More stories

Yahoo en Microsoft verlengen zoekcontract

Yahoo en Microsoft verlengen hun zoekcontract, maar wel met aanpassingen. Het oorspronkelijke contract uit 2009 wordt gehandhaafd, maar Yahoo krijgt meer vrijheden om de zoekervaring aan te passen of te verbeteren. Yahoo blijft ook Bing Ads serveren, maar alleen voor desktop.

Marketing

Topvrouw Kate Robertson weg bij Havas

Kate Robertson legt haar functie als co-president van het reclamebedrijf Havas na twaalf jaar neer om zich meer te kunnen toeleggen op haar werk voor de non-profit organisatie One Young World. Ze blijft adviseur van Havas.

Creative

Onderzoek: welke service wil de klant?

Heldere, makkelijk te begrijpen dienstverlening waarin problemen zonder veel moeite worden opgelost. Dat is de service die consumenten het liefst krijgen. De klantervaring verbeteren? Dan kun je je dus beter richten op snelheid en gebruiksvriendelijkheid van bestaande dienstverlening. In plaats van blind voor nieuwe technische functionaliteiten voor personalisatie te gaan.

Customer Service

Slim robotje Yamuda ook voor Belgische klanten Coolblue

Het slimme robotje Yamuda beantwoordt sinds deze week ook vragen van Belgische Coolblue-klanten. De virtuele assistent op de website van Coolblue kan op de meest uiteenlopende vragen antwoord geven.

Customer Service

Marit Hulscher operationeel director bij a friend of mine

Marit Hulscher is sinds begin deze maand operationeel eindverantwoordelijke bij bureau a friend of mine.

Marketing

Hoe zoekmachinedata je helpen bij het vinden van relevante influencers

Contact zoeken met online-influencers en ze activeren is voor veel bedrijven onderdeel van de marketingstrategie. Maar bepalen wie deze mensen precies zijn gebeurt nog te vaak op basis van nattevingerwerk. Hoe kunnen zoekmachinedata ons helpen bij het vinden van de meest relevante influencers?

Marketing

Nieuwste Chrome browser zet plug-ins uit

Google heeft Chrome 42 vrijgegeven, de eerste browserversie die oude plug-ins als Java en Silverlight buitensluit. Het gebruik van deze zogenoemde NPAPI plug-ins, die hun oorsprong hebben in de jaren negentig, staat voortaan standaard uit.

Marketing

Minder consumenten willen berichten van apps

Consumenten zijn iets minder geneigd om toestemming te geven voor de ontvangst van berichten door apps. Dat blijkt uit een grote studie van Urban Airship. Gemiddeld 43 procent van de gebruikers van apps geeft toestemming, 2 procent minder dan een jaar geleden.

Dialogue Marketing

MediaBookers.nl introduceert geautomatiseerde inkoop

Met de lancering van Media Tradedesk door MediaBookers.nl kunnen bedrijven voortaan online adverteren bij vrijwel alle uitgevers van Nederland, volgens het principe van programmatic buying.

Marketing

Waarom Big Data niet zonder gedragswetenschap kan

Als we actie op data willen ondernemen, moeten we niet alleen de analytics van data begrijpen, maar ook weten hoe we hier beslissingen op moeten nemen.

Analytics

Microsoft neemt business intelligence aanbieder over

Microsoft heeft voor een onbekend bedrag Datazen Software overgenomen, dat mobielvriendelijke analytische software levert. Die zal worden geïntegreerd in het zogenoemde Power BI aanbod van het bedrijf.

Analytics

Marktplaats Zakelijk breidt display uit in iOS app

Marktplaats Zakelijk heeft haar display advertising-mogelijkheden uitgebreid binnen de Marktplaats-app voor de iPhone. Eerder werden deze mogelijkheden al voor Android opengesteld.

B2B Digital

WPP opent bureau voor marketinganalytics

WPP opent onder de naam Gain Theory een nieuw, internationaal werkend bureau. Dat moet marketeers helpen met data verzamelen, verwerken en interpreteren.

Analytics
Premium

Native advertising of editorial content?

Native advertising wint aan populariteit. Steeds meer marketeers willen ermee aan de slag. Voor wie de stap nog moet maken: vooral contextuele relevantie is voor een dergelijke campagne heel belangrijk. Dit zegt althans 63 procent van de marketeers met ervaring op het gebied van native advertising.

Marketing

Accenture: bedrijven lijden onder overstapeconomie

Nederlandse bedrijven kunnen het tempo van hun klanten moeilijk bijhouden, nu deze altijd online zijn, in toenemende mate gebruikmaken van digitale kanalen en steeds vaker vertrouwen op niet-traditionele aanbieders. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek van Accenture.

Customer Loyalty