More stories

Adobe wil ook persoonlijkheid bezoekers analyseren

Adobe wil webwinkels en bedrijfspagina’s nog beter afstemmen op de behoefte van de consument door ook de persoonlijkheid van bezoekers te analyseren. Is de bezoeker extravert of introvert? Aan de hand van een persoonlijkheidsprofiel worden bijvoorbeeld artikelen in bepaalde kleuren op de webpagina geselecteerd.

Analytics

TamTam met nieuw overkoepelend label: Dept

Digitaal bureau TamTam heeft een nieuw merk opgericht van waaruit het zijn nationale en internationale groeiplannen gaat uitvoeren. Onder de vlag Dept wordt de komende periode tevens een aantal overnames gedaan, zo vertellen directieleden Dimi Albers en Paul Manuel.

Digital Agencies

De toekomst van adverteren is CRM-gedreven

Het adverteren op basis van klant- en gedragsgegevens begint een grote vlucht te nemen. Het levert relevante advertenties op voor de juiste personen op het juiste moment in de customer journey. Dit gebeurt echter nog standalone: de ontwikkelingen in de customer journey worden niet automatisch verwerkt. Aan de hand van Salesforce ’s uitbreiding van Advertising Studio met Google Customer Match bekijken we de ontwikkeling van CRM-gedreven adverteren.

Online advertising

Inhaker Tele2 met ‘crowdsourced’ Songfestival

Tele2 uit Zweden heeft een app laten maken waarmee Europeanen met duizenden tegelijk samen een lied kunnen zingen. De verdiensten uit exploitatie gaan naar een goed doel.

Entertainment

Bas de Vos krijgt leiding NOBO

De directeur van Stichting Kijkonderzoek, Bas de Vos, krijgt tevens de leiding over het Nederlands Online Bereiksonderzoek. Dat is het initiatief bereiksonderzoek voor sites en apps.

Analytics

Mobile Convention uitgelicht: Webpower

De Barneveldse specialist in marketing automation Webpower is een succesverhaal. Het bedrijf dat tien jaar geleden naam maake in China, breidt uit in Zuidoost-Azië.

Marketing automation

Kath Pay naar DDMA Email Summit

Kath Pay komt naar de DDMA Email Summit 2016 op 9 juni. Zij brengt haar theorie ook in praktijk met haar consultancy Holistic Email Marketing, waar ze founder en CEO is.

E-mailmarketing

Nieuw bureau voor digitale sportmarketing

Triple Double sportmarketing en E-sites richten een gezamenlijk digitaal bureau op voor digitale sportmarketing.

Digital Agencies

Online voor het eerst groter dan televisie in Europa

Adverteerders gaven in 2015 voor 36,2 miljard euro uit aan reclame op digitale kanalen in Europa, een groei van 13 procent. Online is voor het eerst groter dan televisie qua bestede mediabudgetten.

Online advertising

Babyboomers willen gegevens niet delen

Steeds meer apps vragen om locatie- en apparaatgegevens. Maar niet iedereen wil die prijs geven. Zo zegt maar liefst 37 procent van de babyboomers (50 tot 69 jaar) helemaal geen gegevens te willen delen, ook als de service van een dienst daardoor minder is.

Customer Experience

RTL start videokanaal met Libresse

RTL is, aanvankelijk met Libresse als reclamepartner, het videokanaal Katwalk gestart: hét ‘platform voor de nieuwsgierige vrouw die er goed uit wil zien.’

Campagnes

Organische zoekresultaten minder belangrijk?

Sinds 22 februari zijn de nieuwe SERP-wijzigingen (search engine result pages) actief. Deze wijziging houdt onder andere een vierde advertentiemogelijkheid bovenaan de SERP in. Daarnaast zijn de right hand side ads verdwenen, daarmee zijn de posities voor de betaalde advertenties (SEA resultaten) boven- en onderaan de SERP veranderd. Door de vierde betaalde advertentie bovenaan de pagina worden de organische zoekresultaten (onbetaalde zoekresultaten) verder naar beneden gedrukt, daarnaast concurreren de organische resultaten niet meer met de right hand side ads. Wij vroegen ons af welke invloed dit zal hebben op de organische zoekresultaten?

Search

Adobe gelooft heilig in het datagedreven adverteren

Adobe heeft vandaag tijdens de Adobe Summit Europe in Londen nieuwe advertentiemogelijkheden in Adobe Marketing Cloud aangekondigd. Hiermee wordt het volgens het bedrijf eenvoudiger om data-inzichten om te zetten in creatieve advertentiecontent en gebruikers gepersonaliseerde boodschappen en aanbiedingen voor te zetten.

Analytics

Digital Marketing Live! uitgelicht: Tony’s Chocolonely

Afgelopen november vierde Tony’s Chocolonely hun tiende FAIRjaardag in een volle Gashouder in Amsterdam. Met een gemiddelde omzetgroei van zo’n 80 procent in de afgelopen drie jaar blijft het bedrijf maar groeien. Maar hoe doet dit relatief onbekende merk dit?

Dialogue Marketing

Simon Norris van Nomensa doorbreekt de UX-illusie

Simon Norris is oprichter en CEO van UX-bureau Nomensa. Ik ontmoette hem toen hij een countrymanager zocht voor Nederland, omdat het Britse bedrijf aan het uitbreiden is met een kantoor in Amsterdam. Na onze eerste bespreking dacht ik: Die man gaat onze visie op UX veranderen. Simon denkt namelijk veel verder dan de meeste UX-professionals. Misschien komt het omdat hij psycholoog is, maar hij praat over UX als meer dan alleen een leuk uiterlijk, i.e. het gebruikersinterface. Hij analyseert UX tot op het bot: wat is de onderliggende structuur, de anatomie? Uit welke elementen is de hele gebruikersbeleving opgebouwd? Welke factoren spelen allemaal mee in de customer journey?

Digital Design