More stories

Radionetwerk iHeartMedia in geautomatiseerde inkoop advertenties

Het Amerikaanse iHeartMedia is het volgende mediabedrijf dat overschakelt op geautomatiseerde inkoop van advertenties, in dit geval voor zijn 850 radiostations. iHeartMedia heette tot voor kort Clear Channel, maar heeft zijn naam veranderd.

Marketing

‘Google koopt Twitter’ altijd goed voor de beurskoers

De beurskoers van Twitter is woensdag weer in rustiger vaarwater terechtgekomen na geruchten dat Google Twitter zou willen overnemen. Volgens Briefing.com zou Twitter zakenbank Goldman Sachs hebben ingehuurd om twee dreigende overnames af te wenden. Een van die dreigingen kwam van Google.

Marketing

YouTube lanceert nieuw advertentiemodel en advertentievrij kanaal

YouTube introduceert een nieuw interactief advertentieformaat voor zijn video’s, toch vooral met als doel om er meer geld aan te verdienen. YouTube betaalt adverteerders nu alleen uit als consumenten advertenties niet wegklikken. In het nieuwe formaat kunnen zij extra informatie aan video-advertenties toevoegen. Ook is de komst van een advertentievrij kanaal bevestigd.

Marketing

Herhaalaankoop en mobiele technologie hand in hand

Een groot deel van onze dagelijkse aankopen betreffen zogenoemde herhaalaankopen. Een recente studie van Marketing Metrics laat zien dat kans om een product aan een nieuwe prospect te verkopen zo’n 5 tot 20 procent is. De kans om dit product te slijten aan een reeds bestaande klant is maar liefst 60 tot 70 procent. Nieuwe mobiele technologie blijkt daarvoor zeer geschikt.

Customer Loyalty

AOL begint reparatiedienst

America Online (AOL) is een technische hulpdienst begonnen voor de Amerikaanse markt. Te beginnen in Minneapolis en St. Paul zal het bedrijf hulp bieden bij technische problemen.

Customer Service

Shoppers kiezen niet voor pushberichten

Mobiele pushberichten. Wie zit er eigenlijk op te wachten? Niet iedereen, blijkt uit onderzoek van Accengage. En vooral niet in elke app-categorie. Zo hebben retail-apps (37 procent) wereldwijd de op één na slechtste score in aantal iOS-gebruikers die de pushmogelijkheid ervan aanzet. En wie het bericht wel ontvangt, klikt er bijna nooit op (twee procent).

Marketing

‘Samsung-klant trouwer dan Apple-fan’

Niet Apple, maar zijn grootste rivaal Samsung heeft de trouwste klanten, volgens onderzoek van SurveyMonkey, dat 5000 consumenten ondervroeg.

Customer Loyalty

SNS zet WhatsApp in voor webcare

Klanten van SNS kunnen hun bank via WhatsApp gaan benaderen als ze vragen of opmerkingen hebben.

Customer Service

Tinder als marketingkanaal?

Fake profielen op Tinder? De populaire datingapp gaat nu niet alleen voor connectie zorgen tussen zoekende singles. Forbes meldt namelijk dat Tinder een samenwerking is aangegaan met een aantal partijen uit de entertainmentbranche waarbij er fake profielen worden ingezet om bijvoorbeeld een film of muziek extra onder de aandacht te brengen.

Marketing

B2B e-commerce groeit als kool

De Amerikaanse markt voor B2B e-commerce zal in 2020 een omvang hebben bereikt van 1 biljoen dollar tegen 780 miljard dit jaar. Dat voorspelt Forrester.

B2B Digital

Marketing automation: doen, maar nu nog even niet

Marketing automation oplossingen als Marketo, Pardot, HubSpot en Eloqua worden voortdurend de hemel ingeprezen als de Heilige Graal voor de marketingindustrie, maar volgens David Toliver van Right Source Marketing is het verstandig om nog even te wachten. Je team moet er namelijk echt klaar voor zijn.

Marketing

Advertentiemarkt voor sociale media koelt af

De advertentiemarkt voor sociale media koelt af, van 41 procent groei vorig jaar naar 29 procent dit jaar. Maar nog altijd goed voor 20 miljard dollar, volgens Stategy Analytics.

Marketing

Big Data wordt real time

Big Data wordt wel de goudader van het bedrijfsleven genoemd, maar echt gedolven wordt er nog nauwelijks. 91 procent van de respondenten van een onderzoek van Dimensional overweegt te investeren in Big Data, maar slechts 5 procent doet het, en 11 procent heeft weinig meer dan een proefproject lopen.

Analytics

Marketingmail nog steeds veel op desktop gelezen

Het merendeel van commerciële nieuwsbrieven wordt in Nederland nog altijd op de desktop geopend, niet op mobiele apparaten. Dat blijkt uit de vandaag verschenen E-mail Benchmark – Editie 2015 van e-Village, een periodiek onderzoek naar de trends en ontwikkelingen op het gebied van e-mailmarketing.

E-mailmarketing

Sublabels gaan op in nieuw bureau The Valley

Door het samenvoegen van internetbureau the people’s valley, eCRM-bureau Veritate, reclamebureau Pickle Factory en mobiele specialist mobtzu ontstaat het nieuwe digitale creatieve bureau The Valley.

Marketing