More stories

Salesforce Ventures investeert in Emark

Marketingtechnologiespecialist Emark uit Haarlem ontvangt een investering van Salesforce Ventures. Het gaat om een minderheidsbelang.

Analytics

Fors hogere omzet en winst voor Adobe

Adobe heeft in het derde kwartaal van het gebroken boekjaar een fors hogere omzet en winst geboekt. En niet verrassend: […]

Online marketing

Nu ook muzikale match bij Tinder

Spotify en Tinder gaan samenwerken. Gebruikers van de dating-app kunnen nu ook een match vinden op basis van muzikale overeenkomsten.

Marketing

Salesforce in kunstmatige intelligentie met Einstein

Salesforce wil zijn diensten voor relatiebeheer uitbreiden met kunstmatige intelligentie en voorspellende analyses. Al deze diensten zullen onder de noemer Salesforce Einstein worden aangeboden.

Analytics
Premium

Tess Rutgers naar Wunderman Amsterdam

Tess Rutgers wordt hoofd Business Development bij Wunderman Amsterdam naast CEO Antoinette Hoes. In haar rol zal Rutgers verantwoordelijk zijn voor het uitdragen van Wunderman Amsterdams credo ‘Creatively driven, data inspired’.

Digital Agencies

Minder Nederlandse nominaties voor Lovie Awards

Er zijn minder Nederlandse nominaties voor de jaarlijkse Lovie Awards dan vorig jaar: 38 tegen 52 een jaar geleden.

Creative
Premium

Burst trekt acht nieuwe medewerkers aan

Digital production agency Burst heeft 8 nieuwe collega’s aangetrokken. De uitbreiding zit hem met name in het design & development team.

Digital Agencies

GIF-animatie en e-mail: een gouden combinatie

Dit artikel van Emerce Expert Akif Hodzic leert je aan de hand van aansprekende voorbeelden stapsgewijs hoe je GIF-animatie op de juiste manier gebruikt in je e-mailmarketing.

E-mailmarketing

Mondiaal grote verschillen in wetgeving spam

Spam is wereldwijd nog altijd een groot probleem. Tegelijkertijd is er helaas nog geen mondiale aanpak. Anno 2016 heeft dat geleid tot grote verschillen tussen landen, zelfs binnen Europa. Ben je als marketeer binnen een internationale omgeving hiervan op de hoogte?

E-mailmarketing

Vente Privée in mobiele marketingtechnologie

De online modewinkel Vente Privée investeert 10 miljoen euro in technologiebedrijf Adotmob, gespecialiseerd in mobiele marketing.

Cross Border

CEO Media Distillery: ‘Ik wil in de modder staan’

Vers uit de collegebanken begon Roland Sars startup BackupAgent, gespecialiseerd in cloud back-up en -opslag. Dat nog geen tien jaar later succesvol werd verkocht aan het Amerikaanse softwarebedrijf Acronis. Sinds kort leidt hij Media Distillery, een startup gericht op het real time analyseren van audio- en videocontent.

Analytics

Infographic: Tinder is vier jaar oud

Tinder is vier jaar oud. Het is veruit de succesvolste datingapp, die vooral bekendheid kreeg doordat gebruikers kandidaten kunnen wegvegen. In die vier jaar is veel bereikt: 40 miljoen actieve gebruikers, goed voor 1,6 miljard ‘swipes’ per dag. Wordt gebruikt in 196 landen.

Social

Nieuwe call-to-actions bij Instagram

Instagram breidt zijn advertentieprogramma uit met vier reclamevormen om duidelijker call-to-actions te tonen voor webwinkels, merken en softwareontwikkelaars.

Online advertising

Dmexco: hoogtepunten en interviews (video)

Dmexco in Keulen zit er weer op. Met ruim 50.000 bezoekers en zeker 1000 exposanten is dit een van de grootste marketingcongressen van Europa aan het worden. De collega’s van The Drum schoven aan bij diverse sprekers.

Online marketing

Bouwplatform GenieBelt haalt 2 miljoen euro op

GenieBelt, het nieuw bedrijf van oud Just Eat-CEO Klaus Nyengaard, heeft 2 miljoen euro opgehaald, geld dat zal worden besteed aan de marketing van het B&B-platform.

B2B Digital