More stories

WPP koopt Triad Retail Media

WPP koopt via zijn dochterbedrijf Xaxis de digitale retailmediaspecialist Triad Retail Media. Dat exploiteert onder meer reclameruimte in de webshops van MediaMarkt, Otto en Walmart.

Retail

Hoe je video inzet voor elke stap in de B2B-salesfunnel

Video’s maken het gemakkelijk om vertrouwen te krijgen in je merk waardoor de bezoekers van je website sneller een aankoopbeslissing kunnen maken. Hierbij spreken de cijfers voor zich: maar liefst 96 procent van de B2B-bedrijven is bezig met video content marketing.

B2B Digital
Premium

Verslag 5e editie Digital Dinner Amsterdam

Afgelopen week vond de jubileumeditie van Digital Dinner Amsterdam plaatst. Zo’n 120 senior creatieven en strategen van vooraanstaande digitale bureaus ontmoeten elkaar in restaurant De School.

Digital Agencies

Snipperwall: meer conversie door social buzz

Geen evenement kan meer zonder: een social media wall waarop je precies kunt zien wie over je praat en wat er wordt gezegd. Maar er zijn meer toepassingen van dit concept mogelijk, vertelt Sander Andreae van Snipperwall.

Customer Engagement

Snapchat kiest zakenbanken voor beursgang

Snap Inc. heeft zakenbanken Morgan Stanley en Goldman Sachs aangesteld om de vermeend aanstaande beursgang te begeleiden, meldt persbureau Bloomberg.

Social

Wat er ontbreekt in de customer experience? De stem van de klant zelf

Vraag je bedrijven waarmee zij zich nog denken te kunnen onderscheiden van de concurrent dan zijn ze eensgezind in hun overtuiging. Niet de prijs, maar de customer experience bepaalt welke organisaties nog een lang leven hebben.

Customer Engagement

Welke rol gaan chatbots spelen voor B2B-bedrijven?

Wordt er geschreven over chatbots, dan gaat het bijna altijd over de toepassing en mogelijkheden binnen een B2C-markt. Hoe reëel is het dat we de chatbots ook in de B2B-omgeving terugzien?

B2B Digital

Datatrics: Platform voor predictive marketing

“We willen het online platform zijn voor marketeers”, vertelt Christiaan Proper van startup Datatrics. “Alle databronnen zoals e-mailmarketing tools, Google Analytics, social channels, CRM-data brengen we samen.

Analytics

Campagnepanel over Eneco: ‘Geen campagne’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer een arbeidsmarktcampagne van energiebedrijf Eneco.

Campagnes
Premium

Social media CX Company verzelfstandigd, CX verder met digitaal klantencontact

Een consortium van investeerders heeft de social media-activiteiten overgenomen van CX Company. Dat is inclusief het Digital Customer Engagement Center in Amsterdam.

Digital Agencies
Premium

Onderzoek: 36 procent consumenten negeert merken

Een nieuw onderzoek van Kantar TNS laat zien dat 36 procent van de consumenten actief berichten en advertenties van merken negeert op social media.

Online marketing

Negin Mirsalehi: bloggen als topsport

Wie zich enigszins in het fenomeen bloggers anno 2016 heeft verdiept, zal de naam Negin Mirsalehi niet zijn ontgaan. Negin is blogger op wereldniveau met volgers in de US, UK, Italië en Nederland.

Fashion
Premium

Internetpeople en Teemr Works fuseren

Het Amsterdamse bureau Internetpeople en internetbureau Teemr Works uit Den Bosch fuseren. Ze gaan gezamenlijk door onder de naam Brickson.

Digital Agencies

Eric van Hall (CopyRobin): Contentmarketing als antwoord op adblockers

“Consumenten zijn advertenties meer dan zat, anders zouden adblockers nu niet zo’n probleem aan het worden zijn”, stelt Eric van Hall van CopyRobin.

Contentmarketing

‘Salesforce en Twitter praten nog steeds’

Gesprekken tussen Salesforce en Twitter zijn nog steeds gaande, zo melden anonieme bronnen aan The New York Times. Salesforce bleef als enige over in een biedingenstrijd.

Twitter/X