More stories

Adwords: meer mogelijk, maar beperkt gebruikt

Vorige week vond in Bologna het SEA event ADworld Experience plaats. Presentaties van interessante cases gaven een overzicht van de laatste mogelijkheden van voornamelijk Adwords. Eén van de sprekers was gerespecteerd Adwords autoriteit Brad Geddes. Tijdens de sessies en in een interview update hij ons over de stand van zaken: het Adwords platform wordt steeds uitgebreider, adverteerders laten kansen liggen en SEO blijft een rol spelen binnen search marketing.

Online advertising

Facebook naar 1,25 miljard mobiele gebruikers

Facebook is de 1,44 miljard gebruikers gepasseerd. Daarvan gebruikt het grootste deel (namelijk 1,25 miljard) Facebook of zijn andere diensten mobiel. Dat blijkt uit de zojuist gepubliceerde kwartaalcijfers.

Facebook

Vibes maakt coupon van mobiele advertentie

Het Amerikaanse bedrijf Vibes heeft een nieuwe manier gevonden om mobiele advertenties om te zetten in digitale coupons. De advertenties kunnen worden bewaard en worden opgenomen in Apples Passbook of Google Wallet.

Customer Loyalty

L’Oreal begint met programmatic

L’Oreal steekt de tenen in het water met programmatic buying van online display. Televisie en print alleen zijn niet meer goed genoeg om het publiek van het modemerk te bereiken.

Steeds meer omzet uit e-business voor Siemens

De Duitse industriereus Siemens is steeds meer afhankelijk van e-commerce. Dat zegt de e-businessdirecteur Thorsten Reichenberger tegen B2BecNews.

B2B Digital

Nog te veel aannames over aanpak van webcare

Veel webcarestrategieën worden nog steeds geformuleerd op basis van aannames. Tien jaar experimenteren met webcare heeft veel cases en best practices opgeleverd. Maar echte kennis over webcare is tot op heden vooral gebaseerd op succesverhalen en onderbuikgevoelens, constateert de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie (SWOCC).

Customer Service

RTL brengt alle datastromen samen in ambitieus Big Data project

RTL blijkt al een jaar lang een Big Data-project te hebben opgezet rond zijn online videoproducten. Uiteindelijk wil de zender alle datastromen binnen het bedrijf samenbrengen en analyseren. Dat vertelde Geoffrey van der Meer van RTL gisteren op Cross Media Café van iMMovator in Hilversum.

Analytics

‘Merkadverteerders omarmen programmatic buying’

Merkadverteerders stellen steeds grotere budgetten beschikbaar om via programmatic online reclameruimte te kopen. Nederland en Scandinavië zijn met geautomatiseerde reclame-inkoop internationaal de voorlopers, aldus een onderzoek van Forrester Research.

‘eBay heeft interesse in zelflerend algoritme Marktplaats’

eBay heeft interesse voor het zelflerende algoritme dat Marktplaats al geruime tijd gebruikt om het zoekgedrag van zijn bezoekers te analyseren. Dat vertelde Robin Schuil, innovatiemanager bij Marktplaats, gisteren bij Cross Media Café van iMMovator in Hilversum. eBay is het moederbedrijf van Marktplaats.

Analytics

Lucht klaart voor reclamereuzen

Twee grote reclamegiganten Publicis en Omnicom melden goede resultaten over het eerste kwartaal van 2015. ‘Het wordt voorjaar en je ziet het terug in de cijfers’, zei CEO Maurice Levy van Publicis dinsdag optimistisch.

Creative

Ook Boston Globe tast native advertising af

The Boston Globe, de grootste krant van de Amerikaanse stad Boston, gaat in navolging van The New York Times de markt voor native advertising verkennen. Hiervoor wordt Andrew Gully verantwoordelijk, de voormalige eindredacteur van Boston Herald.

Marketing

Nationale-Nederlanden wil meer met WhatsApp doen

Nationale-Nederlanden zet WhatsApp in als communicatiemiddel met haar klanten. In eerste instantie bij de afhandeling van klachten. Een klant die een klacht heeft, krijgt een klachtmanager toegewezen die met de klacht aan de slag gaat.

Customer Service

E-mailmarketeer hoeft nieuwe mailapps niet te vrezen

E-mailmarketeers kijken zorgelijk naar de grote e-mail aanbieders Gmail en Outlook, die steeds meer filters aan hun mobiele applicaties lijken toe te voegen. Maar het effect daarvan is minder drastisch dan het lijkt, zegt Kevin Gallant van Yesmail.

E-mailmarketing

Bomen zien in het bos van UX-professionals

Het selecteren van de juiste persoon voor het ontwerpen of bouwen van die perfecte gebruikerservaring, kan een heel frustrerende ervaring zijn. UX is hip en iedereen knalt het woord op zijn CV, van frontendontwikkelaars tot en met technisch schrijvers. Zo hopen zij recruiters te verleiden die wanhopig op zoek zijn naar UX-kennis. Helaas hebben de meeste UX-professionals een grillig arbeidspad doorlopen, dat via diverse vakgebieden naar UX leidde. Dat maakt het lastig te beoordelen wie daadwerkelijk ervaring en expertise heeft en wie voldoende gegooglet heeft om net genoeg op de hoogte te zijn.

Marketing

Google-update: vandaag bijltjesdag in SEO-land

Google voert vanaf vandaag een verandering in zijn zoeksysteem door die sites benadeelt die niet mobiel-geoptimaliseerd zijn. De site van de Europese Commissie is slechts een van de vele bekende bestemmingen die lager wordt gewaardeerd in de zoekresultaten.

Marketing