Omzet 2014 Duitse internetbureaus: 1,2 miljard
Plan.Net en UDG zijn Duitslands grootste internetbureaus en zijn samen goed voor tien procent van de sectoromzet van 1,2 miljard euro. De markt groeide afgelopen jaar met 15,5 procent.
Plan.Net en UDG zijn Duitslands grootste internetbureaus en zijn samen goed voor tien procent van de sectoromzet van 1,2 miljard euro. De markt groeide afgelopen jaar met 15,5 procent.
Banken staan wereldwijd onder druk. Klanten vinden de relatie minder hecht, zijn vaker van plan hun bank te verlaten en gaan op zoek naar alternatieven. In Nederland stegen zowel het aantal positieve klantervaringen (+13,5 procent) als het aantal negatieve klantervaringen (+10, 5 procent). Tijd voor verbetering.
Dat de eerste indruk meteen goed moet zijn, geldt helemaal voor e-mailmarketing. Het laatste dat je wilt is dat ontvangers meteen afhaken of je in het eerste geval blokkeren. Easy SMTP heeft een infographic samengesteld met handige tips voor welkom e-mails. Gebruik bijvoorbeeld niet het woord ‘webinar’ in de kopregel, maar video, nieuws en korting doen wonderen.
De uitvinder van de emoticon Scott Fahlman vindt emojis maar niets. Dat zegt hij in een interview met marketingblog Digiday.
Het Duitse filiaal van webshop MediaMarkt staat adverteerders van buiten nu toe om reclame te maken in de digitale schappen.
De beschikbaarheid van open data die de overheid ter beschikking stelt laat te wensen over. Vaak ontbreekt een link naar de desbetreffende datasets. Dat concludeert de Open State Foundation na een inventarisatie.
Apple heeft Maps Connect opengesteld voor Nederlandse bedrijven. Die kunnen, net als bij Google Maps, hun adresgegevens invoeren of actualiseren.
Amazon zou van plan zijn om zijn huidige B2B-portaal AmazonSupply te sluiten en een nieuwe marktplaats te lanceren onder de noemer Amazon for Business. Dat meldt TechCrunch op basis van ingewijden.
B2B marketing richt zich vaak op het binnenhalen van accounts bij grote bedrijven. Hoe vang je die ‘grote vissen’ nu op een goede manier? Daarnaast is er bij B2B vaak een groot aantal personen bij het beslisproces betrokken. Hoe bereik je nu al die personen zodat jouw bedrijf uiteindelijk de deal sluit?
Trouwe klanten win je niet zomaar even. Daar moet je wat voor doen. Onderzoek van IBM en Econsultancy laat zien dat 91 procent van de marketeers denken dat de klantervaring de belangrijkste factor is voor succes. 81 procent meent dat een holistische kijk op de klant, via meerdere kanalen, de doorslag geeft. De praktijk blijkt weerbarstiger: slechts 21 procent van de consumenten vindt de communicatie met merken ‘doorgaans relevant’. Maar heb je die consument eenmaal overtuigd, dan wil hij graag zijn gegevens met je delen.
“We maken verhalen en doen de distributie. Dat is wat Vice doet. Ons publiek verandert steeds van platform, Snapchat is nu heel groot, en je moet constant met hen mee veranderen”, aldus Mark Chalmers.
Loyaliteitsprogramma’s zijn hot. En steeds meer consumenten zijn lid van een dergelijk beloningsprogramma. Maar maakt dat ze ook tot echte, loyale klanten? Niet echt, is de conclusie van Amerikaans onderzoek. Het actieve gebruik van de programma’s blijkt namelijk juist af te nemen.
De Berlijnse start-up Spacebase, gespecialiseerd in online boekingen van vergaderruimten en evenementenlocaties, blijkt al enkele maanden actief in Amsterdam. Dat vertelde het bedrijf gisteren op het congres The Next Web, waar tientallen Europese startups zich aan een breed publiek presenteerden.
Facebook gaat persoonlijke berichten voortaan hoger in de tijdlijn zetten, waarmee het organische bereik van adverteerders of bedrijven mogelijk nog verder afneemt.
Technologiebedrijf Rocket Fuel, in 2008 opgericht door een groep reclamedeskundigen en wetenschappers afkomstig van NASA, IBM, DoubleClick en Salesforce.com, ontslaat elf procent van zijn medewerkers om het kostenpeil omlaag te brengen.