More stories

Hoe breng je je klanten in beweging? De vijf bouwstenen van motivatie

Het wordt voor bedrijven steeds lastiger om blijvende klantenloyaliteit te creëren. Consumenten kiezen vooral voor de laagste prijs per transactie en hechten minder waarde aan een langdurige binding met een merk. Hoe breng je je klanten in beweging zonder te grijpen naar het prijsinstrument? Daarvoor kijken we naar de vijf bouwstenen van motivatie en hoe je die optimaal toepast in een loyaliteitsprogramma.

Customer Loyalty

Vakbeurs dmexco dit jaar nog groter

De digitale marketingbeurs dmexco in Keulen huurt er dit jaar een vierde hal bij vanwege de grote enorme interesse. Ook dit jaar zullen veel Nederlandse professionals uit de online marketingbranche zich er laven aan alle komende nieuwigheden.

Marketing

Facebook zet native advertentiemarkt mogelijk op zijn kop

Gesponsorde of native content wordt gezien als een van de meest belangrijke ontwikkelingen in advertising. De commerciële content trekt door de uiterlijke aanpassing aan een relevante context de aandacht van de lezer. Het heeft er alle schijn van dat Facebook die kans niet onbenut laat.

Marketing

EU subsidie voor emotieonderzoek webcams

De Europese Commissie heeft 3,64 miljoen euro subsidie vertrekt aan het Britse bedrijf Realeyes, dat emoties van consumenten kan analyseren via standaard webcams.

Analytics

Hogere Net Promoter Score (NPS) voor travel en automotive

De klantbeleving in sectoren als travel automotive, retail en telecom is aardig verbeterd. Voor het eerst sinds lange tijd scoren alle vier de branches een positieve Net Promoter Score (NPS). Dat stelt Store Support naar aanleiding van eigen onderzoek over het eerste kwartaal van 2015.

Marketing

Fashiolista Agency wordt Influencer Marketing Agency

Fashioncommunity Fashiolista gaat zijn kennis van de modebranche en zijn contacten met bloggers daarin exploiteren vanuit een nieuw label, Influencer Marketing Agency.

Marketing

Website-optimalisatie: Hoe kom je erachter waarom bezoekers in je webshop afhaken?

Dankzij web analytics weten we ontzettend veel over wat mensen online doen, of juist niet doen. Het is dan ook relatief eenvoudig om te achterhalen dat en waar bezoekers afhaken. Dit kan veel verschillende redenen hebben, maar de uitdaging is om hier vervolgens de juiste interpretatie aan te geven: waarom haakt een bezoeker op een bepaald moment af?

Analytics

Mangrove organiseert Coding Dojo Live

Het Rotterdamse internetbureau Mangrove organiseert woensdag de Coding Dojo Live. Deze programmeerwedstrijd is onderdeel van het Appril Festival dat de hele maand april plaatsvindt op verscheidene locaties in Nederland.

Creative

Contentmarketing voor SEO: Wat is ‘kwaliteit’ volgens Google?

Schrijf jij voor mensen of voor Google? Als het goed is, voor beiden. Want content die goed is voor mensen, is goed voor Google. En andersom. Sterker: door te begrijpen wat volgens Google goede content is, ga je beter schrijven. Zo sla je twee vliegen in één klap.

Contentmarketing

24 sales en marketing automation statistieken (infographic)

Sales en marketing automation is hot: door het succesvol inzetten hiervan optimaliseer je niet alleen het lead generatie proces maar zorgt dit uiteindelijk ook voor meer omzet. In deze infographic van InTouch CRM lees je over 24 verbluffende sales en marketing automation statistieken: feiten over de huidige stand van zaken met betrekking tot sales en marketing platformen. Bovendien vind je ook een blik in de toekomst over hoe deze platformen meer en meer ingezet zullen worden. Bekijk de infographic hieronder:

Marketing

Verlies van controle grootste probleem in programmatic buying

Programmatic is de toekomst. Programmatic is de oplossing. Je hoort het inmiddels overal. Toch zullen er nog flink wat hordes genomen moeten worden. Vooral op het gebied van kwaliteitscontrole.

Marketing

Periscope heeft voorsprong op Meerkat

Twitter lijkt de strijd om de markt voor livestreaming voorzichtig te winnen. Zijn eigen app Periscope doet het iets beter dan Meerkat, vermoedelijk vanwege een iets betere inregratie met Twitter.

Marketing

Eerste Grand SpinAward naar SuperHero CheeseCake

SuperHero CheeseCake heeft vanavond de eerste Grand SpinAward gewonnnen. Volgens de jury is het Amsterdamse bureau de drijvende kracht achter het beste digitale werk van dit jaar. Zij waren onder andere betrokken bij De Giel App, Brushbusters en Schiphol Destination Unknown.

Creative

Yahoo en Microsoft verlengen zoekcontract

Yahoo en Microsoft verlengen hun zoekcontract, maar wel met aanpassingen. Het oorspronkelijke contract uit 2009 wordt gehandhaafd, maar Yahoo krijgt meer vrijheden om de zoekervaring aan te passen of te verbeteren. Yahoo blijft ook Bing Ads serveren, maar alleen voor desktop.

Marketing

Topvrouw Kate Robertson weg bij Havas

Kate Robertson legt haar functie als co-president van het reclamebedrijf Havas na twaalf jaar neer om zich meer te kunnen toeleggen op haar werk voor de non-profit organisatie One Young World. Ze blijft adviseur van Havas.

Creative