More stories

Click & collect: hoe retailer John Lewis lange wachtrijen oplost

Je kent het wel. Al het gemak van online bestellen, thuis laten bezorgen is geen optie vanwege je drukke baan en eenmaal bij de click & collect moet je aansluiten in een lange rij. Dat vond de Britse retailer John Lewis nu ook. Om het gemak van online shoppen ook tijdens het ophalen te hebben is er nu een innovatieve pilot gestart, zo meldt The Guardian.

Customer Experience

Geprogrammeerde inkoop mobiele advertenties nog bescheiden

Geautomatiseerde inkoop van advertenties is populair, maar mobiele marketeers maken er nog amper gebruik van. Dat blijkt uit een nieuwe studie van het Interactive Advertising Bureau (IAB).

Marketing

Facebook Messenger als verkoop- en servicekanaal

Terwijl steeds meer bedrijven WhatsApp omarmen als servicekanaal, zijn de Amerikaanse retailers Zulily en Everlane van plan om hiervoor Facebook Messenger te gebruiken.

Customer Service

Nederlander wil groter scherm, wat doen ontwerpers?

De gemiddelde gewenste schermgrootte van Nederlanders wat betreft smartphones ligt volgens onderzoek van Telecompaper op 4,4 inch. Elk jaar lijkt daar weer een paar millimeter bij te komen, want in 2013 gaven Nederlanders de voorkeur aan 4,3 inch. Moeten ontwerpers rekening houden met de schermvoorkeur van consumenten?

Marketing

Big Data B2B-bedrijven ‘niet op orde’

B2B-bedrijven gebruiken in toenemende mate Big Data, maar volgens nieuw onderzoek van Dun & Bradstreet NetProspex niet de juiste (marketing)data.

B2B Digital

Mercateo lanceert B2B-inkoopplatform in België

Internationaal opererende ondernemingen hebben voortaan de mogelijkheid om het inkoopplatform van Mercateo ook in te zetten voor hun vestigingen in België. Mercateo reageert daarmee naar eigen zeggen op de sterk stijgende vraag naar globale inkoopsystemen en –processen.

B2B Digital

LinkedIn maakt profielennetwerk slimmer

LinkedIn gaat meer intelligentie stoppen in zijn profielennetwerk. Het heeft daartoe voor een onbekend bedrag Refresh.io overgenomen, maker van een gelijknamige iOS-app.

B2B Digital

Programmatic buying in Nederland naar 144 miljoen euro

Adverteerders kochten in 2014 voor 143,5 miljoen euro reclameruimte in via geautomatiseerde inkoop. Dat is 39 procent meer dan het jaar ervoor. Programmatic buying groeit komende jaren met gemiddeld dertig procent.

Live streaming met Periscope of Meerkat. Wat kan je er als bedrijf mee?

De sensatie van SXSW dit jaar was de live streaming app Meerkat. En afgelopen week kwam Twitter met een tegenhanger: Periscope. Live streaming is hot. En dat is niet zo gek, want de timing is nu perfect dankzij 4G mobiel internet en steeds betere smartphones. Maar wat kan je daar als bedrijf eigenlijk mee?

Dialogue Marketing

Baidu stijgt flink in markt voor zoekadvertenties

Google blijft ook dit jaar de belangrijkste speler op de zoekmarkt met een marktaandeel van 54,7 procent. Googles grootste concurrent is echter niet langer Microsoft of Yahoo – met resp. 4,2 en 2,3 procent marktaandeel – maar het Chinese Baidu met een marktaandeel van 8,8 procent, versus 7,4 procent vorig jaar.

Marketing

Forse groei voor advertentieveilingen

Real Time Bidding, oftewel het digitaal bieden op advertentieruimte, is vorig jaar wereldwijd met 141 procent gegroeid. De inventaris steeg met 72 procent. De meeste groei ging naar mobiel, maar de desktop bleef niet achter.

Marketing

Online gedrag beïnvloeden met behavior design

Zeg eens eerlijk: hoeveel van jouw goede voornemens voor 2015 hou je nog steeds vol? Je voornemen om meer te sporten, gezonder te eten of te stoppen met roken lijkt zo simpel, echter houd je dit vaak maar enkele dagen of weken vol. Dit komt omdat het nog niet goed in je systeem zit. Mensen zijn irrationele gewoontedieren die het lastig vinden gedrag te veranderen. Maar het leuke is dat je hier als designer op in kunt spelen en zo gedrag kunt beïnvloeden.

Customer Experience

Twitter breidt advertentie experiment uit

Twitter wil advertenties in de toekomst ook zichtbaar maken voor bezoekers die niet zijn ingelogd bij het sociale netwerk. De advertenties verschijnen dan als Suggested by Twitter op de tijdlijn van gebruikers.

Marketing

Het belang van B2B content: hoe doen GE en Maersk het?

Talloze predikers van content marketing adviseren om toch vooral te investeren in engaging online content. En natuurlijk zijn er even zovele voorbeelden te bedenken van merken die daar creatief op in kunnen spelen. Maar wat als je geen Coca Cola, Nike of LEGO bent? Ook ‘saaie’ bedrijven produceren succesvol hun content.

B2B Digital

Groupon begonnen met testen van webwinkels

Koopjessite Groupon wil bedrijven of merken de mogelijkheid bieden om een eigen webwinkel in te richten en inkomsten te delen. Onder de noemer Groupon Stores is de Amerikaanse onderneming een proef begonnen.

B2B Digital