Zo blijft Starbucks voorop lopen met de mobiele klantervaring
Koffieketen Starbucks staat erom bekend mobiele oplossingen onderdeel te maken van de klantervaring. Hoe loopt het bedrijf voorop en wat kunnen anderen van Starbucks leren?
Koffieketen Starbucks staat erom bekend mobiele oplossingen onderdeel te maken van de klantervaring. Hoe loopt het bedrijf voorop en wat kunnen anderen van Starbucks leren?
Video wordt steeds belangrijker, met name voor sociale netwerken. Maar die hebben bepaalde restricties waar je als content leverancier rekening moet houden. Het Italiaanse Communic Animation, zelf werkzaam in de videoproductie, heeft alles op een rij gezet. Bij Facebook mag je video’s van 45 minuten plaatsen, vooropgesteld dat het bestand niet groter wordt dan 1,75 GB. Bij YouTube mag je tot elf uur gaan.
Een Nederlands bedrijf dat software ontwikkelt waarmee callcentermedewerkers mobiele toestellen van klanten gemakkelijker kunnen instellen, is overgenomen door het Amerikaanse Sykes. Die betaalde 8,9 miljoen dollar voor de onderneming.
B2B marketing intelligence dienstverlener Sizo introduceert acht bedrijfspersona’s ten behoeve van doelgroepenanalyse: de Nederlandse zakelijke markt bestaat vooral uit Regionale uitvoerders (27 procent) en Dagelijkse kantoorwerkers (25 procent).
Er staan al 50.000 makelaarsbeoordelingen op funda. Makelaarsbeoordelingen zijn voor het grootste online vastgoedplatform van Nederland een belangrijk middel om de kwaliteit van de aangesloten makelaars transparant te maken.
Nieuwswebsite NU.nl brengt vandaag namens Grolsch eenmalig nieuws uit het verleden. In het kader van het 400-jarige jubileum van de Nederlandse bierbrouwer krijgen bezoekers van de website de mogelijkheid om terug te blikken in het verleden van de bierbrouwer.
Het Amerikaanse Leanplum, gespecialiseerd in mobiele marketing automation, heeft 11,6 miljoen dollar opgehaald in een ronde geleid door durfkapitalist Kleiner Perkins. Met dat geld wil het nieuwe werknemers aantrekken.
In de jaren tachtig kwam dankzij de grafische interface van Apple Macintosh destop publishing opzetten. Met PageMaker kon iedereen zijn eigen folders maken. Yvonne Tocquigny herinnert zich op BMA 2015 hoe een klant van haar de secretaresse achter dit programma zette. Het duurde niet lang voordat bedrijven zich realiseerden dat een simpel programma creativiteit niet kon vervangen. Dat geldt ook voor marketing automation. ‘Winnen kun je niet automatiseren, magie komt niet van tools, we hebben meer dan ooit marketeers nodig om onze doelstelling te bereiken.’
Twitter heeft naar verluidt grootste plannen met zijn koopknop. Die wordt geïntegreerd met Shopify en andere e-commerce pakketten voor een zo groot mogelijk bereik.
Tableau Software, leverancier van business intelligence-oplossingen en datavisualisatie, heeft voor een onbekend bedrag het Canadese InfoActive overgenomen, maker van gebruikersvriendelijke infographics.
Een lichtgewicht open source app genaamd Disable Windows 10 Tracking claimt dat het een einde kan maken aan het ongevraagd vergaren van gebruikersgegevens door Windows 10.
De sites van de 3500 grootste AdWord-adverteerders zijn tussen het eerste en het tweede kwartaal mobielvriendelijker geworden als gevolg van Googles Mobilegeddon, maar ook echt geoptimaliseerd voor mobiel is maar een fractie. Zegt het bureau Moovweb.
In het wekelijkse IIZT Social War onderzoek kijken we deze keer naar het Pinterest account van Gucci. Een redelijk onbekend medium met een hoog bereik. 47% van de online consumenten in de VS deed een aankoop na een aanbeveling op Pinterest. En uit online onderzoek blijkt dat een Pinterest click 400% meer op brengt dan een Twitter click en 27% meer dan een Facebook click. Daarom behandelen we deze week de geheimen van Pinterest als social media kanaal.
De Persgroep Nederland lanceert haar eigen trade desk onder de noemer ADoptimize. Op deze wijze kunnen adverteerders gebruikmaken van automatische advertentie-inkoop en hebben ze toegang tot het volledige netwerk van de Persgroep Nederland met 11 landelijke en 115 regionale nieuwssites op web en mobiel.
Het managemantteam van het digitale creatieve bureau GreyPOSSIBLE wordt vervangen. Tegelijk wordt ook de naam veranderd.