Grote webshops Nederland hebben kleine kanalen YouTube
De grootste webwinkels van Nederland, bedrijven met tientallen tot honderden miljoenen omzet, blijken op YouTube kleiner te zijn dan een gemiddelde vlogger met een beetje succes.
De grootste webwinkels van Nederland, bedrijven met tientallen tot honderden miljoenen omzet, blijken op YouTube kleiner te zijn dan een gemiddelde vlogger met een beetje succes.
In deze blog lees je wat de beïnvloedingsprincipes van Cialdini inhouden, inclusief voorbeelden én het nieuwe zevende beïnvloedingsprincipe, toegepast op e-mailmarketing.
Google is constant bezig met het verbeteren van hun zoekmachine en sleutelt continu aan de zoekcriteria. Onlangs nog onthulde Google weer nieuwe plannen.
Video managementplatform SpotX is een samenwerking aangegaan met het digitale netwerk van VICE. SpotX levert de benodigde technische infrastructuur voor de geautomatiseerde verkoop van video-advertising. De samenwerking betreft alle titels van VICE Digital in geheel Europa.
Reclamegigant Publicis Group benoemt in november de opvolger van CEO Maurice Levy. Die overigens wel een rol blijft vervullen bij het bedrijf.
Een steeds groter deel van het MKB-marketingbudget gaat op aan online adverteren. Die bestedingen hebben echter een hoog ad-hoc gehalte. Dat is zonde, want er wordt daardoor onnodig veel geld besteed aan ‘losse flodders’ met beperkt resultaat. Als MKB’er kun je daarom beter eerst over de strategie en de te behalen doelen nadenken. De volgende tips komen hierbij goed van pas.
Bedrijven moeten denken als uitgevers – dat is een stelling die al lange tijd rondzingt. Maar dat blijkt geen sinecure. Met een gedegen contentplan alleen ben je er als marketeer namelijk niet. Is dit wel voor iedere organisatie weggelegd?
Big Data wordt voor verzekeraars en hun klanten onmisbaar. Zo kan Big Data helpen om verzekeringsfraude op te sporen, klanten een scherpere prijs aan te bieden, nieuwe producten te ontwikkelen en betere preventietips te geven. Dat vertelde Leo De Boer van de Bond van Verzekeraars gisteren tijdens de Big Data Expo 2016.
In dit artikel bespreekt Stefan Koning van Netprofiler hoe je data kunt importeren in Google Analytics en hoe je dit proces kunt automatiseren.
Adblockers houden de groei van de digitale advertentiemarkt niet tegen. Dat blijkt uit de Online Ad Spend Study H1 2016, die Deloitte uitvoerde in opdracht van IAB Nederland.
Marketing automation gaat niet over technologie, maar over de relatie tussen mensen. Maar hoe bied je een persoonlijke ervaring als groter bedrijf met duizenden (online) klanten? Door de marketingprocessen te digitaliseren.
ANWB.nl, ASNBank.nl, Greenchoice.nl, Justlease.nl, KLM.com, KPN.com en Topbloemen.nl zijn hoog geëindigd in de vandaag verschenen Digital Excellence Monitor 2016 van WUA, een ranglijst op het gebied van digitale klantervaring.
Een Nederlandse delegatie van twaalf digitale media-, en muziekbedrijven, waaronder MediaMonks, Spinnin’ Records en Gigstarter, gaat gezamenlijk als Creative Holland naar de NEXT Conferentie in Hamburg.
Online vergelijker Independer (verzekeringen en andere financiële producten) heeft zijn openingstijden uitgebreid. Klanten kunnen doordeweeks tussen 8 en 21 uur bellen en ook op zondag staan experts klaar om verzekeringsvragen direct te beantwoorden.
Creatief ontwerpbureau Clever°Franke opent kantoor in de VS, in de kantoren van incubator 1871 in Chicago.