More stories

Verfijnde storytelling met Scotch & Soda

In het wekelijkse Social War onderzoek bespreken we deze week de sales door storytelling van Scotch & Soda. Het Amsterdamse high end fashion merk startte onlangs een online promotie campagne rond de ‘story of things’ video. Hoe Scotch & Soda door storytelling haar nieuwste kledinglijn promoot en tegelijkertijd een engagement stijging van meer dan 280 procent meepakt.

Campagnes

CM pleegt Duitse overnames

De zakelijk sms-dienstverlener CM Telecom heeft in Duitsland drie mobiele serviceproviders overgenomen en breidt daarmee zijn lokale marktpositie aanzienlijk uit.

IBM omarmt Big Data-technologie Spark

IBM investeert stevig in Big Data-software Spark. De technologie wordt via de cloud aangeboden op zijn BlueMix platform. Het Amerikaanse bedrijf opent verder een Spark Technology Center in San Francisco.

Analytics

Nieuwe Europese privacyregels naar Parlement

De Europese ministers publiceren hun versie van de General Data Protection Regulation en geven het stokje door aan het Europees Parlement. Voor het einde van dit jaar kunnen nieuwe privacyregels beklonken worden, met vergaande gevolgen voor de online industrie.

Marketing

Gerichte campagnes mogelijk via Wallet-app van Apple

De nieuwe Wallet-app van Apple, de opvolger van Passbook in iOS 9, biedt nieuwe mogelijkheden voor marketeers, zo laat het bedrijf zelf weten.

Customer Loyalty

B2B Online: de social media strategie van BAM

Wat doet een puur B2B merk op sociale media? Robin Wollenberg, Social Media Manager voor BAM Utiliteitsbouw, vindt dat wanneer je actief bent op social media, je ook verplicht bent om te luisteren. En te reageren! Maar zonder goede strategie ben je nergens. Komende donderdag vertelt Wollenberg op Emerce B2B Online in Maarssen meer over de strategie van BAM.

B2B Digital

Oracle: ‘Ga voor de look-a-like audience van je gouden klanten’

Oracle werkt aan het koppelen van bezoekersgedrag van iPhone-gebruikers aan een klantendatabase. Gertjan Dekkers van Oracle vertelt: “We kunnen al klantgegevens via e-mail, social en site met elkaar combineren. De uitdaging is om die data ook naar een datamanagementplatform te brengen en die te gaan gebruiken voor je activatie.”

Analytics

Ex-topman Havas bouwt marketingbedrijf met 350 miljoen

De voormalig CEO van Havas Media, David Jones, heeft 350 miljoen dollar opgehaald bij investeerders om een nieuwe bedrijvengroep mee te bouwen. Hij gaat investeren in technologie- en mediabedrijven.

Thuiswinkel.org heeft moeite met regels energielabel

De Nederlandse Voedsel- en Waren Authoriteit start naar verwachting in de tweede helft van dit jaar de inspectie van energielabels bij de verkoop van elektronische producten. Webwinkels die niet aan de verordening voldoen, kunnen een waarschuwing krijgen. Thuiswinkel.org vindt de verordening echter te strikt.

Marketing

Effectieve content: deze metrics gebruiken BuzzFeed en Twitter

Traditionele metrics voor contentmarketing bieden onvoldoende inzicht. Paginaweergaves en het aantal delingen via sociale media tonen onvoldoende aan hoe de online content presteert. De volgende generatie metrics wordt nu omarmd.

Contentmarketing

Nederlandse bureaus presenteren zich op Cannes Lions

Online en creatieve bureaus uit Nederland presenteren zich volgende week tijdens Cannes Lion om Nederland en Amsterdam internationaal duidelijker op de kaart te zetten.

Facebook in nieuw Nederlands bereikonderzoek

Facebook is een van de partijen die meesoet aan het nieuwe Nederlandse bereikonderzoek, NOBO, dat in september zijn eerste, prille meetresultaten aan de markt gaat leveren. Dat omvat online en offline mediabereik.

Analytics

Het nieuwe CPC-model van Beslist.nl: bevindingen na de eerste week

Per 1 juni is het nieuwe CPC-model van Beslist.nl ingegaan. Webwinkels rekenen nu af per outklik van de consument naar hun webshop. Beslist.nl neemt daarmee voorlopig afscheid van het ingevoerde CPS-model en de al lang gehanteerde on-site pop-up kliks, als je nog op CPC afrekende. Voorlopig, want Beslist.nl laat weten hoogstwaarschijnlijk volledig over te stappen op CPS. Wanneer is nog onbekend.

Online advertising

B2B Online: gevonden worden in plaats van klanten zoeken

Met 7.000 experts in 35 landen is RoyalHaskoning een schatkamer van waardevolle kennis. In zijn presentatie komende donderdag op Emerce B2B Online in Maarssen vertelt Hans Snel hoe het bedrijf de strategische transitie maakt van een traditioneel ingenieursbureau naar een kennisdeler.

B2B Digital

Apples nieuwe app News is bedacht door Nederlanders

De nieuwe Flipboard-achtige News app van Apple in iOS 9 blijkt te zijn voortgekomen uit het Nederlandse uitgeefplatform Prss. Dat schrijft One More Thing.

Marketing