More stories

Affiliatemarketing Emesa naar TradeTracker

De verkoper van reizen en tripjes Emesa brengt zijn affiliatemarketingactiviteiten onder bij TradeTracker, zo laten de partijen weten.

Online advertising

Mobiele notificaties: zo moet het (infographic)

Mobiele notificaties kunnen een belangrijke rol spelen bij marketingcampagnes, maar je moet wel weten hoe. Berichten zomaar afvuren op al je klanten is onverstandig, zegt Microsoft in deze infographic.

Dialogue Marketing

Data scientists: dé asset van elke datagedreven e-commerce organisatie

Het bieden van een optimale gebruikerservaring en personalisering ontwikkelt zich razendsnel tot een kerncompetentie voor (online) retailers. Veel ondernemingen richten zich daarbij met name op de benodigde data en technologie. En verliezen daardoor te vaak de focus op wat mogelijk het belangrijkste onderdeel van elke datagedreven organisatie is: de data scientists.

Analytics

Albert Heijn, Blokker en bol.com genomineerd voor DDMA E-mail Awards 2016

Albert Heijn, Blokker en bol.com zijn genomineerd voor onderscheiding voor de beste E-mailcampagne van 2016. Daarnaast zijn nog vier e-mailmarketeers genomineerd als kanshebber voor de titel E-mail Man / Vrouw van het jaar. De E-mail Awards worden jaarlijks uitgereikt door brancheorganisatie DDMA.

E-mailmarketing

Thijs van Schothorst naar BrandBase

Full service bureau BrandBase breidt het team uit met Thijs van Schothorst. Hij vormt samen met Martijn van der Rijken de creatieve directie.

Digital Agencies

E-Commerce Live! uitgelicht: Nespresso

Daar waar verschillende niet gekoppelde databronnen inzichten en waarden bevatten over klanten en prospects, is de doorvertaling naar een klantgerichte strategie een gecompliceerde, maar noodzakelijke uitdaging. Art Valkenburg vertelt er meer over op E-Commerce Live.

Analytics

Instagram, de bron voor earned content

Hoe kom ik aan goede content? Content die authentiek is en niet aanvoelt als stockfotografie? Het is een uitdaging waar veel marketeers en merken momenteel mee worstelen. Tegelijkertijd plaatsen consumenten naar verluidt 20.000 nieuwe foto’s per seconde op Instagram. En steeds vaker wordt daarbij gelinkt aan merken. Een waardevolle bron, als je het goed weet in te zetten tenminste.

Social

Startup claimt primeur met lockscreen adverteren

Een Hilversumse startup claimt een Europese primeur met lockscreen adverteren. Via de Koeck Android app kan een advertentie worden getoond op het vergrendelscherm.

Online advertising

Mirabeau begint nieuw label: Cloudmasters

Mirabeau brengt zijn expertise op het gebied van clouddiensten, meer in het bijzonder Amazon Web Services (AWS), onder in een nieuw label. Het eerste, aparte label. Met Cloudmasters wil het bedrijf de markt voor snel groeiende vraag naar clouddiensten gericht kunnen bedienen.

Digital Agencies

Philips schakelt The online company in voor performance marketing

Philips gaat een samenwerking aan met The online company op het gebied van performance marketing voor de Philips webwinkel.

Online marketing

Nieuw: gebruikersspecifieke data in Analytics User Explorer rapporten

Onderstaand vind je drie toepassingen om met geavanceerde segmenten het maximale uit je Analytics data te halen. Het is nu mogelijk om het gedrag op individueel gebruikersniveau in te zien. Hoe zet je de rapporten effectief in?

Analytics

Facebook verkoopt videoreclame op sites/apps van derden

Facebook gaat videoreclame voor adverteerders plaatsen op sites en apps van andere uitgevers en deelt met hen de inkomsten.

Online advertising

Van Rooij en Bothoff winnen YIM Cannes Lions Competition

Jorrit van Rooij en Stefan Bothoff van OmnicomMediaGroup hebben einde vorige week de YIM Media Lions Competition gewonnen.

Digital Agencies

Gmail Inbox lanceert drie nieuwe features

Gmail houdt de vaart erin en lanceerde onlangs maar liefst drie nieuwe features in de Inbox by Gmail app. Zo worden nu alle emails over een bepaalde afspraak uit de agenda automatisch gebundeld, wordt het lezen van nieuwsbrieven nog overzichtelijker en is het opslaan van links nog gemakkelijker gemaakt. Ik licht de nieuwe features met plezier voor je toe.

E-mailmarketing

One Shoe ontvangt certificering ISO9001 en ISO27001

Het Utrechtse reclame- en internetbureau One Shoe heeft zijn certificaten voor ISO9001 en ISO27001 ontvangen.

Digital Agencies