van Damme zowel een Gouden als een Zilveren Award uit aan de bureaus met de beste cases van het jaar.