DMA Institute certificeert voor reclametransparantie
Het auditkantoor voor internetreclame DMA Institute gaat adverteerders en mediabureaus certificeren als ze aantoonbaar digitaal transparant zijn in hun werkwijze.
Het auditkantoor voor internetreclame DMA Institute gaat adverteerders en mediabureaus certificeren als ze aantoonbaar digitaal transparant zijn in hun werkwijze.
Hoewel 71 procent van de Amerikaanse tieners op Facebook zit, geeft 41 procent aan dat dat ook zijn meestgebruikte social kanaal is. Instagram en Snapchat zijn vooral bij meisjes groot.
Weet je waarmee mensen je website over twee jaar bezoeken? Een grote Samsung OLED tv? Een flinterdun, oprolbaar scherm? Een Apple Watch? Nee? Ik ook niet. Wat ik wèl weet, is dat de kans groot is dat veel van deze apparaten een webbrowser zullen hebben. Is de website van je organisatie daar klaar voor?
De opmars van e-mailmarketing kreeg alweer enkele jaren terug een flinke knauw door spamfilters, waardoor marketeers creatievere campagnes moesten bedenken. De komst van sociale media en mobiele apparaten hebben het landschap voor e-mailmarketing wederom flink veranderd. E-mail lijkt nu meer dan ooit een zakelijk communicatiemiddel, maar dat betekent allerminst dat e-mailmarketing dood is, stelt Jayson DeMers van AudienceBloom.
Het zal nog een paar jaar duren, maar het staat volgens Google buiten kijf dat programmatic buying naar televisie komt. Adverteerders kopen dan reclameruimte op tv in via een openbare veiling.
Het loyaltyprogramma voor consumenten van FrieslandCampina, Eurosparen, is binnen een jaar uitgegroeid naar 800.000 gebruikers. Vanaf begin april gaan er twee grote campagnes van start om Eurosparen nog meer onder de aandacht te brengen bij de consument.
Personalisatiespecialist Iqnomy veranderde haar propositie naar ‘The Human Switch’. “Dat staat voor menselijker met elkaar omgaan. We zagen dat de online marketeers de behoefte hebben om het klantencontact via de verschillende kanalen persoonlijker te maken”, legt Christiaan Vriens uit.
Op 21 april komt Google met een ingrijpende update die een enorme impact gaat hebben op de mobiele vindbaarheid van websites. Wil je alles weten over deze update die al is omgedoopt in ‘Mobilegeddon’? En wil je weten welke stappen je nu het beste kunt nemen om hiervan niet de dupe te worden? Lees dan zeker verder.
Het Amerikaanse iHeartMedia is het volgende mediabedrijf dat overschakelt op geautomatiseerde inkoop van advertenties, in dit geval voor zijn 850 radiostations. iHeartMedia heette tot voor kort Clear Channel, maar heeft zijn naam veranderd.
De beurskoers van Twitter is woensdag weer in rustiger vaarwater terechtgekomen na geruchten dat Google Twitter zou willen overnemen. Volgens Briefing.com zou Twitter zakenbank Goldman Sachs hebben ingehuurd om twee dreigende overnames af te wenden. Een van die dreigingen kwam van Google.
YouTube introduceert een nieuw interactief advertentieformaat voor zijn video’s, toch vooral met als doel om er meer geld aan te verdienen. YouTube betaalt adverteerders nu alleen uit als consumenten advertenties niet wegklikken. In het nieuwe formaat kunnen zij extra informatie aan video-advertenties toevoegen. Ook is de komst van een advertentievrij kanaal bevestigd.
Een groot deel van onze dagelijkse aankopen betreffen zogenoemde herhaalaankopen. Een recente studie van Marketing Metrics laat zien dat kans om een product aan een nieuwe prospect te verkopen zo’n 5 tot 20 procent is. De kans om dit product te slijten aan een reeds bestaande klant is maar liefst 60 tot 70 procent. Nieuwe mobiele technologie blijkt daarvoor zeer geschikt.
America Online (AOL) is een technische hulpdienst begonnen voor de Amerikaanse markt. Te beginnen in Minneapolis en St. Paul zal het bedrijf hulp bieden bij technische problemen.
Mobiele pushberichten. Wie zit er eigenlijk op te wachten? Niet iedereen, blijkt uit onderzoek van Accengage. En vooral niet in elke app-categorie. Zo hebben retail-apps (37 procent) wereldwijd de op één na slechtste score in aantal iOS-gebruikers die de pushmogelijkheid ervan aanzet. En wie het bericht wel ontvangt, klikt er bijna nooit op (twee procent).
Niet Apple, maar zijn grootste rivaal Samsung heeft de trouwste klanten, volgens onderzoek van SurveyMonkey, dat 5000 consumenten ondervroeg.