More stories

AFAS zet WhatsApp in voor B2B

AFAS Software heeft een proef gelanceerd met WhatsApp als nieuw kanaal voor klantcontact. AFAS claimt daarmee het eerste B2B-bedrijf in Nederland te zijn met de inzet van de berichtenservice.

B2B Digital

Advertentiemarktplaatsen trekken steeds vaker malware aan

Geautomatiseerde advertentiemarkten worden op grote schaal gebruikt voor de verspreiding van malware. Beveiliger Trustwave schat dat alleen al bij twee onderzochte gevallen zeker 1,5 miljoen gebruikers zijn geïnfecteerd door de zogenoemde RIG 3.0 exploit. In totaal liepen 3,5 miljoen gebruikers gevaar. Het aantal slachtoffers gaat volgens Trustwave verder stijgen.

Marketing

Marketingdatabedrijf iQU neemt Nederlandse branchegenoten over

Marketingdata- en analyticsbedrijf iQU uit Haarlem heeft voor een onbekend bedrag twee andere Nederlandse marketingbedrijven TinyLoot en Target Gamers overgenomen. Beide zijn actief op het gebied van mobiele gaming.

Customer Loyalty

De beste tijd om te bloggen (infographic)

Timing is cruciaal bij het bloggen. Er kleven voor- en nadelen bij de plaatsing van berichten overdag en in de avond. Plaats je een bericht in het begin van de dag, dan wordt hij doorgaans beter gelezen, maar heb je wel concurrentie van tal van andere publicaties. In de avond valt een bericht meer op, maar heb je minder lezers. Het verkeer van een blog piekt doorgaans rond 11 uur ’s ochtends, waarbij maandag de drukste dag is.

Contentmarketing

Salesforce stopt geld in concurrent

Marketing automation platform AutoPilot krijgt 7 miljoen dollar van een directe concurrent: Salesforce. Die ziet het bedrijf niet als een directe bedreiging omdat het zich richt op de onderkant van de markt.

Marketing automation

Jumbo Nederland start real time online barbecuedienst

Jumbo Nederland start een real time online barbecuedienst via WhatsApp. Wie voor of zelfs tijdens de barbecue een vraag wil stellen aan barbecue experts, kan nu terecht bij Jumbo.

Customer Service

Programmatic tv sterk in de lift

Geautomatiseerde advertentieverkoop voor lineaire televisie neemt de komende jaren een hoge vlucht. Dat verwacht IDC. De markt groeit naar 17,3 miljard dollar in 2019. Vorig jaar was dat nog maar 69 miljoen.

Marketing

Inge Smidts nieuwe CMO Liberty Global

Inge Smidts, nu nog werkzaam bij de Belgische kabelaar Telenet, wordt Chief Marketing Officer (CMO) van Liberty Global, eigenaar van Ziggo.

Marketing
Premium

Hoe concreet is de invloed van klantervaring op bedrijfssucces?

Draagt digitalisering van de klantervaring bij aan het succes van de organisatie? En in hoeverre is die invloed concreet? De cijfers achter de customer experience.

Customer Experience

GAMMA test chatdienst voor iedere vraag die je wilt stellen

Bouwmarkt GAMMA test nu al ruim een week een online vraagbaken genaamd Datvraagik.nl. Klanten kunnen er allerlei vragen stellen die vrijwel onmiddellijk worden beantwoord. Door medewerkers in zestig vestigingen die een iPad bij zich dragen.

Customer Service

Watch HTML: de nieuwe uitdaging voor de e-mailmarketeer

Enige tijd geleden waarschuwde Weblog Litmus al dat we ons moeten voorbereiden op de grote comeback van tekstversies. Vooral de komst van Apple Watch was voor Litmus aanleiding om te verkondigen dat de platte tekstopmaak weer ‘hot’ gaat worden. Maar in een paar weken tijd is die boodschap inmiddels alweer achterhaald. Voor het kleine scherm van het horloge moeten email designers gebruik maken van de nieuwe codering: watch-html.

Frequentie nieuwsbrieven geen invloed op open rate

De frequentie van marketing nieuwsbrieven heeft geen invloed op de open rates, oftewel het aantal keren dat berichten worden bekeken. Dat stelt het marketingbedrijf Yesmail.

In-app berichten verdrievoudigen retention rates

Iedere smartphone staat inmiddels zo goed als volgepropt met de meest uiteenlopende apps. Hoe zorg je ervoor dat jouw app niet slechts een van de vele ongebruikte icons op het scherm wordt? Door de inzet van in-app berichten. Het kan de retention rates maar liefst verdrievoudigen.

Mobile

De blik vooruit: digitaal transformeren met Big Data

De ‘big’ in big data staat opvallend genoeg voor velen alleen voor de grote hoeveelheden data die organisaties in huis hebben. Die data lijken in veel praktijkvoorbeelden vooral voedingsbodem voor aanscherping van verdienmodellen – zoals in de advertentie-industrie – of totale disruptie zoals de kentering die eHealth op dit moment veroorzaakt.

Analytics

China nu tweede markt voor LinkedIn

LinkedIn heeft inmiddels 10 miljoen leden in de China, dat daarmee de grootste markt is na de VS. In totaal heeft het sociale netwerk nu 380 miljoen leden, tegen 364 miljoen een kwartaal eerder, zo blijkt uit de zojuist vrijgegeven kwartaalcijfers.

B2B Digital