More stories

De ideale content voor organisch verkeer (infographic)

Hoe zorg je voor meer organisch verkeer naar je site? En met welke content doe je dat? Daar geeft deze infographic antwoord op. Het kernwoord is exclusiviteit. Unieke casestudies, lijsten of handleidingen leiden vaak tot nuttige backlinks. En vergeet die content niet bij te werken, want dan komen de bezoekers zeker terug.

Contentmarketing

E-mailmarketingbureau Klantenbinder heet nu Hellodialog

E-mailmarketingbureau Klantenbinder gaat verder onder de naam Hellodialog. De Email Service Provider (ESP) werd in 2002 opgericht en biedt een combinatie van in-house ontworpen e-mailsoftware en creativiteit onder één dak.

E-mailmarketing

wehkamp brengt mediabelangen onder bij Vizeum

wehkamp.nl gaat zijn mediabelangen onderbrengen bij Vizeum. Dat meldt Adformatie. Wehkamp.nl keert na vijf jaar terug bij het mediabureau uit het Dentsu Aegis netwerk.

Creative

Waarom content marketing ‘belachelijk eerlijk’ moet zijn

In de film Crazy People uit 1990 speelde Dudley Moore al een reclameman die zo klaar is met de superlatieven en het ronduit liegen voor zijn opdrachtgevers, dat hij zich vol overgave stortte op het creëren van ‘eerlijke’ taglines: ‘Forget Paris. The French can be annoying. Come to Greece. We’re nicer.’ Op het Festival of Marketing, dat deze week in Londen plaatsvond, sprak Doug Kessler van B2B-marketing bureau Velocity over het fenomeen ‘Insane Honesty in Content Marketing’.

Contentmarketing

Bronnen voor Big Data (infographic)

Er zijn verschillende manieren waarop bedrijven aan Big Data kunnen komen. Deze infographic van Kapow laat zien wat de belangrijkste bronnen zijn van Big Data, wat hun omvang is en of ze gestructureerde of ongestructureerde data bevatten. Het aanbod is heel divers: van het publieke web tot aan sensor data.

Analytics

Amsterdamse EEZY verwerft rechten Powerlinks

Het Amsterdamse EEZY, dat digitale advertentiecampagnes beheert voor onder meer Zwitserleven, Brand New Day, OHRA, Van Gansewinkel en Salland, krijgt de exclusieve rechten van het Londense native advertising platform Powerlinks voor de Nederlandse markt. EEZY gaat dit product lanceren onder de naam EEZY RTB.

Marketing

YouTube persoonlijkheid Bardo Ellens: ‘Mik nooit op virals’

Wat begon met wekelijks een leuke video voor zijn vrienden, groeide uit tot een YouTube persoonlijkheidskanaal met 270.000 Nederlandse abonnees. Bardo Ellens vertelt over zijn succes op YouTube en adviseert bedrijven om vooral de focus op de kijkers te houden.

Marketing

DDMA inventariseert kwetsbaarheden in beveiliging leden

De branchevereniging voor dialoogmarketing gaat controleren of er kwetsbaarheden zijn in de databeveiliging van zijn leden. Aan de hand van een vragenlijst, die ieder lid moet doorlopen, wordt duidelijk hoe ‘hack-proof’ een organisatie eigenlijk is.

Dialogue Marketing

Browsen met kaarten: de toekomst van het mobiele web?

Webbrowsers zijn niet wezenlijk veranderd sinds de pioniersdagen van Netscape. En toch staat er zo nu en dan weer een nieuwe partij op die het helemaal anders wil doen. Wildcard lanceert een nieuwe browser voor iOS, met kaarten, zonder HTML pagina’s. De trend van morgen?

Marketing

Shazam-oorlog uitgebroken tussen Britse retailers

De Britse warenhuizen John Lewis, Debenhams en Marks & Spencer zijn met elkaar verwikkeld in een zogenoemde Shazam-oorlog. In de aanloop van kerstmis hebben zij voor hun reclamecampagnes elk een kerstlied geadopteerd, maar John Lewis heeft ervoor gezorgd dat telkens zijn advertentie verschijnt als een van die liedjes wordt herkend.

Creative

‘Slechte aansluiting opleidingen op praktijk online business’

Yourzine is het volgende bedrijf binnen de Digital Future Foundation dat studenten meeneemt naar klanten en de werkvloer. Het doel van de stichting is het kennisgat tussen opleidingen en de praktijk bij online bedrijven te verkleinen. Dat is hard nodig, aldus initiatiefnemer Lars Sang Mo Boom.

Marketing

Snakeware in Zweedse proef met iBeacons

Snakeware start begin volgend jaar een proef met iBeacon-technologie bij de plantenzaak in de Coop-supermarkt. “We nemen personeel veel werk uit handen en het scheelt logistiek veel in de kosten”, aldus Ate van der Meer.

Marketing

Critical Mass volledig eigendom van Omnicom

Omnicom heeft digitaal marketingbedrijf Critical Mass uit Canada volledig overgenomen. Het mediabureau was al voor vijftig procent eigendom van Omnicom.

Creative

‘Facebook komt met zakelijk netwerk’

Facebook werkt aan een zakelijke versie van zijn sociale netwerk. Dat schrijft The Financial Times op basis van anonieme bronnen.

Facebook

Facebook plaatst minder promoties op tijdlijn

Facebook gaat vanaf januari het aantal promotionele berichten op zijn tijdlijn terugbrengen na klachten van gebruikers. Facebook gaat voor deze berichten dezelfde regels hanteren als voor advertenties.

Facebook