More stories

Ditzo introduceert schademelden via WhatsApp

Verzekerden van Ditzo kunnen voortaan via WhatsApp schade melden. Ook het invullen van ingewikkelde vragenlijsten voor het aangeven van storm- of brandschade kan nu eenvoudig digitaal.

Customer Service

Achmea geeft Nest gebruikers premiekorting (update)

Klanten van Achmea krijgen premiekorting als zij data willen delen met de grootste verzekeraar van Nederland. Dat meldt het FD vanochtend.

Analytics

TamTam levert nieuwe site Arcadis op

Full service digital agency TamTam heeft het nieuwe online platform van ingenieursbureau Arcadis ontworpen. Bedrijven waar Arcadis de afgelopen jaren mee fuseerde, maar die onder eigen naam bleven opereren, gaan vanaf deze maand verder onder de naam Arcadis.

Marketing

Onderzoek: grote generatieverschillen in contentvoorkeur

Content is king. Maar alleen als het voldoet aan de eisen van de lezer natuurlijk. En die verschillen sterk per generatie. Zo duiken babyboomers vooral ’s ochtends in voor hen interessante content, hebben millennials een voorkeur voor de weekenden en gaan Gen X’ers vooral voor onderwerpen als lifestyle, financieel en reizen.

Contentmarketing

Appears neemt Mobilefish! digital publishing over

Appears, aanbieder van online en mobiele software producten en -diensten, neemt de activiteiten van Mobilefish! digital publishing over van Triggerfish! digital creatives.

Marketing

Customer Match in Google Adwords: target je meest waardevolle klanten

Na Facebook en Twitter komt ook Google zeer binnenkort met functionaliteiten om specifieke campagnes gericht op bestaande relaties op te zetten. Extreem waardevol, omdat de meest waardevolle klanten dan apart te targeten zijn binnen Google Search, Youtube en Gmail. Het vinden van nieuwe klanten wordt daarnaast nog eenvoudiger, doordat op basis van het huidige klantenbestand vergelijkbare doelgroepen als prospect kunnen worden aangemerkt en benaderd.

Online advertising

Vertrouwen in offline reclamevormen nog steeds groot

Ondanks de aanhoudende mediafragmentatie heeft de wildgroei aan onlinevormen het vertrouwen in traditionele (offline) betaalde kanalen niet aangetast. De tv, kranten en tijdschriften blijven vertrouwde reclamevormen, volgens het vandaag verschenen Nielsen Global Trust in Advertising Report. Achtenveertig procent van de Nederlandse respondenten zegt volledig of enigszins te vertrouwen op tv-reclames.

Marketing

Beacons in de taxi: lokale marketing verspreidt zich door de stad

Met de voorzichtige eerste experimenten met beacons nemen ook de mogelijkheden voor lokale promotie toe. Op basis van iemand zijn locatie zijn nu nog nauwkeuriger coupons en gepersonaliseerde aanbiedingen toe te sturen.

‘Helft Nederlanders wil aan de adblocker’ (update)

Het Nederlandse publiek staat in zeer ruime meerderheid positief tegenover adblockers. Dat blijkt uit onderzoek van Adformatie, uitgevoerd door Smartagent Marketresponse (SAMR).

Marketing

‘Twitter laat limiet 140 tekens los’

Twitter bereidt een nieuw product voor waarmee gebruikers meer dan de nu gebruikelijke 140 tekens kunnen versturen. Details zijn schaars, en het is niet duidelijk of hiervoor een aparte app of dienst in het leven wordt geroepen.

Marketing

Axel Springer verliest rechtszaak tegen AdBlock plus

Axel Springer, de kersverse eigenaar van Business Insider, heeft zijn zaak tegen adblocker AdBlock Plus verloren. Een rechtbank in Keulen oordeelde vandaag dat er niets illegaals is aan adblockers.

Marketing

23 miljoen dollar voor Big Data-bedrijf Collibra

Het Belgische Big Data bedrijf Collibra, een spin-off van de Vrije Universiteit Brussel, haalt in een nieuwe investeringsronde 23 miljoen dollar (20,5 miljoen euro) op bij Index Ventures en Dawn Capital. Collibra verhuist zijn hoofdkantoor ook maar meteen naar New York.

Analytics

Nieuwe bureau We Are Free Agents voor videostrategie

Patrick Alders en Jochem de Jong beginnen 1 oktober het bureau We Are Free Agents. Beiden zeggen de strategie aan te willen scherpen voor organisaties die videocontent als product overwegen.

Contentmarketing

Nieuwe commercieel directeur Virtual Affairs

Enrico Pruis is de nieuwe commercieel directeur van het in Fintech gespecialiseerde online bureau Virtual Affairs. Hij volgt Robin Peters op.

Online marketing

Marktplaats Zakelijk lanceert app voor mobiele adverteerder

Marktplaats Zakelijk lanceert een nieuwe app voor de mobiele adverteerder. De app informeert professionele adverteerders van Marktplaats over de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van mobiel adverteren. Via pushberichten ontvangen gebruikers onder meer nieuwe inzichten, onderzoeken, oplossingen en cases op het gebied van display advertising.

B2B Digital