Facebook plaatst minder promoties op tijdlijn
Facebook gaat vanaf januari het aantal promotionele berichten op zijn tijdlijn terugbrengen na klachten van gebruikers. Facebook gaat voor deze berichten dezelfde regels hanteren als voor advertenties.
Facebook gaat vanaf januari het aantal promotionele berichten op zijn tijdlijn terugbrengen na klachten van gebruikers. Facebook gaat voor deze berichten dezelfde regels hanteren als voor advertenties.
Mozilla, de organisatie achter de Firefox browser, praat wederom met Google over een meerjarige financiering. Negentig procent van de omzet van de non profit-organisatie komt van Google.
Tot nu toe was Pinterest een typisch vrouwending. Zeventig tot tachtig procent van de bezoekers is vrouw. Maar de grootste groei komt op dit moment van mannelijke bezoekers, zo laat Pinterest zelf weten.
Net overgestapt van Saatchi & Saatchi London naar Accenture Digital, werkt Marc Huijbregts aan de strategie van grote bedrijven zoals Philips, KPN en KLM. “Iedereen praat over de AirBnB’s en Uber’s van deze wereld, maar wanneer een bedrijf als Philips met Google Glass grote projecten wereldwijd gaat uitvoeren, dan krijgt iedereen daar elke dag mee te maken.”
Mobiel wordt steeds belangrijker bij het bepalen van de marketingstrategie. In 2014 geeft 16 procent van de opdrachtgevers aan bij de ontwikkeling van een campagne te focussen op mobiel. Dat blijkt uit onderzoek tussen DDMA, Online Marketing Group en Tijdschrift voor Marketing.
Stylepit is de grootste online fashion retailer van Denemarken en hard bezig de Europese markt te bestormen. Niet met grote tv reclames, maar met een gerichte focus op branding by selling. Komende donderdag spreekt Simon Saneback van Stylepit op Emerce Performance.
Klanten van DeOnlineDrogist.nl kunnen voortaan met klantenservice van de drogisterij whatsappen. De webwinkel is naar eigen zeggen hiermee de eerste uit de Twinkle100 die support via WhatsApp ondersteunt.
The Voice of Holland brengt vandaag een nieuwe app uit waarmee de kijker vanaf vanavond live en gratis kan stemmen op zijn favorieten.
Consumenten maken steeds vaker gebruik van verschillende apparaten voor het uitvoeren van zoekopdrachten en het doen van aankopen via internet. Dit is tegenwoordig namelijk veel makkelijker. Er zijn veel meer mobiele apparaten en het mobiele internet wordt steeds sneller. Voor Google was dit reden om per 15 oktober 2014 het uiterlijk van de mobiele advertentie onder handen te nemen. Wat is er veranderd en hoe kun je ervoor zorgen dat jouw advertenties geoptimaliseerd worden voor mobiele zoekers?
ABN AMRO trekt 150 miljoen euro extra uit het versnellen van de digitalisering van de belangrijkste klantprocessen. Dat maakte de bank vanochtend bekend bij de presentatie van de kwartaalcijfers. Tegelijk zullen duizend banen verdwijnen bij Retail Banking.
Plannen van ING om klanten op basis van hun betalingsgedrag commerciële aanbiedingen te doen zijn opnieuw opgeschort. Dat meldt Het Financieele Dagblad. Dit keer is ophef over privacy niet de aanleiding. Volgens de bank wegen de baten voorlopig niet op tegen de kosten.
Het Amsterdamse Semilo lanceert een platform voor native en geprogrammeerde campagnes, dat nVision is gedoopt. Adverteerders kunnen daarmee op grote schaal native advertentiecampagnes opzetten en beheren. nVision werkt nu nog met Appnexus, maar daar komen andere platforms bij.
Kortgeleden lanceerde Twitter de koopknop: een button die twitteraars direct producten laat aanschaffen zonder het platform te hoeven verlaten. Volgens experts de uiterste poging van het bedrijf om de dalende beurskoers en tegenvallende resultaten een positieve impuls te geven.
Klantgerichtheid lijkt wel iets sociaal wenselijks: iedereen is altijd voor. In de praktijk is daar echter weinig van te merken. Want maar al te vaak worden webontwikkelingstrajecten toch nog inside-out gestart. En bestaat de klant slechts op papier.
Maar liefst 97 procent van de Nederlanders heeft toegang tot internet. En toch betekent dat niet dat de zogenaamde digitale kloof is gesloten. Onderzoekers van de Universiteit Twente laten in een reeks onderzoeken zien dat het verschil in digitale vaardigheden tussen lager en hoger opgeleiden de laatste jaren is toegenomen.