More stories

Taboola gaat vol in native advertising

Advertentieplatform Taboola neemt supply-side platform (SSP) Perfect Market om geprogrammeerde native advertenties aan te kunnen bieden. Gezamenlijk wordt een nieuwe dienst Taboola-X opgetuigd.

Contentmarketing

Datavisualisatie hoeft niet duur te zijn

Gebruikers die op zoek zijn naar handige hulpmiddelen voor datavisualisatie hoeven niet diep in de buidel te tasten. Qlik lanceert een gratis tool, Qlik Sense Desktop.

Analytics

Europese bootcamp voor datawetenschappers

Het Britse recruitmentbedrijf Pivigo en advieskantoor KPMG zetten gezamenlijk een bootcamp voor datawetenschappers op. Het Europese programma S2DS – Science to Data Science – koppelt zo’n 85 studenten aan commerciële bedrijven.

Analytics

Google op tournee om ‘vergeetrecht’

Google gaat tot begin november op tournee door Europa om meningen te peilen van de consument over diens ‘recht om te worden vergeten’ in de zoekresultaten. In Nederland werden inmiddels 21.000 URL’s vergeten.

Legal

POS: meer dan een centenbak

Slimme kassasystemen zijn allang niet meer een veredelde centenbak, of een credit card-lezer. Ze kunnen ook worden gebruikt voor loyaliteitsprogramma’s. De nieuwste point-of-sale (POS) oplossingen zijn eigenlijk een soort klantrelatiesystemen.

Customer Loyalty

Twitter vergroot zicht op bereik en engagement

De focus van Twitter verandert. Wie nu de statistieken gebruikt, ontdekt dat Twitter de nadruk aan het leggen is op bereik van en engagement met tweets. Het Twitter statistieken platform dat voorheen voorbehouden was aan adverteerders, is nu beschikbaar voor iedereen.

Analytics

Google Aak blijkt zinkend schip

Het kan in de annalen worden bijgeschreven als een van de grootste mislukkingen uit de recente geschiedenis van Google: een groot containerschip, bijgenaamd Google Aak, gaat naar de sloop. Het schip, bedoeld voor de promotie van Googles producten, lijkt symbool te staan voor Googles gebrekkige marketingbeleid. Van vlaggenschip tot Titanic.

Marketing

‘Geprogrammeerde advertentieverkoop groeit met 50 procent’

Zeker 33 procent van alle digitale advertenties worden in 2018 geprogrammeerd ingekocht. Dat verwacht BI Intelligence. De Amerikaanse markt zal dan een omvang van 18,2 miljard dollar hebben bereikt, tegen 3,1 miljard vorig jaar.

Marketing

DQ&A: ‘Sinds twee jaar schrijven we weer zwarte cijfers’

Onder leiding van Rick van Boekel (47) werd het kwakkelende online advertentiebedrijf DQ&A weer winstgevend. Met vestigingen over de hele wereld. Vooral dankzij de opkomst van real time bidding.

Marketing

Werknemer checkt vaker e-mail tijdens vakantie

Medewerkers checken hun zakelijke e-mails steeds vaker in hun vrije tijd. Dit blijkt uit recent onderzoek van Opinion Matters in opdracht van GFI Software.

Conversie

Google My Business: zet je bedrijf beter op de kaart

Onlangs lanceerde Google een nieuwe dienst onder de naam My Business. Met als doel het voor bedrijven gemakkelijker te maken om hun bedrijfsinformatie te beheren op Google Maps, Google Search en Google+. Sinds kort kan de informatie uit Google My Business ook gelinkt worden aan AdWords en ingezet worden voor locatie-extensies op accountniveau. In dit artikel zal worden toegelicht hoe deze koppeling gemaakt kan worden en wat de voordelen zijn.

Marketing

Handige content marketing tools

Ondanks hogere budgetten worstelen met name B2B marketeers met content marketing, zo bleek onlangs uit een studie van Forrester, de Amerikaanse Business Marketing Association en het Online Marketing Institute. Vermoedelijk ligt een deel van het probleem aan de executie. Hulp nodig? Het WordStream blog verzamelde een dezer dagen 32 handige tools voor content marketing. Een deel ervan is nog gratis ook.

Contentmarketing

LinkedIn verrast met goede kwartaalcijfers, lanceert CRM tool

Het sociale netwerk LinkedIn heeft beter gepresenteerd dan verwacht. De omzet ging naar 533,9 miljoen dollar, 47 procent meer dan een jaar geleden. Zeker zestig procent daarvan komt voor rekening van de Amerikaanse thuismarkt.

Customer Service

Unilever herschikt digitaal reclameportfolio

Unilever heeft MediaLink ingeschakeld om zijn digitale reclameportfolio te herschikken. Media augustus mogen uiteenlopende reclamebedrijven zich presenteren aan de top van het bedrijf.

Communicatie

ACM legt NPO een last onder dwangsom op vanwege cookies

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) legt de Stichting Nederlandse Publieke Omroep (NPO) een last onder dwangsom op omdat men de regels voor het plaatsen van cookies overtreedt. Op verschillende websites die de NPO beheert plaatst publieke omroep cookies bij gebruikers zonder dat zij daarover voldoende zijn geïnformeerd en zonder dat zij daarvoor op de juiste wijze toestemming hebben gegeven.

Analytics