Advertentiemarkt voor sociale media koelt af
De advertentiemarkt voor sociale media koelt af, van 41 procent groei vorig jaar naar 29 procent dit jaar. Maar nog altijd goed voor 20 miljard dollar, volgens Stategy Analytics.
De advertentiemarkt voor sociale media koelt af, van 41 procent groei vorig jaar naar 29 procent dit jaar. Maar nog altijd goed voor 20 miljard dollar, volgens Stategy Analytics.
Big Data wordt wel de goudader van het bedrijfsleven genoemd, maar echt gedolven wordt er nog nauwelijks. 91 procent van de respondenten van een onderzoek van Dimensional overweegt te investeren in Big Data, maar slechts 5 procent doet het, en 11 procent heeft weinig meer dan een proefproject lopen.
Het merendeel van commerciële nieuwsbrieven wordt in Nederland nog altijd op de desktop geopend, niet op mobiele apparaten. Dat blijkt uit de vandaag verschenen E-mail Benchmark – Editie 2015 van e-Village, een periodiek onderzoek naar de trends en ontwikkelingen op het gebied van e-mailmarketing.
Door het samenvoegen van internetbureau the people’s valley, eCRM-bureau Veritate, reclamebureau Pickle Factory en mobiele specialist mobtzu ontstaat het nieuwe digitale creatieve bureau The Valley.
Een mooi inzichtje in de wereld van zoekwoorden, met dank aan WordStream datawetenschapper Mark Irvine. Voor welke trefwoorden bij Microsofts Bing wordt het meeste betaald? Dat blijkt vooral op het juridische en financiële vlak te liggen: woorden als advocaat, accounting en rijden onder invloed scoren hoog.
Adverteerders kunnen weer enigszins ademhalen. Microsoft zal in zijn nieuwe browser, die nu nog Spartan heet, niet standaard Do Not Track activeren. Daarmee kunnen adverteerders sitebezoekers gewoon weer volgen.
Sociaal netwerk Pinterest is vijf jaar oud en zal later dit jaar ook met een marketing- en verkoopkantoor in Amsterdam neerstrijken. Pinterest? Was dat niet de Libelle onder de sociale netwerken? Niet meer, steeds meer mannen ontdekken het platform. En zo zijn er meer weetjes die het vermelden waard zijn.
De online en mobiele eindverantwoordelijke van ING in Nederland, Max Mouwen, verlaat de bank per eind juni.
Het noodlijdende V&D heeft vandaag de website blijmet.vd.nl in gebruik genomen om haar miljoenen klanten te betrekken bij de totstandkoming van een nieuw winkelconcept, dat in de loop van dit jaar in drie van de 63 V&D warenhuizen aan de consumenten wordt getoond.
Veruit de meeste online reclame die programmatic wordt ingekocht, wordt zonder ‘extra intelligentie’ verworven.
Je kent het wel. Al het gemak van online bestellen, thuis laten bezorgen is geen optie vanwege je drukke baan en eenmaal bij de click & collect moet je aansluiten in een lange rij. Dat vond de Britse retailer John Lewis nu ook. Om het gemak van online shoppen ook tijdens het ophalen te hebben is er nu een innovatieve pilot gestart, zo meldt The Guardian.
Geautomatiseerde inkoop van advertenties is populair, maar mobiele marketeers maken er nog amper gebruik van. Dat blijkt uit een nieuwe studie van het Interactive Advertising Bureau (IAB).
Terwijl steeds meer bedrijven WhatsApp omarmen als servicekanaal, zijn de Amerikaanse retailers Zulily en Everlane van plan om hiervoor Facebook Messenger te gebruiken.
De gemiddelde gewenste schermgrootte van Nederlanders wat betreft smartphones ligt volgens onderzoek van Telecompaper op 4,4 inch. Elk jaar lijkt daar weer een paar millimeter bij te komen, want in 2013 gaven Nederlanders de voorkeur aan 4,3 inch. Moeten ontwerpers rekening houden met de schermvoorkeur van consumenten?
B2B-bedrijven gebruiken in toenemende mate Big Data, maar volgens nieuw onderzoek van Dun & Bradstreet NetProspex niet de juiste (marketing)data.