More stories

Hellmann’s eerste Nederlandse adverteerder op Instagram

Het advertisingprogramma van Instagram wordt donderdag in Nederland officieel gepresenteerd, maar de eerste campagne draait al. Bij Unilevermerk Hellmann’s.

Campagnes

Eerst app voor erotiekketen Christine le Duc

Erotiekketen Christine le Duc heeft haar nieuwe app zowel voor Android als iOS goedgekeurd weten te krijgen. Met name Apple is nogal streng als het om erotiek gaat. De app prikkelt de fantasie op een ‘vrouwvriendelijke manier’.

Contentmarketing

Online bureaus in nieuwe recruitmentdienst

Recruiter SchaalX lanceert samen met een groep online bedrijven een dienst waarbij junioren anderhalf jaar lang in de belangrijkste disciplines worden opgeleid. Dit moet het aanbod op de markt wat helpen vergroten.

Online marketing

IBMs Watson naar Silicon Valley

IBM heeft grootste plannen met zijn Big Data computer Watson. Die krijgt vanaf volgend jaar een tweede locatie in San Francisco, genaamd Watson West. De huidige Watson bevindt zich in Manhattan.

Analytics

Kamp: geen waarschuwing voor supercookies

Minister Kamp ziet niets in een waarschuwing voor supercookies, zo laat hij weren op Kamervragen van PvdA-Kamerlid Oosenbrug. Die had daarom gevraagd na publicaties over het gebruik van supercookies door Vodafone.

Analytics

Responsive voldoet niet meer, stap over op intelligente optimalisatie

De aandacht voor responsive design is enorm. Veel van de mobiele problemen worden er ook door opgelost, maar de ontwikkeling brengt ook nieuwe problemen met zich mee. ‘Responsive design ziet er goed uit, maar is niet bedacht met optimalisatie voor performance in het achterhoofd’, zegt Jason Miller – Chief Strategist Commerce bij Akamai – in een gesprek met Emerce. Tijd om een volgende stap te zetten?

Web-design
Premium

Vijf prangende vragen over Instagram Advertising

2,8 miljard dollar. Dat is wat de advertentie-inkomsten van Instagram volgens Emarketer wereldwijd moeten gaan opbrengen in 2017. En voor iedereen die staat te springen om bij te dragen aan deze hoge verwachting volgen hier vijf belangrijke vragen die elke adverteerder zichzelf nú moet stellen.

Online advertising

Libresse lanceert Instagram-campagne Play Fearless

Hygiënemerk Libresse lanceert vandaag een nieuwe social mediacampagne, die jonge vrouwen moeten stimuleren om zonder angst in het leven te staan.

Campagnes

Zalando komt met loyaltyprogramma

Zalando krijgt een klantenbindingsprogramma onder de naam Z-Stars. Wanneer het loyaltyprogramma daadwerkelijk op de markt komt is niet bekend.

Retail

Marcel Molenaar gaat LinkedIn Benelux leiden

Marcel Molenaar wordt country manager Benelux van LinkedIn. Molenaar wordt verantwoordelijk voor het leiden, versterken en uitbouwen van het merk en haar reputatie. Ook zal hij zorg dragen voor het behoud van LinkedIns bedrijfscultuur en waarden.

B2B Digital

Bedrijven worstelen met datacrisis

Slechts vier procent van de westerse bedrijven is volledig in staat waarde te putten uit de informatie waarover zij beschikken. Van de overige bedrijven beschikt meer dan een derde niet over de benodigde middelen en vaardigheden.

Analytics

‘Verzekeraars moeten nadenken over Big Data’

Het wordt tijd dat Nederlandse verzekeraars gaan nadenken over privacy, solidariteit en het sturen van gedrag nu zij steeds vaker gebruik zullen maken van Big Data. Dat stelt het Rathenau Instituut.

Analytics

Telecomaanbieders geven 54 miljoen euro uit aan reclame

In het tweede kwartaal van 2015 hebben mobiele aanbieders ruim 54 miljoen euro gespendeerd aan zogenoemde above-the-line (ATL), promotionele activiteiten gericht op de grote massa.

Marketing

Renault maakt YouTube-serie met designers

Renault is een nieuwe campagne gestart, ‘Renault Design Awards 2015’. Daarin brengen jonge designers een kernwaarde van Renault duidelijk naar voren: design.

Campagnes

E-mailmarketing beste leadtool

E-mailmarketing is veruit het beste middel voor leadgeneratie bij B2B. Dat blijkt uit het Lead Generation Trend Report, dat zeshonderd marketeers aan de tand voelde.

B2B Digital