More stories

Google update: (toch weer) gratis A/B-testtool

Eén van de zes tools binnen de Google Analytics 360 suite was (weer) een A/B-testtool, genaamd Optimize 360 gaven. Tegen de verwachtingen in werd deze week bekend gemaakt dat Google van deze tool ook een gratis versie beschikbaar gaat stellen.

Conversie

KLM zet kunstmatige intelligentie in op social media

KLM gebruikt kunstmatige intelligentie (AI) bij het beantwoorden van vragen op social media. Het gaat om een test die tot en met december van dit jaar duurt.

Travel

‘Sunweb blijft een pakketaanbieder’

Sunweb.nl is het belangrijkste verkoopkanaal van de gelijknamige touroperator. Er wordt dan ook continu gekeken wat er beter kan. Volgens commercieel directeur Tim Van den Bergh van moederbedrijf Sundio is personaliseren op een klantvriendelijke manier de grootste uitdaging. “Wij willen ook niet-klanten relevante content bieden.”

Travel

Datasilo zit online marketing in de weg

Gefragmenteerde klantinformatie vormt voor veel Nederlandse bedrijven het belangrijkste struikelblok bij het voeren van een succesvol marketingbeleid. Dat zegt marketingbureau 2bMore op basis van eigen onderzoek onder bedrijven met 100.000 relaties.

Analytics

fonQ start campagne rond stijl en beleving

Wat is mooi? En wie bepaalt dat? Mooi bestaat niet, mooi bepaal jij zelf. Dat is de boodschap die centraal staat in de nieuwe landelijke campagne van warenhuis fonQ, die vanaf morgen op televisie te zien zal zijn.

Campagnes

Google Penguin Update 4.0 Live

Hoewel de Google Penguin update al meerdere malen aangekondigd is en eigenlijk door vele webmasters al verwacht werd, is de update nu eindelijk live; Penguin 4.0. Wat houdt de update in?

Search
Premium

Mirabeau opent kantoor in Parijs

Digital agency Mirabeau opent per 1 oktober de deuren van zijn eerste Europese kantoor buiten Nederland: in Parijs, de thuisstad van grote klant Air France.

Digital Agencies

Lancering Facebook at Work op 10 oktober

De persconferentie voor de Europese lancering van Facebook at Work vindt plaats op maandag 10 oktober in Londen. Eerder lekte al uit dat de zakelijke versie van Facebook deze maand zou starten.

Facebook
Premium

Twee strategische aanstellingen bij WE ARE Pi

Creatief bureau WE ARE Pi uit Amsterdam stelt de voormalig VICE Media Global Executive Producer aan, Ravi Amaratunga, en digitaal strateeg JaKenna Gilbert.

Digital Agencies

Steeds meer budget voor dataprojecten

Nog slechts 20 procent van de organisaties zegt dat er onvoldoende budget beschikbaar is voor de ontwikkeling van datatoepassingen. Dat blijkt uit de resultaten van Big Data Survey 2016, het nationale onderzoek naar de inzet van data in het Nederlandse bedrijfsleven.

Analytics

Picnic slikt Verstappen video in

Online super Picnic heeft een reclamespot waarin een dubbelganger van Max Verstappen figureert verwijderd.

Campagnes

Heineken: ‘Brug tussen horeca en retail’

Heineken lanceerde vorige week het programma ‘Heineken Biertegoed’ waarmee bierliefhebbers bij aankoop van Heinekenproducten Biertegoed opbouwen voor een vers getapt Heinekenbiertje. “Het programma slaat een brug tussen de bank en de bar,” vertelt Sebastiaan Berkvens, hoofd e-commerce bij Heineken. Ik interviewde hem over het hoe en waarom van dit unieke programma.

Customer Loyalty

60 miljoen ondernemingen hebben bedrijfspagina op Facebook

Facebook Pages wordt inmiddels gebruikt door zeker 60 miljoen bedrijven, zo laat Facebook weten. Dat is 33 procent meer dan een jaar geleden.

Facebook

Maker Meerkat met nieuwe feestapp

Life on Air, het bedrijf achter videostreamapp Meerkat, maakt een doorstart met een nieuwe app Houseparty. Zoals de titel al suggereert, is het een soort virtueel huisfeest.

Social

YouTube lanceert YouTube Community; wat zijn de kansen voor bedrijven?

Om de betrokkenheid van de consument te versterken lanceert YouTube nu haar sociale platform YouTube Community. Wat biedt dit voor kansen voor bedrijven?

Video