More stories

Onderzoek: social media bepalen keuze aankomende studenten

De digitale ontwikkelingen hebben grote invloed op onze dagelijkse bezigheden. Maar ook op de manier waarop we onze toekomst kiezen. Zo blijken toekomstige studenten hun keuze voor een universiteit meer en meer te laten afhangen van sociale netwerken en online platforms.

Social

Emerce eDay: verhalenverteller

Shane Meeker werkt al zeventien jaar voor Procter & Gamble, de luis in de pels van het Nederlands-Britse Unilever. Tegenwoordig is hij als bedrijfshistoricus vooral verhalenverteller. Verhalen over merken als Olay en Pampers. Op Emerce eDay spreekt hij over StoryMythos, een serie door hemzelf ontwikkelde marketingprincipes ontleend aan onder meer Aristoles en Hollywood.

Creative

Partnerships zorgen voor betere loyaliteitsmarketing

De consument begrijpt dat zijn informatie waardevol is: deelt die zijn informatie met een organisatie dan wordt dit gezien als een transactie. In ruil daarvoor wordt korting of een aanbieding verwacht die werkelijk tot de verbeelding spreekt. Maar kan het ook anders?

Customer Loyalty

Europees hockeykampioen wordt internetondernemer

De keeper van het Nederlands hockeyelftal Jaap Stockmann lanceert vandaag zijn online reclamebedrijf AdsToSport. Dat helpt de sites van sportclubs en -bonden exploiteren met gerichte reclame. “We streven ernaar eind 2016 een miljoen euro uit te keren.”

Online advertising

Reclameuitgaven vallen lager uit

Carat (Dentsu Aegis) schat de wereldwijde uitgaven aan reclame voor 2015 lager in, maar digitaal blijft flink groeien.

Online advertising

eWeek: kick-off met L’Oréal en Singapore Airlines

Op 5 oktober aanstaande verzorgt Your Social met Social Affairs de kick-off van de eWeek, het internationale festival voor online business, media, marketing en technologie bij Level Eleven in Amsterdam. Het thema van de avond: datadriven social marketing.

Online marketing

Nieuwe collectie Burberry op Snapchat in première

Modemerk Burberry heeft zijn nieuwe collectie in première genomen op Snapchat, daags voor de fysieke shows in de Londen.

Campagnes

Waarom analytics niet zonder attributie kan

Over analytics kunnen we kort zijn: deze zijn voor veel marketeers van grote waarde. Analytics leren je de klantervaring beter begrijpen. Maar wil je werkelijk stappen zetten in datagedreven marketing dan zijn analytics alleen niet genoeg. Naast analytics is marketingattributie nodig.

Attributie

Instagram bereikt 400 miljoen gebruikers

Instagram heeft inmiddels 400 miljoen actieve gebruikers, die met elkaar 80 miljoen foto’s per dag uitwisselen. Dat heeft de Facebook dochter gisteren bekend gemaakt.

Social

Groupon zet mes in organisatie: 1100 banen weg

Groupon ontslaat niet minder dan 1100 werknemers en sluit kantoren in zes landen. De meeste ontslagen vallen buiten de VS.

Zo pin je het beste op Pinterest (infographic)

Van Facebook of Twitter weten we inmiddels dat het erg belangrijk is om berichten op het juiste moment te plaatsen. Maar dat geldt evenzeer voor Pinterest. Wat zijn de beste dagen en tijden om te posten? Welk type bericht doet het goed en wanneer? Als gouden regel geldt in elk geval: meer dan 30 pins per dag is een overdosis.

Social

Onderzoek: 14 procent wereldwijde ad spend gaat verloren aan adblocks

Het verhaal gaat dat de gemiddelde consument dagelijks 5.000 reclames op zich afgevuurd krijgt. Een flink aantal. Maar wie zoekt op ‘how to block ads’ krijgt meer dan 700 miljoen resultaten. En steeds meer mensen maken daar dan ook gebruik van.

Online advertising

De potentie van klantendata (infographic)

Retailers doen nog te weinig met klantendata. Terwijl dat volgens de studie ‘Engaging Customers Across the Lifecycle Journey: How Clienteling Helps Enhance Customer Relationships’ wel hun grootste wens is. 32 procent van de ondervraagden erkent dat ze niet in staat zijn om klantendata op een goede manier in te zetten. Deze en andere uitkomsten van het onderzoek in een infographic van Yes Lifecycle Marketing en Retail TouchPoints.

Analytics

Diensten voor e-mailmarketing steeds uitgebreider

E-mailmarketing, marketing automation en lead management beginnen naar elkaar toe te groeien. Dat blijkt uit de Email Marketing Software Buyers Guide, waarbij aan 111 leveranciers een kleine driehonderd vragen werden voorgelegd.

E-mailmarketing

De oplossing voor adblockers: relevante advertenties

Ontwikkelaar Marco Arment (Instapaper) trok vrijdag zijn adblokker Peace voor iOS terug, omdat zijn geweten begon op te spelen. Zeker 36 uur lang was het de bestverkopende app in de Amerikaanse App Store, maar Arment voelde zich er niet goed bij omdat adblokkers uitgevers hard treffen.

Online advertising