More stories

Een nieuwe rol voor e-mailmarketing

E-mail is het werkpaard van digitale marketing. Het levert het hoogste rendement en volgens recente cijfers van Marketing Sherpa willen consumenten graag promotionele mails ontvangen, het merendeel maandelijks en een groot deel ook wekelijks. Scott McCorkle van Salesforce Marketing Cloud ziet echter een heel nieuwe rol weggelegd voor e-mail.

E-mailmarketing

SpotXChange nu ook in de Duitse markt

SpotXChange, de geautomatiseerde marktplaats voor video advertenties, versterkt zijn positie in Duitstalige landen met de benoeming van Stefan Beckmann. Hij zal teams in Hamburg en München gaan leiden.

Marketing

Volop groeiruimte voor marketing automation

Marketing automation heeft grote voordelen. Van toename in salesomzet tot het verbeteren van klantbetrokkenheid. Toch doet nog maar 24 procent van de marketingprofessionals wereldwijd aan intensieve marketing automation, aldus onderzoek van Ascend2. Genoeg ruimte voor groei dus de komende jaren, concludeert eMarketer.

Marketing

SugarCRM koopt mobiele rivaal Stitch

CRM-bedrijf SugarCRM heeft Stitch overgenomen, een marketing automation-startup van voormalige werknemers van Salesforce. Het bedrijf en de iOS-app voor verkooppersoneel zijn meteen uit de roulatie genomen.

Marketing

NOC*NSF over mensenrechten en de rol van sociale media

Geert Slot van NOC*NSF vertelt over de koppeling tussen sport en mensenrechten en de rol van sociale media. “Met sport blijf je toch de verbinding zoeken. Een boycot heeft over het algemeen geen zin.”

Marketing

ZIGT koopt 5 Oceans Media

Mediabureau ZIGT neemt performancespecialist 5 Oceans Media over. Directeur Rogier van Duyn vertrekt. “Ik ben ondernemer en ga op zoek naar andere uitdagingen.”

Marketing

Focus op dienstverlening creëert loyalere klanten

Kortingen of een goede positie op een vergelijkingssite kunnen consumenten triggeren om bij jouw bedrijf tot een aankoop over te gaan. Maar met alleen de goedkoopste zijn, creëer je nog geen loyaliteit. Wel door je als dienstverlener op te stellen.

Customer Experience

De financiële keuken: drie essentiële ingrediënten voor de beste digitale klantervaring

De financiële sector is inmiddels best ver met de focus op klantervaring. Maar als we even het hoofd uit het raam steken en bij de buren in de keuken kijken, is direct duidelijk dat we nog steeds ver achterlopen. De focus op ‘total customer experience’ zoals de collega’s binnen de retailsector, de luxe hotelketens, of de pretparken, dat keer op keer weten te etaleren, is helaas nog een verre droom.

Customer Experience

Native platform PowerLinks nu met in-app inkoop

PowerLinks, het geautomatiseerde native advertising-platform, breidt uit met in-app-inkoopmogelijkheden voor DSP- en Exchange-platformen. Dit na de ratificatie van de nieuwe IAB OpenRTB 2.3-normen voor aanpasbare native advertenties.

Marketing

MediaMonks opent kantoor in Dubai

Digitaal productiehuis MediaMonks opent zijn zesde kantoor in Dubai om te voorzien in de groeiende vraag uit het Midden-Oosten.

Marketing

Achttien tips voor de ideale responsive e-mail template

Zevenennegentig procent van alle e-mails wordt slechts eenmaal geopend. Dat betekent dus dat je maar één kans hebt om indruk te maken. En aangezien van al deze e-mails gemiddeld 60 procent ook nog eens op een mobiele telefoon wordt geopend, kun je er niet meer omheen: iedere e-mail template moet responsive zijn. SalesForce Canada stuurde mij afgelopen week deze mooie infographic, inclusief achttien tips over het responsive maken van e-mail sjablonen.

E-mailmarketing

UT neemt deel aan Google Online Marketing Challenge

Tweedejaars studenten Business Administration aan de Universiteit Twente doen in het nieuwe keuzevak Digital Marketing voor Networked Business mee aan de Google Online Marketing Challenge (GOMC). Het vak brengt studenten in contact met alle aspecten van de hedendaagse digitale marketing en ook met onderwerpen als Big Data, Social Media Marketing Internet of Things en Neuromarketing.

Marketing

Shazam wordt (ook) scanner voor fysieke objecten

Shazam wil de interface worden tussen de fysieke wereld en online clouds met informatie over die wereld. Het bedrijf werkt aan technologie om fysieke objecten scanbaar en herkenbaar te maken.

Marketing

Reisbranche en Retail behalen hogere Net Promoter Score (NPS) in 2014

De klantbeleving tijdens persoonlijke contactmomenten tussen klant en medewerker is in 2014 aantoonbaar gestegen in de branches retail en travel. Uit de vergelijking tussen 2014 en 2013 blijkt dat de gemiddelde NPS van de reisbranche met vijf procent is gestegen naar een score van +12 procent. Dat zijn de belangrijkste conclusies die Store Support trekt op basis van het doorlopende mystery guest-onderzoek dat het onderzoeksbureau sinds 2011 uitvoert.

Customer Loyalty

WeWork opent eerste etage op nieuwe locatie in Amsterdam

Het Amerikaanse ‘platform for creators’ WeWork opent een eerste etage in een pand aan het Amsterdamse Weteringcircuit. Alle (drie) etages van WeWork Amsterdam zullen officieel geopend worden op 1 april.

Creative