More stories

Zichtbaarheid advertenties gaat nog steeds achteruit

Nog altijd waren online advertenties minder (goed) zichtbaar in het tweede kwartaal van 2015. Dat blijkt uit metingen van Integral Ad Science. Het gemiddelde komt uit op 44 procent. Een jaar geleden zat het eerder in de richting van 50 procent.

Marketing

Deze vijf Google Analytics-tools wil je vandaag nog gebruiken

Op congressen, netwerkborrels en tijdens workshops krijg ik als analist en consultant regelmatig de vraag welke Google Analytics-tools ik kan aanraden. Meestal ben ik ze op dat moment dan ineens allemaal vergeten, maar ik gebruik ze natuurlijk wél. Als echte Analytics-nerd heb ik daarom een selectie gemaakt van 5 superhandige tooltjes waar ik zelf heel blij van word.

Analytics

Als je concurrent op jouw branded zoekwoorden biedt

Het bieden op branded zoekwoorden in AdWords is normaal gesproken relatief eenvoudig. Je mikt op positie 1 met een zo hoog mogelijk vertoningsaandeel en als het even kan tegen zo laag mogelijke kosten.

Search

Facebook introduceert nieuwe advertentieformaten voor apps

App uitgevers krijgen iets meer mogelijkheden om Facebook advertenties in hun apps te tonen. Het bedrijf lanceert nieuwe formaten voor het zogenoemde Facebook Audience Network (FAN).

Facebook

Google mogelijk weer met affiliateprogramma Google Play

Google werkt naar verluidt aan een affiliateprogramma voor Google Play, vergelijkbaar met die voor de Apple Store. Het wordt opgezet door de Performance Horizon Group, hetzelfde bedrijf achter het Apple programma.

Marketing

Cookies zijn er niets bij: Google gaat weer een stap verder

Met Atlas heeft Facebook een platform in huis dat de adverteerder meer inzicht in meetresultaten moet bieden. Het bedrijf gaat in de metingen minder uit van cookies: alle handelingen binnen één van de diensten van het bedrijf op ieder willekeurig apparaat én bijbehorende advertentie-impressies worden gekoppeld aan het persoonlijke profiel bij Facebook – de sociale identiteit. Google kan natuurlijk niet achterblijven en slaat terug.

Attributie

10 miljoen gebruikers voor Periscope

Twitters live streaming app Periscope heeft alleen al 10 miljoen gebruikers op iOS en Android. Dat heeft oprichter Kayvon Beykpour woensdag bekend gemaakt.

Marketing

Screen6 in zee met Texaanse Sizmek voor multiscreenmetingen

Het Nederlandse Screen6, dat multiscreengebruik zonder cookies meet, is een strategische samenwerking aangegaan met het Texaanse adtechbedrijf Sizmek. Sizmek zal de technologie van de Nederlanders integreren in zijn eigen oplossingen.

Analytics

Twitter heft limiet 140 tekens voor directe berichten op

Twitter heeft woord gehouden: vanaf vandaag geldt er geen limiet meer van 140 tekens voor het verzenden van directe berichten. De reguliere tweets blijven die beperking voorlopig nog wel houden.

Marketing

Retargeting met behulp van e-mailmarketing

We weten allemaal dat we door middel van retargeting bezoekers die bepaalde pagina’s van de website hebben bezocht, opnieuw kunnen bereiken door heel gericht advertenties van deze producten op andere websites als Google of Facebook te tonen. Maar was je al bekend met het gegeven dat je deze retargeting advertenties ook kunt inzetten op basis van de resultaten uit jouw email campagnes? Dit noem je email retargeting. Ik vind het opvallend dat je over email retargeting nog niet veel hoort of leest terwijl het wel heel effectief kan zijn. Zo blijkt ook uit de case van BustedTees die door middel van email retargeting een ROI van 390% realiseerde.

Uitgevers steeds vaker in ‘programmatic’

Uitgevers omarmen in toenemende mate het geprogrammeerd inkopen van advertenties, zo blijkt uit een nieuw onderzoek van AdExchanger Research. Een op de vier uitgevers zegt dat nu al veertig procent van hun advertentie-omzet geautomatiseerd wordt afgehandeld. Vorig jaar was dat maar 16,5 procent van de uitgevers.

Marketing

Topadverteerders reageren nauwelijks op Twitter-berichten

Webcare is belangrijk, heel belangrijk. Maar Nederlandse topadverteerders kunnen hun reactie op klanten via social media nog sterk verbeteren. Vooral op berichten via Twitter wordt slecht gereageerd. En wie wel reageert, doet dat vaak pas na een flink aantal uur.

Customer Service

Amazon stopt advertentieverkoop

Amazon stopt met advertenties op zijn site die bezoekers doorverwijzen naar externe verkoopsites. Het programma wordt in oktober beëindigd.

Online advertising

Catawiki naar Facebook Conference

Catawiki is het snelst groeiende online veilinghuis van Europa. Met meer dan 100 wekelijkse veilingen in 60 categorieën en meer dan 8 miljoen internationale bezoekers per maand is het dé site voor het kopen en verkopen van bijzondere objecten.

Facebook

Betalen voor een loyaliteitsprogramma: klanten zijn ertoe bereid

Over het algemeen kost het de klant niets om deel te nemen aan een loyaliteitsprogramma. Toch zijn er bedrijven die succes hebben met een betaald programma. Er is een groep klanten die best wat overheeft voor de extra privileges.

Customer Loyalty