More stories

BNP Paribas gaat strategische samenwerking aan met Facebook, Twitter en andere platforms

De Belgische bank BNP Paribas gaat gelijktijdig en op internationaal niveau samenwerken met Facebook, Google, LinkedIn en Twitter. Bij het initiatief zijn vier leden van het Executive Committee van BNP Paribas betrokken. De samenwerking moeten leiden tot innovaties op het gebied van communicatie, marketing en klantenrelaties.

Dialogue Marketing

LinkedIn zet exportmogelijkheid uit, en weer aan

LinkedIn heeft het besluit om gebruikers niet langer hun contactadressen te laten exporteren, ingetrokken na hevige protesten.

B2B Digital

Loyaliteitsprogramma’s: wat moet je er in hemelsnaam mee? (video)

Lance Walker is CEO van Loyalty NZ, een bedrijf achter een van de succesvolste loyaliteitsprogramma’s van Nieuw Zeeland, Fly Buys. In een TED Talk spreekt Walker over de veranderingen in de markt: loyaliteitsprogramma’s worden mobiel, real-time, onderhoudender en persoonlijker. De fundamenten van een loyaliteitsprogramma’s mogen echter niet worden vergeten: leer je klant goed kennen, zoals in het verre verleden de winkeleigenaar al zijn klanten bij de naam kende.

Customer Loyalty

Advertentiemarkt koelt af, online blijft groeien

De wereldwijde advertentiemarkt staat onder druk, maar het internet zal er maar weinig van merken. Er wordt dit en volgend jaar 12 tot 16 procent meer uitgegeven aan digitale advertenties. Dat verwacht in elk geval het Britse bureau Warc.

Marketing

Infographic: De barometer van digitale marketing

Kenshoo, een marketingpartner van Facebook, blikt terug op online marketing van het afgelopen kwartaal in een groot aantal landen, en constateert een aantal ontwikkelingen: uitgaven aan mobiele marketing (tablet en smartphone) stegen 167 procent, kost per klik daalde 12 procent voor sociale media en 4 procent voor zoekadvertenties, sociale impressies lopen ten opzichte van vorig jaar enorm terug, maar sociale kliks stijgen 129 procent.

Marketing

Microsoft start Bing Native Ads

Microsofts Bing is Bing Native Ads begonnen, een platform voor native advertising voor sites die onder MSN.com vallen.

Marketing

Nieuwe marketingmodellen nodig door mobilegeddon

Sinds eind april geeft Google voorrang aan mobile-friendly websites. Het resultaat? Een ware mobilegeddon. Sites die slechts een matige mobiele versie hebben, zien een afname van maar liefst 10 procent in organisch mobiel verkeer.

Mobile

Ook Twitch neemt afscheid van Flash

Gamebedrijf Twitch, onderdeel van Amazon, neemt afscheid van Flash ten faveure van HTML5.

Marketing

Design in B2B: de nieuwe principes die Facebook hanteert

Om een hoop zaken heeft Facebook de afgelopen jaren bekend gestaan, maar niet om een vernieuwend of kwalitatief design voor de zakelijke gebruiker. Want waar het bedrijf veel heeft geïnvesteerd in de optimalisatie van dat design voor de consument, vergat het de interface voor B2B en dus de eigenlijke klanten: organisaties die adverteren. Daar is recent verandering in gekomen.

B2B Digital

Zeker 5000 apps frauderen met advertenties

Zeker vijfduizend mobiele apps frauderen met advertenties. Dat stelt het bedrijf Forensiq in een nieuwe studie Mobile Device Hijacking. Nog voordat de apps worden geopend, roepen ze al advertenties op.

Marketing

Forse groei voor Publicis

Reclame- en mediareus Publicis, eigenaar van Leo Burnett en Saatchi & Saatchi, meldt over het afgelopen kwartaal 1,4 procent organische groei. De omzet steeg 38,5 procent naar 2,4 miljard euro. Over het eerste half jaar realiseerde Publicis 4,5 miljard euro omzet. De helft daarvan komt voor rekening van digitale activiteiten.

Creative

De top vijf engagement trends van Q1 & Q2 2015

Na een half jaar vol wekelijkse Social War metingen en reports maken we de balans op. Welke merken kunnen we feliciteren en welke trends scoorden online het beste? Deze keer behandelen we de vijf best scoorde trends. Wat deed de engagement van de achterban het afgelopen half jaar het meest stijgen?

Dialogue Marketing

Square met real time verkoopanalytics

Betaalbedrijf Square, vooral bekend van kaartlezers voor smartphones en tablets, heeft een nieuwe mobiele app Dashboard gelanceerd waarmee de betaalgeschiedenis van kassa’s kan worden geanalyseerd. Managers kunnen dat doen voor meerdere winkels.

Payment

Hoster Argeweb levert tool voor online vindbaarheid

Hostingprovider Argeweb voegt rankingCoach toe aan haar diensten, een online marketing tool die de website analyseert en een op maat gemaakt actieplan opstelt waarmee klanten een hogere positie in de zoekmachines bereiken.

Marketing

Dalende resultaten Tradedoubler

Tradedoubler laat weer dalende cijfers zien in de resultaten over het afgelopen kwartaal. Desondanks belooft directeur Matthias Stadelmeyer beterschap richting het einde van het jaar, als de nieuwe producten op de markt komen.

Online advertising