WPP opent bureau voor marketinganalytics
WPP opent onder de naam Gain Theory een nieuw, internationaal werkend bureau. Dat moet marketeers helpen met data verzamelen, verwerken en interpreteren.
WPP opent onder de naam Gain Theory een nieuw, internationaal werkend bureau. Dat moet marketeers helpen met data verzamelen, verwerken en interpreteren.
Native advertising wint aan populariteit. Steeds meer marketeers willen ermee aan de slag. Voor wie de stap nog moet maken: vooral contextuele relevantie is voor een dergelijke campagne heel belangrijk. Dit zegt althans 63 procent van de marketeers met ervaring op het gebied van native advertising.
Nederlandse bedrijven kunnen het tempo van hun klanten moeilijk bijhouden, nu deze altijd online zijn, in toenemende mate gebruikmaken van digitale kanalen en steeds vaker vertrouwen op niet-traditionele aanbieders. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek van Accenture.
Eric Kip, de voormalige CEO van mobiel jongerenmerk Blyk, wordt algemeen directeur van buitenreclame-exploitant Exterion Media Nederland. Hij wordt de opvolger van Frank Hardenberg, die in oktober is opgestapt.
Marco Ruivenkamp is sinds begin deze maand de nieuwe Head of Digital bij mediabureau MEC.
Neckermann/Transavia en Vrij Uit (Thomas Cook) zitten sinds de zomer van 2014 elke vrijdagochtend om de tafel om de gezamenlijke klanttevredenheid te verhogen. Ze lanceren daartoe nieuwe tools, zoals een webapp met ‘doe-momenten’.
IKEA riep in het najaar van 2014 Nederlanders op om hun ideale slaap- en badkamer te creëren op Pinterest. Het meest inspirerende bord werd tot leven gebracht in de showroom van IKEA Amsterdam. Mark Ogertschnig licht deze IKEA campagne toe op Digital Marketing Live, op 3 juni in de Beurs van Berlage in Amsterdam.
Je hebt al een website alleen je vraagt je af waarom je toch geen klanten via jouw website werft. Of je wilt je oude website vernieuwen, maar je weet niet precies hoe. Je leest van alles over website-optimalisatie alleen zie je door de bomen het bos niet meer. Waar moet je nu precies op letten als je met jouw website aan de slag gaat om online succesvol te zijn? De vijf must haves voor elke B2B website.
De consumentendivisie van L’Oréal Nederland heeft Your Social als fullservice social media partner uitgekozen. Het social media bureau, met vestigingen in Breda en Dubai, is inmiddels gestart het met ontwikkelen van Social Storybooks voor L’Oréal Paris, Maybelline NY, Garnier en Essie.
Gaslicht.com wil in de nabije toekomst bezoekers inzicht geven in hun energiegebruik. Op grond daarvan zou zelfs een advies voor overstap naar een andere aanbieder kunnen worden gegeven. Dat zegt Anniek van der Wolk van Benergy, een van de werkmaatschappijen van Ben Woldring, tegen Emerce.
De Federal Communications Commission gaat een onderzoek instellen naar het gebruik van zogenoemde supercookies door het Amerikaanse telecombedrijf Verizon. Daarnaast dreigt er een rechtszaak rond het gebruik van supercookies door het advertentiebedrijf Turn.
Onder de naam Revolve is een nieuwe dienst gestart waarmee muzikanten in een paar minuten een professionele en betaalbare website kunnen maken. Enkele bekende artiesten hebben de tool al gebruikt om hun website te maken, waaronder DJ’s Isis en Ferreck Dawn en de zangeres Mirusia.
Met Meerkat en Periscope kan iedereen met een smartphone eenvoudig en snel een livestream opzetten. Allemaal nog vrij onschuldig, maar het zal niet lang duren voordat de gebruikers van Meerkat en Periscope de randen gaan opzoeken van wat mogelijk is, of liever, wat toelaatbaar is. Enkele juridische implicaties van deze nieuwe vorm van social media.
Social selling lijkt het nieuwste buzzwoord in de blogosfeer, en sommige mediaplatforms bieden inderdaad de mogelijkheid om direct met potentiele klanten te communiceren. Zoals de circa 347 miljoen leden van LinkedIn. Onderstaande infographic legt uit hoe je een sociale verkoop campagne opzet: bouw je netwerk, zoek nieuwe klanten en betover ze met waardevolle inzichten.
Twitter lijkt de relatie met datawederverkopers te willen beëindigen na de acquisitie van het bedrijf Gnip, een van de drie verkopers waarmee het sociale netwerk zaken deed.