More stories

Klant zoekt vaker contact via chat of app

Een groeiend aantal Nederlanders geeft de voorkeur aan het gebruik van een chatprogramma of app om contact op te nemen met de klantenservice van hun mobiele aanbieder. Dat blijkt uit onderzoek van het Telecompaper Consumer Panel.

Customer Service

Succesvol leads genereren met online webinars

Webinars zijn een geweldige manier om leads te genereren en daarnaast een mooie manier om jezelf te positioneren als expert in jouw markt. Als mensen zich inschrijven voor een webinar, laten ze hun contactgegevens achter en tijdens het webinar kun je jouw product of dienst op een persoonlijke manier toelichten. Daarnaast heb je direct interactie met jouw deelnemers zoat je ook op deze manier aan de relatie met hen kunt werken. Zie onder wat je moet doen voor de beste voorbereiding.

B2B Digital

Relay42 opent Engels kantoor in hartje Londen

Datamanagementspecialist Relay42 uit Amsterdam opent een kantoor in Londen om aan de groeiende vraag van buitenlandse klanten te kunnen voldoen.

Dialogue Marketing

Creatief bureau Mensch wil weg van Big Data

Oud Publicis CEO Jack de Graaff en partners Caroline van Hoof en Gwen Hanrath zijn een nieuw creatief bureau begonnen onder de naam Mensch. In een wereld vol emotie gaat het tegenwoordig te vaak over getallen en data, liefst big, vindt het drietal.

‘Hardnekkig gebruik Flash door reclamewereld’

Het hardnekkige gebruik van Flash komt eigenlijk vooral door de reclamewereld. Zeker negentig procent van alle zogenoemde rich media-impressies komen voor rekening van Flashbanners, zo blijkt uit gegevens van Sizmek.

Web-design

Victoria’s Secret selfie campagne leidt tot impulsaankopen

De selfie is terug van weg geweest. Victoria’s Secret roept haar bezoekers op selfies te maken in de winkel bij een speciale spiegel en deze vervolgens te delen bij een verkoopmedewerker. De activatiecampagne moet de bekendheid van haar nieuwe parfumlijn Tease vergroten onder een relevante doelgroep.

Campagnes

Weinig animo voor advertenties in Snapchat Discover

Snapchats Discover, het kanaal met vluchtige content van grote uitgevers, trekt nauwelijks adverteerders. Die conclusie trekt AdAge uit eigen onderzoek.

Marketing

Marketing automation: drie grote trends

De markt voor marketing automation is in beweging. Flink ook. Omzetten van leveranciers stegen van 225 miljoen naar 1,65 miljard dollar en aan overnames werd zo’n 5,5 miljard dollar uitgegeven. Toch lijken de trends moeilijk te voorspellen. Marcus Taylor van Venture Harbour ziet in elk geval drie belangrijke ontwikkelingen.

Marketing

Magento stort zich op de B2B-markt

Magento, een van de grootste leveranciers van webwinkelsoftware, is een B2B-programma gestart om fabrikanten, groothandel en distributeurs te interesseren voor zijn oplossingen.

B2B Digital

Intern sociaal netwerk: de meerwaarde die het KPN in vijf jaar bracht

Zo’n 80 procent van de interne social media-introducties sneuvelt. Waarom? De minder succesvolle initiatieven leggen de nadruk op techniek en benodigde functies, niet op het gebruik.

Dialogue Marketing

Infographic: e-mail of social?

E-mail marketing wordt vaak gezien als een alternatief voor sociale media marketing, maar e-mail is vele malen effectiever. Toch is het verstandig om beide middelen in te zetten voor marketingcampagnes en deze infographic van ReachMail legt uit hoe.

E-mailmarketing

Bedrijf lanceert betere metriek voor e-mail marketing

Een Amerikaans bedrijf claimt een betere metriek te hebben ontwikkeld voor e-mail marketing. Open rates of het aantal kliks zeggen nog te weinig over het succes van campagnes, stelt Intercom.

E-mailmarketing

Van web- naar UX-design: bruggen slaan tussen disciplines

Webdesign is op sterven na dood. Webpagina’s zijn niet langer het centrum van de online ervaring, maar een onderdeel van een digitale aanwezigheid. Webdesigners zijn daarmee niet overbodig, maar worden designers van een user experience: UX design.

Web-design

Programmatic reservations; gegarandeerde uitlevering, gegarandeerd succes?

Onlangs konden we lezen dat The Boston Consultancy Group verwacht dat de markt voor programmatic inkoop van advertentieruimte van 9 miljard dit jaar zal stijgen naar 30 miljard in 2019. Negen miljard van in totaal 50 miljard dollar aan online advertenties wordt nu al geautomatiseerd verhandeld. In 2017 zal geprogrammeerde verkoop directe advertentieverkoop zelfs passeren.

Markt mobiele advertenties explodeert

De omzet van mobiele advertenties wereldwijd is met 64 procent gestegen van 19,3 miljard dollar in 2013 naar 31,9 miljard (23,9 miljard euro). Dat heeft branche organisatie Interactive Advertising Bureau donderdag bekend gemaakt.

Marketing