More stories

Grootste iBeacon-netwerk in Noord-Amerika in de maak

Adtechbedrijf Freckle IoT en Blue Bite willen het grootste Bluetooth-bakennetwerk van Noord-Amerika uitrollen met in totaal 60.000 iBeacons. Dat hebben beide partners donderdag aangekondigd.

Dialogue Marketing

Praxis opent online vraagbaak klussers

Praxis is onder de naam Maakk een platform begonnen waar klussers elkaar kunnen helpen met vragen en antwoorden in tekst en beeld.

Customer Experience

Zes verklaringen voor online meetverschillen

Online marketeers beschikken dagelijks over een enorme hoeveelheid data. Deze data komt voort uit diverse dashboards waarmee de online marketeer vervolgens aan de slag moet. Maar zodra je meerdere online meetsystemen gebruikt, kom je meetverschillen tegen. Waar komen deze verschillen vandaan? En sterker nog, welke data is betrouwbaar? In dit artikel zes verklaringen die regelmatig voorkomen.

Attributie

Snow+Rock: onderscheid met kwalitatieve content

Met 85 winkels en 52 miljoen omzet in Britse ponden is Snow+Rock een kleine retailer. “We kunnen de grote spelers in onze branche niet verslaan op prijs, assortimentsgrootte of leveropties. Wij onderscheiden ons juist als autoriteit op product en advies”, vertelt Multichannel Director David Kohn.

Customer Experience

Salesforce biedt nieuwe oplossingen voor B2B marketing automation

Salesforce heeft nieuwe oplossingen voor B2B marketing automation aangekondigd. Met Salesforce Pardot als basis, wordt ondersteuning geboden voor onder meer lead nurturing en gevisualiseerd campagne-testen.

Marketing

Paul Everett naar Emerce B2B Online

B2B online belooft de grote groeimarkt te worden. Wees er dus bij, op de tweede editie van Emerce B2B Online, op 18 juni in Maarssen. De nieuwste toevoeging aan het programma is Paul Everett. Die won met zijn bureau The Marketing Practice in 2013 èn 2014 de award voor beste B2B marketing bureau in Engeland.

B2B Digital
Premium

‘Grootste marktplaats voor native advertising’

Adyoulike gaat samen met AppNexus een marktplaats voor geprogrammeerde native advertenties opzetten. Die zal beschikbaar zijn voor Europese adverteerders en meerdere apparaten als desktop en tablets.

Marketing

DMA Institute certificeert voor reclametransparantie

Het auditkantoor voor internetreclame DMA Institute gaat adverteerders en mediabureaus certificeren als ze aantoonbaar digitaal transparant zijn in hun werkwijze.

Marketing
Premium

Facebook voor 41 procent tieners grootste sociale site

Hoewel 71 procent van de Amerikaanse tieners op Facebook zit, geeft 41 procent aan dat dat ook zijn meestgebruikte social kanaal is. Instagram en Snapchat zijn vooral bij meisjes groot.

Facebook

Het gelijk van de Duurzame Website

Weet je waarmee mensen je website over twee jaar bezoeken? Een grote Samsung OLED tv? Een flinterdun, oprolbaar scherm? Een Apple Watch? Nee? Ik ook niet. Wat ik wèl weet, is dat de kans groot is dat veel van deze apparaten een webbrowser zullen hebben. Is de website van je organisatie daar klaar voor?

Marketing

Vijf redenen om je e-mailmarketing budget te verhogen

De opmars van e-mailmarketing kreeg alweer enkele jaren terug een flinke knauw door spamfilters, waardoor marketeers creatievere campagnes moesten bedenken. De komst van sociale media en mobiele apparaten hebben het landschap voor e-mailmarketing wederom flink veranderd. E-mail lijkt nu meer dan ooit een zakelijk communicatiemiddel, maar dat betekent allerminst dat e-mailmarketing dood is, stelt Jayson DeMers van AudienceBloom.

E-mailmarketing

Google: Programmatic buying komt naar televisie

Het zal nog een paar jaar duren, maar het staat volgens Google buiten kijf dat programmatic buying naar televisie komt. Adverteerders kopen dan reclameruimte op tv in via een openbare veiling.

FrieslandCampina gaat digitaal spaarprogramma verder promoten

Het loyaltyprogramma voor consumenten van FrieslandCampina, Eurosparen, is binnen een jaar uitgegroeid naar 800.000 gebruikers. Vanaf begin april gaan er twee grote campagnes van start om Eurosparen nog meer onder de aandacht te brengen bij de consument.

Customer Loyalty

Hoe IQNOMY het klantencontact menselijker maakt

Personalisatiespecialist Iqnomy veranderde haar propositie naar ‘The Human Switch’. “Dat staat voor menselijker met elkaar omgaan. We zagen dat de online marketeers de behoefte hebben om het klantencontact via de verschillende kanalen persoonlijker te maken”, legt Christiaan Vriens uit.

Customer Experience

SEO alarm: Is je website klaar voor ‘Mobilegeddon’ 21 April?

Op 21 april komt Google met een ingrijpende update die een enorme impact gaat hebben op de mobiele vindbaarheid van websites. Wil je alles weten over deze update die al is omgedoopt in ‘Mobilegeddon’? En wil je weten welke stappen je nu het beste kunt nemen om hiervan niet de dupe te worden? Lees dan zeker verder.

Marketing