Ditzo introduceert schademelden via WhatsApp
Verzekerden van Ditzo kunnen voortaan via WhatsApp schade melden. Ook het invullen van ingewikkelde vragenlijsten voor het aangeven van storm- of brandschade kan nu eenvoudig digitaal.
Verzekerden van Ditzo kunnen voortaan via WhatsApp schade melden. Ook het invullen van ingewikkelde vragenlijsten voor het aangeven van storm- of brandschade kan nu eenvoudig digitaal.
Klanten van Achmea krijgen premiekorting als zij data willen delen met de grootste verzekeraar van Nederland. Dat meldt het FD vanochtend.
Full service digital agency TamTam heeft het nieuwe online platform van ingenieursbureau Arcadis ontworpen. Bedrijven waar Arcadis de afgelopen jaren mee fuseerde, maar die onder eigen naam bleven opereren, gaan vanaf deze maand verder onder de naam Arcadis.
Content is king. Maar alleen als het voldoet aan de eisen van de lezer natuurlijk. En die verschillen sterk per generatie. Zo duiken babyboomers vooral ’s ochtends in voor hen interessante content, hebben millennials een voorkeur voor de weekenden en gaan Gen X’ers vooral voor onderwerpen als lifestyle, financieel en reizen.
Appears, aanbieder van online en mobiele software producten en -diensten, neemt de activiteiten van Mobilefish! digital publishing over van Triggerfish! digital creatives.
Na Facebook en Twitter komt ook Google zeer binnenkort met functionaliteiten om specifieke campagnes gericht op bestaande relaties op te zetten. Extreem waardevol, omdat de meest waardevolle klanten dan apart te targeten zijn binnen Google Search, Youtube en Gmail. Het vinden van nieuwe klanten wordt daarnaast nog eenvoudiger, doordat op basis van het huidige klantenbestand vergelijkbare doelgroepen als prospect kunnen worden aangemerkt en benaderd.
Ondanks de aanhoudende mediafragmentatie heeft de wildgroei aan onlinevormen het vertrouwen in traditionele (offline) betaalde kanalen niet aangetast. De tv, kranten en tijdschriften blijven vertrouwde reclamevormen, volgens het vandaag verschenen Nielsen Global Trust in Advertising Report. Achtenveertig procent van de Nederlandse respondenten zegt volledig of enigszins te vertrouwen op tv-reclames.
Met de voorzichtige eerste experimenten met beacons nemen ook de mogelijkheden voor lokale promotie toe. Op basis van iemand zijn locatie zijn nu nog nauwkeuriger coupons en gepersonaliseerde aanbiedingen toe te sturen.
Het Nederlandse publiek staat in zeer ruime meerderheid positief tegenover adblockers. Dat blijkt uit onderzoek van Adformatie, uitgevoerd door Smartagent Marketresponse (SAMR).
Twitter bereidt een nieuw product voor waarmee gebruikers meer dan de nu gebruikelijke 140 tekens kunnen versturen. Details zijn schaars, en het is niet duidelijk of hiervoor een aparte app of dienst in het leven wordt geroepen.
Axel Springer, de kersverse eigenaar van Business Insider, heeft zijn zaak tegen adblocker AdBlock Plus verloren. Een rechtbank in Keulen oordeelde vandaag dat er niets illegaals is aan adblockers.
Het Belgische Big Data bedrijf Collibra, een spin-off van de Vrije Universiteit Brussel, haalt in een nieuwe investeringsronde 23 miljoen dollar (20,5 miljoen euro) op bij Index Ventures en Dawn Capital. Collibra verhuist zijn hoofdkantoor ook maar meteen naar New York.
Patrick Alders en Jochem de Jong beginnen 1 oktober het bureau We Are Free Agents. Beiden zeggen de strategie aan te willen scherpen voor organisaties die videocontent als product overwegen.
Enrico Pruis is de nieuwe commercieel directeur van het in Fintech gespecialiseerde online bureau Virtual Affairs. Hij volgt Robin Peters op.
Marktplaats Zakelijk lanceert een nieuwe app voor de mobiele adverteerder. De app informeert professionele adverteerders van Marktplaats over de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van mobiel adverteren. Via pushberichten ontvangen gebruikers onder meer nieuwe inzichten, onderzoeken, oplossingen en cases op het gebied van display advertising.