More stories

Instagram, de bron voor earned content

Hoe kom ik aan goede content? Content die authentiek is en niet aanvoelt als stockfotografie? Het is een uitdaging waar veel marketeers en merken momenteel mee worstelen. Tegelijkertijd plaatsen consumenten naar verluidt 20.000 nieuwe foto’s per seconde op Instagram. En steeds vaker wordt daarbij gelinkt aan merken. Een waardevolle bron, als je het goed weet in te zetten tenminste.

Social

Startup claimt primeur met lockscreen adverteren

Een Hilversumse startup claimt een Europese primeur met lockscreen adverteren. Via de Koeck Android app kan een advertentie worden getoond op het vergrendelscherm.

Online advertising

Mirabeau begint nieuw label: Cloudmasters

Mirabeau brengt zijn expertise op het gebied van clouddiensten, meer in het bijzonder Amazon Web Services (AWS), onder in een nieuw label. Het eerste, aparte label. Met Cloudmasters wil het bedrijf de markt voor snel groeiende vraag naar clouddiensten gericht kunnen bedienen.

Digital Agencies

Philips schakelt The online company in voor performance marketing

Philips gaat een samenwerking aan met The online company op het gebied van performance marketing voor de Philips webwinkel.

Online marketing

Nieuw: gebruikersspecifieke data in Analytics User Explorer rapporten

Onderstaand vind je drie toepassingen om met geavanceerde segmenten het maximale uit je Analytics data te halen. Het is nu mogelijk om het gedrag op individueel gebruikersniveau in te zien. Hoe zet je de rapporten effectief in?

Analytics

Facebook verkoopt videoreclame op sites/apps van derden

Facebook gaat videoreclame voor adverteerders plaatsen op sites en apps van andere uitgevers en deelt met hen de inkomsten.

Online advertising

Van Rooij en Bothoff winnen YIM Cannes Lions Competition

Jorrit van Rooij en Stefan Bothoff van OmnicomMediaGroup hebben einde vorige week de YIM Media Lions Competition gewonnen.

Digital Agencies

Gmail Inbox lanceert drie nieuwe features

Gmail houdt de vaart erin en lanceerde onlangs maar liefst drie nieuwe features in de Inbox by Gmail app. Zo worden nu alle emails over een bepaalde afspraak uit de agenda automatisch gebundeld, wordt het lezen van nieuwsbrieven nog overzichtelijker en is het opslaan van links nog gemakkelijker gemaakt. Ik licht de nieuwe features met plezier voor je toe.

E-mailmarketing

One Shoe ontvangt certificering ISO9001 en ISO27001

Het Utrechtse reclame- en internetbureau One Shoe heeft zijn certificaten voor ISO9001 en ISO27001 ontvangen.

Digital Agencies

Vergeet beacons, communiceer via het licht

Vergeet wifi, vergeet beacons via Bluetooth: bedrijven communiceren in de toekomst via het licht. Met de techniek achter ‘visible light […]

Dialogue Marketing

‘Wildgroei influencermarketing doet afbreuk aan kwaliteit’

Open marktplaatsen voor influencermarketing werken niet, het doet afbreuk aan de kwaliteit. Dat menen Myrthe Stapper en Dorit Roest, die daarom hun selectief werkende The Influencer Movement nu officieel lanceren.

Facebook

Cribber lanceert Hyves voor studenten

De Nederlandse startup Cribber lanceert vandaag een nieuw sociaal platform exclusief voor studenten en studentenhuizen. Men spreekt over het ‘eerste sociale platform van Nederlandse bodem’ na Hyves.

Social

Google lanceert app voor groepsdiscussies

Google heeft zojuist een nieuwe voor groepsdiscussies gelanceerd, genaamd Spaces. De app voor Android, iOS en desktop biedt gebruikers de mogelijkheid om virtuele ruimten te creëren rond een bepaald onderwerp, net zoals dat bij chat het geval is.

Social

TamTam: ‘We zijn nog niet uitgebouwd’

Digitaal bureau TamTam heeft een nieuw merk opgericht van waaruit het zijn nationale en internationale groeiplannen gaat uitvoeren. Onder de vlag Dept wordt de komende periode tevens een aantal overnames gedaan, zo vertellen directieleden Dimi Albers en Paul Manuel.

Digital Agencies

Corporate storytelling: Hoe gebruik je storytelling voor je bedrijf?

Vraag jij je af hoe je ‘corporate storytelling’ het beste kunt gebruiken voor jouw organisatie? Lees dan zeker verder, want in dit artikel vertel ik je het geheim achter de formule van elk goed corporate verhaal.

Dialogue Marketing