More stories

Premium

CEO Criteo stapt op

Megan Clarken heeft de raad van commissarissen aangegeven dat ze binnen nu en twaalf maanden haar functie van CEO bij Criteo wil neerleggen.

Online advertising
Premium

Amazon Duitsland: 2,9 miljard euro omzet uit retailmedia

De reclamebusiness op Amazon in Duitsland is booming. Adverteerders investeerden er in 2023 voor 2,92 miljard euro aan reclame-euro’s om winkelend publiek naar hun platformshop te lokken.

Retailmedia

Erik de Koning nieuwe e-commercemanager bij Amac

Erik de Koning is in dienst getreden als nieuwe marketing- en e-commercemanager van Apple-specialist Amac. De Koning (36) werkte de afgelopen jaren bij Van Dal mannenmode als Head of Commerce. Daarvoor was hij werkzaam bij onder meer Scotch & Soda, Mensquare en Calucci.

Online marketing
Premium

Perplexity krijgt reclames naast zoekresultaten

Zoek- of eigenlijk: antwoordenmachine Perplexity.ai voert vanaf het vierde kwartaal van dit jaar een nieuw verdienmodel in: reclame naast zijn zoekresultaten.

Online advertising

Xenos verlengt samenwerking met Flik Flak als TikTok-partner

Winkelketen Xenos en Flik Flak, de TikTok agency uit Amsterdam, gaan een jaar langer met elkaar door. De samenwerking startte in 2023.

Social
Premium

‘2024 wordt beste reclamejaar sinds corona’

Adverteerders wereldwijd geven dit jaar naar verwachting voor het eerst meer dan 1.000 miljard dollar uit aan analoge en digitale reclame.

Marketing

Kansspelautoriteit roept Dutch Grand Prix op geen illegale kansspelen te promoten tijdens Formule 1 in Zandvoort

De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft de organisatie van de Formule 1 in Zandvoort, Dutch Grand Prix, en race team Sauber gesommeerd geen reclame te maken voor illegale kansspelaanbieder Stake tijdens de races in Zandvoort.

Online marketing

HEMA betreedt als eerste Nederlandse retailer Fortnite

HEMA lanceert in samenwerking met social agency Gospooky een speciaal ontworpen Fortnite-game, als afsluiter van de SLAYMA summer school-campagne.

Marketing
Premium

‘Consentloze campagnes scoren beter, maar Google verwart markt’

Twintig procent van de Nederlandse internetgebruikers is onzichtbaar voor adverteerders. Deze mensen geven geen toestemming voor persoonsgerichte reclames. Nieuwe technologie maakt die mensen wel benaderbaar en zelfs rendabel. De beeldvorming over deze materie wordt getroebleerd door Googles internationale cookiesfiasco bij Chrome.

Online advertising
Premium

Vodafone UK verleidt festivalgangers met eSIM

Vodafone UK is misschien wel de eerste operator in west-Europa die de eSIM-functie van moderne telefoons gebruikt als reclamevehikel.

Native advertising

Infographic: zo verbeter je de reputatie van je website voor Google

Op zoek naar manieren om de reputatie van je site bij Google te verbeteren? Het team van Red Website Design deelt in deze infographic tips voor het verbeteren van je online reputatie. Bekijk bijvoorbeeld je huidige backlink-profiel, maak een lijst van je topberichten en trefwoorden en voeg lange(re) inhoud toe aan je site.

Search

Winst retailmedia verdubbeld bij MediaMarkt

Het moederbedrijf van MediaMarkt heeft de winst uit retailmedia afgelopen jaar zien verdubbelen.

Retailmedia

Google stopt advertentieprogramma’s in Rusland

Google zet zijn advertentieprogramma’s in Rusland volledig stop, waardoor Russische contentmakers er geen geld meer aan kunnen verdienen.

Online advertising

The Cirqle automatiseert optuigen influencercampagnes

Het Nederlandse influencermarketingplatform The Cirqle kondigt zijn AI-oplossing voor influencercampagnes aan. Het stelt adverteerders in staat om campagnes te creëren zonder ooit een campagnebrief te hoeven schrijven.

Influencer marketing

KLM voegt CO2-data toe aan inkoopbeleid Google-reclame

Luchtvaartmaatschappij geeft meer reclamegeld uit aan vluchten met een relatief lagere uitstoot en minder een vervuilende vluchten.

Sustainability