More stories

Grote webshops Nederland hebben kleine kanalen YouTube

De grootste webwinkels van Nederland, bedrijven met tientallen tot honderden miljoenen omzet, blijken op YouTube kleiner te zijn dan een gemiddelde vlogger met een beetje succes.

Retail

Alle 7 beïnvloedingsprincipes van Cialdini toegepast op e-mailmarketing

In deze blog lees je wat de beïnvloedingsprincipes van Cialdini inhouden, inclusief voorbeelden én het nieuwe zevende beïnvloedingsprincipe, toegepast op e-mailmarketing.

E-mailmarketing

Googles zoektocht naar de beste gebruikerservaring

Google is constant bezig met het verbeteren van hun zoekmachine en sleutelt continu aan de zoekcriteria. Onlangs nog onthulde Google weer nieuwe plannen.

Search

SpotX en VICE samen in online video advertenties

Video managementplatform SpotX is een samenwerking aangegaan met het digitale netwerk van VICE. SpotX levert de benodigde technische infrastructuur voor de geautomatiseerde verkoop van video-advertising. De samenwerking betreft alle titels van VICE Digital in geheel Europa.

Programmatic

Publicis benoemt in november nieuwe CEO

Reclamegigant Publicis Group benoemt in november de opvolger van CEO Maurice Levy. Die overigens wel een rol blijft vervullen bij het bedrijf.

Creative

MKB’ers: eerst strategie bepalen, dan online adverteren

Een steeds groter deel van het MKB-marketingbudget gaat op aan online adverteren. Die bestedingen hebben echter een hoog ad-hoc gehalte. Dat is zonde, want er wordt daardoor onnodig veel geld besteed aan ‘losse flodders’ met beperkt resultaat. Als MKB’er kun je daarom beter eerst over de strategie en de te behalen doelen nadenken. De volgende tips komen hierbij goed van pas.

Online advertising

Waarom elk bedrijf moet gaan denken als een uitgever

Bedrijven moeten denken als uitgevers – dat is een stelling die al lange tijd rondzingt. Maar dat blijkt geen sinecure. Met een gedegen contentplan alleen ben je er als marketeer namelijk niet. Is dit wel voor iedere organisatie weggelegd?

Contentmarketing

‘Big Data vraagt om big ethics’

Big Data wordt voor verzekeraars en hun klanten onmisbaar. Zo kan Big Data helpen om verzekeringsfraude op te sporen, klanten een scherpere prijs aan te bieden, nieuwe producten te ontwikkelen en betere preventietips te geven. Dat vertelde Leo De Boer van de Bond van Verzekeraars gisteren tijdens de Big Data Expo 2016.

Analytics

Geautomatiseerd data importeren in Google Analytics via Google Drive

In dit artikel bespreekt Stefan Koning van Netprofiler hoe je data kunt importeren in Google Analytics en hoe je dit proces kunt automatiseren.

Analytics

Mobiel en video bepalen markt online advertenties in Nederland

Adblockers houden de groei van de digitale advertentiemarkt niet tegen. Dat blijkt uit de Online Ad Spend Study H1 2016, die Deloitte uitvoerde in opdracht van IAB Nederland.

Online advertising

Marketing automation: met kleine stappen kun je ver komen

Marketing automation gaat niet over technologie, maar over de relatie tussen mensen. Maar hoe bied je een persoonlijke ervaring als groter bedrijf met duizenden (online) klanten? Door de marketingprocessen te digitaliseren.

Marketing automation

Pure online spelers scoren hoog in digitale klantervaring

ANWB.nl, ASNBank.nl, Greenchoice.nl, Justlease.nl, KLM.com, KPN.com en Topbloemen.nl zijn hoog geëindigd in de vandaag verschenen Digital Excellence Monitor 2016 van WUA, een ranglijst op het gebied van digitale klantervaring.

Customer Experience

Creative Holland naar NEXT Conference Hamburg

Een Nederlandse delegatie van twaalf digitale media-, en muziekbedrijven, waaronder MediaMonks, Spinnin’ Records en Gigstarter, gaat gezamenlijk als Creative Holland naar de NEXT Conferentie in Hamburg.

Creative

Independer verruimt openingstijden

Online vergelijker Independer (verzekeringen en andere financiële producten) heeft zijn openingstijden uitgebreid. Klanten kunnen doordeweeks tussen 8 en 21 uur bellen en ook op zondag staan experts klaar om verzekeringsvragen direct te beantwoorden.

Customer Service

Clever°Franke opent kantoor in Chicago

Creatief ontwerpbureau Clever°Franke opent kantoor in de VS, in de kantoren van incubator 1871 in Chicago.

Creative