More stories

Amazon breidt B2B aanbod uit

Amazon heeft inmiddels in acht landen B2B-winkels ingericht, waarvan vijf in Europa. Vorige week lanceerde het Britse Amazon de Business, Industrial & Scientific Supplies Store.

B2B Digital

Gepersonaliseerde menukaarten bij Shabu Shabu

Sushiketen Shabu Shabu lanceert later dit jaar de nieuwste versie van haar bestelapp. Daarmee kunnen klanten aangeven of zij allergieën hebben of bijvoorbeeld koolhydraatarm of glutenvrij willen eten. De app stelt vervolgens door middel van smaakfilters een gepersonaliseerde menukaart samen.

Customer Experience

Banner blindness: de impact van high impact formaten

De afgelopen vijf jaar is de klikfrequentie voor display advertenties fors gedaald van gemiddeld 0,105 procent naar 0,085 procent (Bron: Doubleclick – Display Benchmarking Tool). Dit terwijl de CPM (kosten per duizend vertoningen) al jarenlang stijgen. We zijn meer gaan betalen per vertoning, terwijl een groei van relatief relevant verkeer naar je website uitblijft. Welke best practice kunnen we toepassen om toch het maximale rendement uit onze display campagnes te halen?

Online advertising
Premium

Google gaat voor honderd procent zichtbaarheid

In navolging van Facebook garandeert ook Google adverteerders straks honderd procent zichtbaarheid via het Google Display Network (GDN). Advertenties die niet aan het criterium voldoen worden niet in rekening gebracht.

Marketing

Persoonlijke data blijven vooral een ruilmiddel

Online bedrijven laten betalen voor gebruik van je persoonsgegevens. Het klinkt te mooi om waar te zijn. Dat is het ook, in het geval van Stichting Datarechten.

Analytics

Snapchat wil verdienen aan selfies

Snapchat gaat voortaan advertenties verkopen die op selfies van gebruikers verschijnen. Dat gebeurt aan de hand van bewegende stickers die over de selfie worden geplaatst.

Social

Yahoo reorganiseert ‘programmatic’

Yahoo gaat zijn aanbod van geautomatiseerde advertentieverkoop voortaan onderbrengen bij BrightRoll, het videoplatform dat het vorig jaar kocht voor 640 miljoen dollar.

Marketing

Yourzine tekent partner mobiele marketingautomation

Dialoogmarketingbedrijf Yourzine tekent, als eerste in Europa, een contract met Appboy. Dat helpt sublabel Mobile Loyalty marketingautomation te bedrijven naar mobiele dragers.

Marketing automation

Community management met Insided

Insided is een technologiebedrijf dat SaaS levert waarmee bedrijven hun eigen community kunnen starten op hun eigen website. “Denk aan een forum, blog, rating, reviews en cocreatie”, vertelt mede-oprichter Robin van Lieshout.

Dialogue Marketing

IAB Nederland overweegt voorlichtingscampagne adblockers

IAB Nederland, de branchevereniging van online adverteerders, overweegt een voorlichtingscampagne voor consumenten over adblockers. Een derde van de Nederlanders die wel eens een adblocker gebruikt, is daar alweer mee gestopt. Toch zijn gebruikers over het algemeen positief over adblockers.

Marketing

Your Social: “#SocialSuccess in eigen hand”

Your Social is een Nederlands social media bureau dat net vijf jaar bestaat en het toch voor elkaar krijgt om internationale bedrijven als Singapore Airlines, Bavaria en Mentos te bedienen. Op de Emerce eWeek doet Your Social de kickoff met #datadrivensocialmarketing. Wie zit er achter Your Social? En hoe gaat social zich volgens Your Social ontwikkelen?

Social

UberConnected neemt ReturnSocial over

Met de overname van ReturnSocial door Uberconnected onstaat een socialmediabureau dat klanten bedient van contentcreatie, communitymanagement tot webcare outsourcing en alles daar tussen.

Social

Nog veel traditionele CRM-installaties in Nederland

SAP is nog steeds de grootste partij in CRM-oplossingen bij Nederlandse bedrijfsvestigingen met vijftig of meer medewerkers. Ongeveer een kwart van de CRM-installaties is van SAP. Dit blijkt uit analyse van Computer Profile.

Marketing

Webpower en Magneds bundelen krachten

Marketing automation specialist Webpower gaat een samenwerking aan met Onlinebureau Magneds. Magneds ontwikkelt loyaliteitsprogramma’s voor onder meer FrieslandCampina, Sanoma en Texaco.

Marketing

Mediahuis start mediamerk voor millennials

Sabrina Simons (voorheen VICE) en Ward Wijndelts (voorheen NRC Handelsblad) zijn voor Mediahuis Nederland (NRC) een nieuw mediamerk Mindshakes begonnen, speciaal voor millennials.

Marketing