More stories

NetBooster: ‘verkoop je content aan je lezers’

Data-analist Simo Ahava van NetBooster Finland gebruikt standaard webanalysetools op nieuwe manieren. “Installeer niet alleen de code, maar tweak het platform, zodat het jouw bedrijf de juiste inzichten geeft.” Ahava vertelt over het meten van content engagement met Google Analytics.

Analytics

Greenhouse Group overgenomen door GroupM/WPP

Bedrijvengroep Greenhouse Group uit Eindhoven, specialisten op het gebied van online marketing, is overgenomen door het internationale bureaunetwerk GroupM, onderdeel van WPP.

iBeacons op Tilburgse kermis

Op de Tilburgse Kermis, vanaf 17 juli, komen 25 iBeacons te hangen. Mensen met een smartphone kunnen via Bluetooth allerlei nieuwtjes ontvangen.

Dialogue Marketing

E-mail Awards voor Albert Vogelaar (BSH) en HotelSpecials

Albert Vogelaar (BSH Huishoudapparaten) en HotelSpecials hebben vanavavond tijdens de @ward Night in Pakhuis de Zwijger de DDMA E-mail Award gekregen.

E-mailmarketing

LinkedIn blaast nieuwsapp Pulse nieuw leven in

LinkedIn heeft zijn Pulse-app voor iOS en Android nieuw leven ingeblazen, nadat het bedrijf twee jaar geleden 90 miljoen dollar voor de Flipboard-achtige applicatie heeft betaald.

Social

GitHub breidt uit naar Nederland

GitHub verstevigt zijn positie op de Europese markt en vestigt een lokaal supportteam op de Nederlandse markt voor grootzakelijke klanten. Dat zijn vaak corporates met bedrijfstransformerende softwareprojecten.

Web-design

Mozilla brengt Webmaker uit

Mozilla heeft een app Webmaker in Google Play gezet, waarmee content in diverse talen kan worden vervaardigd.

Marketing

De nieuwe marketeer: welke skills heeft hij/zij nodig? (4)

Marketeers hebben hun banen in de afgelopen periode sterk zien veranderen. De transformatie is nog steeds in volle gang, sterker, het gaat nu nog sneller dan voorheen. Volgens recent onderzoek ‘The rise of the marketer’ van The Economist Intelligence Unit onder 478 high-level marketing executives wereldwijd, zegt meer dan 80 procent dat marketing geherstructureerd moet worden om de business beter te kunnen ondersteunen. En 29 procent van deze groep ziet deze transformatie als zeer urgent.

Strategy

Dentsu Aegis koopt dataspecialist

De Engelse tak van bureaunetwerk Dentsu Aegis koopt Ecommera, een dataspecialist voor retailers.

Analytics

Een moment geduld aub: ontwerptips voor een betere loading experience

We zijn best wel gewend geraakt aan de onmiddellijkheid van internetdiensten. Bedrijven zoals Google of Amazon hebben er een sport van gemaakt om je in een flits de beste content te serveren. De snelheid in gebruik, de performance, kan dus worden gezien als een enorme propositie. En terecht, uit het artikel “Web performance is user experience” blijkt dat snelheid erg bepalend is voor conversie en terugkeer van bezoekers.

Web-design

Digitaal bureau Mirabeau begint Miracademy

Digitaal bureau Mirabeau introduceert Miracademy, een programma met praktische trainingen, workshops en diepgravende kennissessies voor gerichte groei van medewerkers en projectteams in professionele organisaties.

Creative

Slager keurt eigen vlees: hoe betrouwbaar is attributie?

Nu meer organisaties zich inspannen voor betere marketingattributie – of hun mediabureaus daartoe aansporen – worden nieuwe leveranciers wakker. Zij zien een gat in de markt. Want hoe betrouwbaar is de berekening van marketingwaarde als deze wordt gemaakt door hetzelfde bedrijf dat de advertentieruimte verkoopt?

Attributie

Adobe komt met stockfotodienst

Adobe lanceert Adobe Stock, een verzameling foto’s, illustraties en grafieken die vanuit de Creative Cloud gebruikt kan worden, bijvoorbeeld voor Photoshop en InDesign.

Marketing

Alternate.nl stopt met Beslist.nl

Een van de grotere online elektronicawinkels van Nederland, Alternate.nl uit Ridderkerk, trekt al zijn producten terug van Beslist.nl. De vergelijker is te duur geworden.

Marketing

De anatomie van de landingspagina (infographic)

Voor het converteren van bezoekers naar klanten is een ding essentieel: de landingspagina. Hoe meer je er van hebt, hoe beter. Volgens HubSpot levert een uitbreiding van tien tot vijftien landingspagina’s 55 procent meer conversie op. Maar met een landingspagina alleen ben je er nog niet. Een goede kop is belangrijk, net als een invulformulier en aantrekkelijke visuals. En vergeet het resultaat niet te testen. Alles over de anatomie van een ladingspagina.

Web-design