More stories

Infographic: De barometer van digitale marketing

Kenshoo, een marketingpartner van Facebook, blikt terug op online marketing van het afgelopen kwartaal in een groot aantal landen, en constateert een aantal ontwikkelingen: uitgaven aan mobiele marketing (tablet en smartphone) stegen 167 procent, kost per klik daalde 12 procent voor sociale media en 4 procent voor zoekadvertenties, sociale impressies lopen ten opzichte van vorig jaar enorm terug, maar sociale kliks stijgen 129 procent.

Marketing

Microsoft start Bing Native Ads

Microsofts Bing is Bing Native Ads begonnen, een platform voor native advertising voor sites die onder MSN.com vallen.

Marketing

Nieuwe marketingmodellen nodig door mobilegeddon

Sinds eind april geeft Google voorrang aan mobile-friendly websites. Het resultaat? Een ware mobilegeddon. Sites die slechts een matige mobiele versie hebben, zien een afname van maar liefst 10 procent in organisch mobiel verkeer.

Mobile

Ook Twitch neemt afscheid van Flash

Gamebedrijf Twitch, onderdeel van Amazon, neemt afscheid van Flash ten faveure van HTML5.

Marketing

Design in B2B: de nieuwe principes die Facebook hanteert

Om een hoop zaken heeft Facebook de afgelopen jaren bekend gestaan, maar niet om een vernieuwend of kwalitatief design voor de zakelijke gebruiker. Want waar het bedrijf veel heeft geïnvesteerd in de optimalisatie van dat design voor de consument, vergat het de interface voor B2B en dus de eigenlijke klanten: organisaties die adverteren. Daar is recent verandering in gekomen.

B2B Digital

Zeker 5000 apps frauderen met advertenties

Zeker vijfduizend mobiele apps frauderen met advertenties. Dat stelt het bedrijf Forensiq in een nieuwe studie Mobile Device Hijacking. Nog voordat de apps worden geopend, roepen ze al advertenties op.

Marketing

Forse groei voor Publicis

Reclame- en mediareus Publicis, eigenaar van Leo Burnett en Saatchi & Saatchi, meldt over het afgelopen kwartaal 1,4 procent organische groei. De omzet steeg 38,5 procent naar 2,4 miljard euro. Over het eerste half jaar realiseerde Publicis 4,5 miljard euro omzet. De helft daarvan komt voor rekening van digitale activiteiten.

Creative

De top vijf engagement trends van Q1 & Q2 2015

Na een half jaar vol wekelijkse Social War metingen en reports maken we de balans op. Welke merken kunnen we feliciteren en welke trends scoorden online het beste? Deze keer behandelen we de vijf best scoorde trends. Wat deed de engagement van de achterban het afgelopen half jaar het meest stijgen?

Dialogue Marketing

Square met real time verkoopanalytics

Betaalbedrijf Square, vooral bekend van kaartlezers voor smartphones en tablets, heeft een nieuwe mobiele app Dashboard gelanceerd waarmee de betaalgeschiedenis van kassa’s kan worden geanalyseerd. Managers kunnen dat doen voor meerdere winkels.

Payment

Hoster Argeweb levert tool voor online vindbaarheid

Hostingprovider Argeweb voegt rankingCoach toe aan haar diensten, een online marketing tool die de website analyseert en een op maat gemaakt actieplan opstelt waarmee klanten een hogere positie in de zoekmachines bereiken.

Marketing

Dalende resultaten Tradedoubler

Tradedoubler laat weer dalende cijfers zien in de resultaten over het afgelopen kwartaal. Desondanks belooft directeur Matthias Stadelmeyer beterschap richting het einde van het jaar, als de nieuwe producten op de markt komen.

Online advertising

De meest voorkomende LinkedIn fouten

LinkedIn is je online visitekaartje en tegenwoordig ook uitermate belangrijk voor als je een baan zoekt. Kim Brown van Syracuse University krijgt dagelijks LinkedIn profielen onder ogen en inventariseerde de meest gemaakte fouten.

B2B Digital

Rechter: Kritiek op Proximedia is geoorloofd

Visual Media uit Hoogeveen heeft de waarschuwingen voor de praktijken van internetadviesbureau Proximedia van de site gehaald. Volgens een voorlopig vonnis van de rechter in Assen had dat niet gehoeven: Het recht op vrijheid van meningsuiting weegt in het geschil tussen de twee bedrijven zwaarder dan het recht op bescherming van eer en goede naam.

Marketing

‘Modeblog verdrongen door Instagram’

Modeblog netwerk Creatorsofdesire.com gaat stoppen met traditionele modeblogs. Dat laat oprichter Anouk Bos weten. Outfits worden niet meer op de blogs, maar op Instagram bekeken en gedeeld. De consument surft niet meer naar een modeblog.

Contentmarketing

Improve Digital opent kantoor in België

Improve Digital opent een nieuw kantoor, in België, om de lokale uitgeversmarkt beter te kunnen bedienen met zijn reclametechnologie.

Marketing