Nederlandse bureaus goed bedeeld bij Lovie Awards
Meerdere Nederlandse bureaus behoren dit jaar tot de prijswinnaars van de Lovie Awards. De Nederlandse fabrikant van duurzame smartphones Fairphone werd onderscheiden als ‘emerging entrepreneurs’.
Meerdere Nederlandse bureaus behoren dit jaar tot de prijswinnaars van de Lovie Awards. De Nederlandse fabrikant van duurzame smartphones Fairphone werd onderscheiden als ‘emerging entrepreneurs’.
Creatief productiebureau MediaMonks heeft voormalig general manager van AKQA Kris Smith aangesteld eindverantwoordelijke voor de Europese activiteiten.
Als de spiders van zoekmachines je website niet goed kunnen vinden en crawlen, dan zullen je webpagina’s moeilijk kunnen opduiken in de zoekresultaten. Gevolg: alle je SEO inspanning zijn voor niets.
Wat hebben de toekomst van de gehaktbal, interactieve installaties en satelliettechnologie met elkaar gemeen? Het is een greep uit de vijf verschillende ‘Side Projects’, inspirerende projecten waarover creatieven op 6 oktober vertellen, tijdens Digital Dinner Amsterdam.
Vandaag is de verkiezing voor de Website van het Jaar 2016 van start gegaan. Met zo’n één miljoen stemmen per jaar is deze verkiezing al zestien jaar lang een van de grootste publieksverkiezingen van Nederland.
Bol.com brengt Lees Magazine uit, een online magazine voor boekenliefhebbers dat wordt gemaakt met mensen uit de boekenbranche.
Hostingbedrijf Strato komt met de nieuwe propositie #faireenvoudigd om de vetrandjes van wantrouwen over kleine lettertjes in hostingcontracten weg te snijden. De campagne wordt begeleid met een nieuwe tv-commercial.
Snapchat lijkt langzamerhand ook bij twintigers en dertigers aan te slaan. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper. De grootste groei in het gebruik van Snapchat vond het afgelopen jaar plaats onder deze groep Nederlanders.
De geruchten blijken dan toch waar: Snapchat stapt in hardware. Het bedrijf lanceert eigen slimme brillen genaamd Spectacles die 129 dollar gaan kosten.
Sociale media en B2B, het lijkt een uitdagende combinatie, maar vergis je niet: de helft van B2B bedrijven ziet resultaat: vijftig procent geeft aan dat ze hun marketinguitgaven hebben kunnen verlagen, 58 procent zegt dat ze beter vindbaar zijn geworden via zoekmachines en 77 procent zag meer bezoekersverkeer.
Google en Salesforce.com zouden interesse hebben in een overname van Twitter. De beurskoers van de berichtendienst steeg in de uren na beursopening met 22 procent.
Het is exact een jaar geleden dat de adblocker orkaan voet zette op advertentieland. Na veel onderzoeken en nieuwe standaarden is de eindstand: gebruikers gebruiken geen mobiele adblockers, maar de markt misdraagt zich nog steeds.
Sinds de lancering van AMP (Accelerated Mobile Pages) zes maanden geleden heeft Google niet stilgezeten. Google kondigt nu aan dat ze nu ook, naast alleen nieuws, meer soorten content geschikt gaan maken voor AMP.
D-reizen heeft grootse plannen voor de website: personalisatie door gebruik te maken van klantprofielen, een betere klantbeleving voor wie mobiel wil zoeken en boeken én dynamic packaging. Een gesprek met Esther van Ackooij, websitemanager D-reizen.nl.
De technologie geeft marketeers al lang de mogelijkheid om transparantie, inzicht en controle te krijgen over hun marketing- en mediabudgetten. Toch is dit nog maar mondjesmaat het geval bij veel bedrijven.