More stories

GAMMA test chatdienst voor iedere vraag die je wilt stellen

Bouwmarkt GAMMA test nu al ruim een week een online vraagbaken genaamd Datvraagik.nl. Klanten kunnen er allerlei vragen stellen die vrijwel onmiddellijk worden beantwoord. Door medewerkers in zestig vestigingen die een iPad bij zich dragen.

Customer Service

Watch HTML: de nieuwe uitdaging voor de e-mailmarketeer

Enige tijd geleden waarschuwde Weblog Litmus al dat we ons moeten voorbereiden op de grote comeback van tekstversies. Vooral de komst van Apple Watch was voor Litmus aanleiding om te verkondigen dat de platte tekstopmaak weer ‘hot’ gaat worden. Maar in een paar weken tijd is die boodschap inmiddels alweer achterhaald. Voor het kleine scherm van het horloge moeten email designers gebruik maken van de nieuwe codering: watch-html.

Frequentie nieuwsbrieven geen invloed op open rate

De frequentie van marketing nieuwsbrieven heeft geen invloed op de open rates, oftewel het aantal keren dat berichten worden bekeken. Dat stelt het marketingbedrijf Yesmail.

In-app berichten verdrievoudigen retention rates

Iedere smartphone staat inmiddels zo goed als volgepropt met de meest uiteenlopende apps. Hoe zorg je ervoor dat jouw app niet slechts een van de vele ongebruikte icons op het scherm wordt? Door de inzet van in-app berichten. Het kan de retention rates maar liefst verdrievoudigen.

Mobile

De blik vooruit: digitaal transformeren met Big Data

De ‘big’ in big data staat opvallend genoeg voor velen alleen voor de grote hoeveelheden data die organisaties in huis hebben. Die data lijken in veel praktijkvoorbeelden vooral voedingsbodem voor aanscherping van verdienmodellen – zoals in de advertentie-industrie – of totale disruptie zoals de kentering die eHealth op dit moment veroorzaakt.

Analytics

China nu tweede markt voor LinkedIn

LinkedIn heeft inmiddels 10 miljoen leden in de China, dat daarmee de grootste markt is na de VS. In totaal heeft het sociale netwerk nu 380 miljoen leden, tegen 364 miljoen een kwartaal eerder, zo blijkt uit de zojuist vrijgegeven kwartaalcijfers.

B2B Digital

Purchase loyalty: Consistente kwaliteit over alle beschikbare kanalen is de sleutel tot succes

De essentie van purchase loyalty is doodsimpel: geef je klanten wat ze willen, en ze blijven terugkomen. Daarbij gaat het om de totaalervaring van prijs, presentatie en service. De complexiteit ligt onder meer in het enorme scala aan mogelijkheden dat de moderne retailer kan inzetten om die totaalervaring in te vullen.

Omzetgroei chatapp Line neemt af

Voor het eerst in jaren ziet het Japanse chatbedrijf Line zijn groei afnemen door toenemende concurrentie. Weliswaar stijgt het aantal gebruikers nog steeds, naar 211 miljoen, maar de omzet is ten opzichte van het vorige kwartaal amper toegenomen.

Marketing

Ook Videoland zet WhatsApp in voor klantenservice

Video on demand dienst Videoland informeert klanten vanaf deze week ook via WhatsApp, naast e-mail, telefoon en sociale media. Via de mobiele chatdienst kunnen klanten direct vragen stellen en biedt Videoland kijktips of hulp bij installatie.

Customer Service

Starbucks vergroot loyaliteit door samenwerking met NY Times

Als één van de meest vooruitstrevende merken op loyaltygebied, komt Starbucks in de VS nu met een nieuw en hoogst relevant privilege voor de ruim tien miljoen leden van My Starbucks Rewards. Zij krijgen in de 7.000 Starbucks-filialen via hun app gratis toegang tot artikelen van The New York Times en verdienen Stars als ze een abonnement op de (digitale) krant afsluiten.

Customer Loyalty

Met micro-animaties naar betere gebruikerservaring

Met de digitalisering van veel diensten s neemt ook de complexiteit van de gebruikersomgeving toe. De vele mogelijkheden die interfaces van een web of mobiele applicatie bieden, zorgen er ook voor dat je als gebruiker snel je oriëntatie en begrip verliest. Zogenoemde micro-animaties bieden uitkomst.

Marketing

Rich media marktplaats Justpremium steekt de oceaan over

De marktplaats voor rich media Justpremium, enkele jaren terug opgezet door het Nederlandse AdRepublic, opent eind deze week haar eerste kantoor in New York. Eerder waren er al vestigingen in Londen, Hamburg, Madrid en Dubai.

Marketing

Mobiel gebruik Facebook weer fors gestegen

Facebook groeit nog altijd, ten opzichte van vorig jaar nam het aantal maandelijkse actieve gebruikers het afgelopen kwartaal met 17 procent toe naar 1,49 miljoen. Het aantal dagelijkse mobiele gebruikers steeg 29 procent naar 844 miljoen.

Facebook

Drieduizend nieuwe klanten voor BI-expert Tableau

Tableau Software, leverancier van business intelligence-oplossingen en datavisualisatie, heeft er in een jaar tijd drieduizend nieuwe klanten bijgekregen. Niettemin lijkt de omzetgroei het afgelopen kwartaal iets afgenomen, naar 149 miljoen dollar.

Analytics

McDonald’s hoopt mobiele inhaalslag te maken met coupons

Sinds 2013 duiken er geregeld berichten op over McDonald’s dat zou werken aan een mobiele strategie. Inmiddels twee jaar later lopen verschillende Amerikaanse fastfoodketens op de troepen vooruit en probeert McDonald’s een inhaalslag te maken.