More stories

Advertentiemarkt voor sociale media koelt af

De advertentiemarkt voor sociale media koelt af, van 41 procent groei vorig jaar naar 29 procent dit jaar. Maar nog altijd goed voor 20 miljard dollar, volgens Stategy Analytics.

Marketing

Big Data wordt real time

Big Data wordt wel de goudader van het bedrijfsleven genoemd, maar echt gedolven wordt er nog nauwelijks. 91 procent van de respondenten van een onderzoek van Dimensional overweegt te investeren in Big Data, maar slechts 5 procent doet het, en 11 procent heeft weinig meer dan een proefproject lopen.

Analytics

Marketingmail nog steeds veel op desktop gelezen

Het merendeel van commerciële nieuwsbrieven wordt in Nederland nog altijd op de desktop geopend, niet op mobiele apparaten. Dat blijkt uit de vandaag verschenen E-mail Benchmark – Editie 2015 van e-Village, een periodiek onderzoek naar de trends en ontwikkelingen op het gebied van e-mailmarketing.

E-mailmarketing

Sublabels gaan op in nieuw bureau The Valley

Door het samenvoegen van internetbureau the people’s valley, eCRM-bureau Veritate, reclamebureau Pickle Factory en mobiele specialist mobtzu ontstaat het nieuwe digitale creatieve bureau The Valley.

Marketing

Infographic: de duurste trefwoorden bij Bing

Een mooi inzichtje in de wereld van zoekwoorden, met dank aan WordStream datawetenschapper Mark Irvine. Voor welke trefwoorden bij Microsofts Bing wordt het meeste betaald? Dat blijkt vooral op het juridische en financiële vlak te liggen: woorden als advocaat, accounting en rijden onder invloed scoren hoog.

Marketing

Do Not Track staat uit in browser Spartan

Adverteerders kunnen weer enigszins ademhalen. Microsoft zal in zijn nieuwe browser, die nu nog Spartan heet, niet standaard Do Not Track activeren. Daarmee kunnen adverteerders sitebezoekers gewoon weer volgen.

Analytics

Pinterest vijf jaar oud: dit is wat je moet weten

Sociaal netwerk Pinterest is vijf jaar oud en zal later dit jaar ook met een marketing- en verkoopkantoor in Amsterdam neerstrijken. Pinterest? Was dat niet de Libelle onder de sociale netwerken? Niet meer, steeds meer mannen ontdekken het platform. En zo zijn er meer weetjes die het vermelden waard zijn.

Marketing

Max Mouwen vertrekt bij ING Nederland

De online en mobiele eindverantwoordelijke van ING in Nederland, Max Mouwen, verlaat de bank per eind juni.

Marketing

V&D betrekt klant bij nieuw winkelconcept

Het noodlijdende V&D heeft vandaag de website blijmet.vd.nl in gebruik genomen om haar miljoenen klanten te betrekken bij de totstandkoming van een nieuw winkelconcept, dat in de loop van dit jaar in drie van de 63 V&D warenhuizen aan de consumenten wordt getoond.

Dialogue Marketing

Weinig programmatic reclame wordt ‘slim’ ingekocht

Veruit de meeste online reclame die programmatic wordt ingekocht, wordt zonder ‘extra intelligentie’ verworven.

Click & collect: hoe retailer John Lewis lange wachtrijen oplost

Je kent het wel. Al het gemak van online bestellen, thuis laten bezorgen is geen optie vanwege je drukke baan en eenmaal bij de click & collect moet je aansluiten in een lange rij. Dat vond de Britse retailer John Lewis nu ook. Om het gemak van online shoppen ook tijdens het ophalen te hebben is er nu een innovatieve pilot gestart, zo meldt The Guardian.

Customer Experience

Geprogrammeerde inkoop mobiele advertenties nog bescheiden

Geautomatiseerde inkoop van advertenties is populair, maar mobiele marketeers maken er nog amper gebruik van. Dat blijkt uit een nieuwe studie van het Interactive Advertising Bureau (IAB).

Marketing

Facebook Messenger als verkoop- en servicekanaal

Terwijl steeds meer bedrijven WhatsApp omarmen als servicekanaal, zijn de Amerikaanse retailers Zulily en Everlane van plan om hiervoor Facebook Messenger te gebruiken.

Customer Service

Nederlander wil groter scherm, wat doen ontwerpers?

De gemiddelde gewenste schermgrootte van Nederlanders wat betreft smartphones ligt volgens onderzoek van Telecompaper op 4,4 inch. Elk jaar lijkt daar weer een paar millimeter bij te komen, want in 2013 gaven Nederlanders de voorkeur aan 4,3 inch. Moeten ontwerpers rekening houden met de schermvoorkeur van consumenten?

Marketing

Big Data B2B-bedrijven ‘niet op orde’

B2B-bedrijven gebruiken in toenemende mate Big Data, maar volgens nieuw onderzoek van Dun & Bradstreet NetProspex niet de juiste (marketing)data.

B2B Digital