More stories

Purchase loyalty: Consistente kwaliteit over alle beschikbare kanalen is de sleutel tot succes

De essentie van purchase loyalty is doodsimpel: geef je klanten wat ze willen, en ze blijven terugkomen. Daarbij gaat het om de totaalervaring van prijs, presentatie en service. De complexiteit ligt onder meer in het enorme scala aan mogelijkheden dat de moderne retailer kan inzetten om die totaalervaring in te vullen.

Omzetgroei chatapp Line neemt af

Voor het eerst in jaren ziet het Japanse chatbedrijf Line zijn groei afnemen door toenemende concurrentie. Weliswaar stijgt het aantal gebruikers nog steeds, naar 211 miljoen, maar de omzet is ten opzichte van het vorige kwartaal amper toegenomen.

Marketing

Ook Videoland zet WhatsApp in voor klantenservice

Video on demand dienst Videoland informeert klanten vanaf deze week ook via WhatsApp, naast e-mail, telefoon en sociale media. Via de mobiele chatdienst kunnen klanten direct vragen stellen en biedt Videoland kijktips of hulp bij installatie.

Customer Service

Starbucks vergroot loyaliteit door samenwerking met NY Times

Als één van de meest vooruitstrevende merken op loyaltygebied, komt Starbucks in de VS nu met een nieuw en hoogst relevant privilege voor de ruim tien miljoen leden van My Starbucks Rewards. Zij krijgen in de 7.000 Starbucks-filialen via hun app gratis toegang tot artikelen van The New York Times en verdienen Stars als ze een abonnement op de (digitale) krant afsluiten.

Customer Loyalty

Met micro-animaties naar betere gebruikerservaring

Met de digitalisering van veel diensten s neemt ook de complexiteit van de gebruikersomgeving toe. De vele mogelijkheden die interfaces van een web of mobiele applicatie bieden, zorgen er ook voor dat je als gebruiker snel je oriëntatie en begrip verliest. Zogenoemde micro-animaties bieden uitkomst.

Marketing

Rich media marktplaats Justpremium steekt de oceaan over

De marktplaats voor rich media Justpremium, enkele jaren terug opgezet door het Nederlandse AdRepublic, opent eind deze week haar eerste kantoor in New York. Eerder waren er al vestigingen in Londen, Hamburg, Madrid en Dubai.

Marketing

Mobiel gebruik Facebook weer fors gestegen

Facebook groeit nog altijd, ten opzichte van vorig jaar nam het aantal maandelijkse actieve gebruikers het afgelopen kwartaal met 17 procent toe naar 1,49 miljoen. Het aantal dagelijkse mobiele gebruikers steeg 29 procent naar 844 miljoen.

Facebook

Drieduizend nieuwe klanten voor BI-expert Tableau

Tableau Software, leverancier van business intelligence-oplossingen en datavisualisatie, heeft er in een jaar tijd drieduizend nieuwe klanten bijgekregen. Niettemin lijkt de omzetgroei het afgelopen kwartaal iets afgenomen, naar 149 miljoen dollar.

Analytics

McDonald’s hoopt mobiele inhaalslag te maken met coupons

Sinds 2013 duiken er geregeld berichten op over McDonald’s dat zou werken aan een mobiele strategie. Inmiddels twee jaar later lopen verschillende Amerikaanse fastfoodketens op de troepen vooruit en probeert McDonald’s een inhaalslag te maken.

‘Marketeers, maak haast met Universal Analytics’

Ondanks de dreigende uitfasering van het oude Google Analytics blijft een relatief groot deel van ondernemend Nederland het nieuwere Universal Analytics negeren. Dat constateert online marketingbureau Oogst, dat net als vorig jaar de sites van 120 Nederlandse bedrijven onder de loep nam. Gebrek aan kennis is de belangrijkste reden van de trage adoptie.

Analytics

Hoe huur ik een UX Designer in? UX Design begrijpen (1/3)

‘Ik zoek een UX Designer’ is een zin die ik steeds vaker hoor, zowel bij grote bedrijven als bij startups. De […]

Web-design

Instagram in 2017 goed voor 2,81 miljard dollar aan reclame-inkomsten

Instagram zal dit jaar flink groeien. De digitale foto- en videoapp haalt dit jaar wereldwijd 595 miljoen dollar op met mobiele reclame inkomsten. En tegen 2017 zal het bedrijf goed zijn voor maar liefst 2,81 miljard dollar.

Online advertising

Webcare in Nederland (infographic)

ReturnSocial heeft onlangs onderzoek gedaan naar de status van webcare bij Nederlandse bedrijven en presenteert de rapportcijfers. Zo blijkt dat 3 procent van de bedrijven geen webcareberichten beantwoordt. In het algemeen wordt er vaker gebruik gemaakt van Facebook dan Twitter en zijn er grote verschillen tussen branches.

Customer Service

Verlies voor ad tech-bedrijf Rubicon Project

Rubicon Project, een van de grotere spelers op het gebied van geautomatiseerde advertentieverkoop, maakte in het afgelopen kwartaal 11,9 miljoen dollar verlies op een omzet van 53 miljoen dollar. Dat is een stijging van 88 procent ten opzichte van vorig jaar.

Marketing

Facebook mag Duitse gebruikers niet dwingen hun echte naam te gebruiken

Facebook-gebruikers mogen een pseudoniem gebruiken. Dat heeft een Duitse privacywaakhond Landesbeauftragte für den Datenschutz dinsdag besloten na een klacht van een gebruikster uit Hamburg.