More stories

Premium

aFrogleap designt nieuwe app NUsport

Mobiele bureau aFrogleap gaat al het creatieve en designwerk voor NU.nl doen. Het eerste resultaat van die samenwerking is de lancering van de nieuwe app voor NUsport.

Digital Agencies

Groeigeld voor online supply chain platform Tradecloud

Regionale ontwikkelingsmaatschappij voor Zuid-Holland InnovationQuarter en Paul van Keep, medeoprichter van Exact Software, stoppen geld in Tradecloud, een online supply chain platform voor productiebedrijven en technische groothandels.

B2B Digital

Vanaf maandag iets langere tweets bij Twitter

Vanaf maandag kunnen iets langere tweets worden verstuurd via Twitter. Dan gaan de veranderingen in die het microblog al eerder had aangekondigd.

Twitter/X

Case: Hoe krijgt gemeente Rotterdam de bewoners in beweging?

Een ‘social presence’ opbouwen is inmiddels een must voor gemeenten. Rotterdam Binnenstad is met ruim 26 duizend volgers de grootste in zijn soort. Maar hoe bereik je dit? Wat is het doel van zo’n pagina? En wat zijn de resultaten tot nu toe?

Dialogue Marketing
Premium

Dharma Media betrekt nieuw pand

Internetbureau Dharma Media is verhuisd naar een nieuw kantoor in Amersfoort.

Digital Agencies

Daisycon breidt cross device tracking verder uit

Performance based marketing netwerk Daisycon breidt zijn dienstverlening op het gebied van cross device tracking verder uit. Het Nederlandse bedrijf spreekt overigens liever van ‘matching’.

Analytics

Campagnepanel over de nieuwe smartphone van OnePlus: ‘Knap staaltje’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer de tijdelijke, exclusieve introductie-app voor de nieuwe smartphone van OnePlus.

Campagnes

Reisbranche geeft meer geld uit aan mobiel adverteren in zoekmachines

Op de Nederlandse reismarkt wordt een steeds groter deel van het marketingbudget uitgegeven aan aan zoektermen gerelateerde advertenties op mobiele apparaten. In 2014 ging 14 procent op aan deze vorm van marketing op smartphones. Vorig jaar was dat al 20 procent.

Travel
Premium

Alweer vijfde editie van Digital Dinner Amsterdam

Digital Dinner Amsterdam viert dit jaar zijn vijfde editie. Op 6 oktober tijdens de Amsterdam eWeek komen digitale creatieven samen voor een diner met inspirerende sprekers.

Digital Agencies

Zes methoden om de waarde van mobiel adverteren te meten

Enkel adverteren op desktop is allang verleden tijd, het is een must te adverteren op mobiele apparaten. Maar hoe meet je de waarde ervan? Je leest er alles over in deze longread.

Mobile

Criteo sluit aan op Ligatus voor native

Performancemarketingnetwerk Criteo sluit zijn systemen aan op het RTB-netwerk (SSP) van Ligatus.

Stop met hashtags, ga communiceren! (infographic)

Twitter hashtags kunnen handig zijn om de aandacht te vestigen op een bepaald onderwerp, maar het bureau Venngage denkt daar toch anders over: veelgebruikers van hashtags blijken vaak de grootste spammers te zijn. Nog los van het feit dat te algemene hashtags nauwelijks effect sorteren: Venngage stelt dan ook: stop met hashtags, ga communiceren.

Twitter/X

Belang kwaliteit B2B-data blijft maar toenemen – wat te doen?

De verwachtingen van marketing automation zijn groot. Het is echter goed realistisch te blijven: de automatisering van marketing is namelijk geen kant-en-klaar wondermiddel. Die staat en valt bij de data en kwaliteit ervan. Hoe speel je hierop in?

Marketing automation

Facebook met internationaal lookalike targeting

Facebook brengt vandaag twee nieuwe reclameproducten op de markt die zich speciaal richten op het MKB dat internationaal wil adverteren. Een daarvan is targeting op lookalikes.

Facebook

Meeste reclamegeld Nederland in 2017 naar Digitaal

Digitale kanalen vangen van alle reclamevormen in Nederland het meest geld. In 2016 is dat 49,8 procent, 2017 wordt het definitieve kanteljaar. Dat vertellen de nieuwe voorspellingen van mediabureau Carat.

Online advertising