More stories

Twintig prachtige responsive e-commerce sites

Vrijwel elke nieuwe website die momenteel wordt opgeleverd, is responsive. Echter, webshops lopen op dit gebied achter. En dat is gek, want mensen besteden inmiddels meer tijd op hun smartphone dan voor de televisie. Daarom ter inspiratie een overzicht van twintig prachtige responsive e-commerce sites die bewijzen dat mobiel winkelen de toekomst heeft.

Marketing
Premium

CX Company: ‘Komende jaren vijftig procent groei’

Het moederbedrijf van Selfservice Company en WebCare Company, CX Company, verwacht jaarlijks met vijftig procent te groeien. De ’customer engagement’-producten beginnen internationaal aan te slaan.

Customer Experience

Infographic: adverteren op YouTube

YouTube stoomt op: de videodienst wil later dit jaar een betaald kanaal lanceren en een dezer dagen is een kindvriendelijke versie van YouTube in de vorm van de app YouTube Kids aangekondigd. Adverteren op YouTube kan al langer, maar is nogal ingewikkeld voor beginners. Er zijn vier type video advertenties op YouTube. Deze infographic legt het helder uit.

Marketing

Durf jij iets te vragen aan je klant?

Door communicatie- en transactiegedrag weten we ontzettend veel van onze (potentiële) klanten. Waar mogelijk zetten we dit in om onze boodschap relevanter te maken en het optimale uit de relatie met de ontvanger / klant te halen. Opvallend is echter dat we aan de andere kan juist weinig rechtstreeks aan de ontvanger vragen. Een gemiste kans!

Dialogue Marketing

Neiman Marcus test iBeacons

Neiman Marcus is de volgende moderetailer die aan de slag gaat met iBeacons. Voorlopig bij wijze van proef in drie Amerikaanse winkels.

Dialogue Marketing
Premium

Semilo brengt native advertising naar automated trading

Geen plaatjes met reclame, maar gesponsorde verhalen. Dat is wat Semilo’s nieuwe nVision-systeem doet in een omgeving van geautomatiseerde reclame-inkoop.

Marketing

Website-optimalisatie: hoe breng je persona’s tot leven?

Dé personen die je kunnen helpen om de doelstellingen van je webshop te behalen zijn in eerste instantie natuurlijk je eigen sitebezoekers. Daarom is het belangrijk om je te verdiepen in hun drijfveren en motivaties. Hierbij helpen persona’s: fictieve personen die segmenten uit je doelgroep representeren. Een aantal handvatten om meer uit je persona’s te halen.

Customer Experience

Buzzcapture integreert WhatsApp in webcareproduct

Buzzcapture, een specialist op het gebied van social media-monitoring, integreert WhatsApp zodat bedrijven behalve via social media ook direct via de populaire app privé kunnen praten met consumenten.

Customer Service
Premium

App tv-gids Veronica open voor native advertising

Vodafone houdt een reclameactie om zichzelf duidelijker als tv-aanbieder op de kaart te zetten. Daartoe koopt het stevig posities op de commerciële plekken in de digitale tv-gids van Veronica. De native reclame-posities staan ook open voor andere partijen.

Marketing

Google test advertenties in Google Play

Ontwikkelaars kunnen de komende tijd bij wijze van proef advertenties kopen in de appwinkek van Google, zodat hun app, boek of anderszins tijdelijk beter zichtbaar wordt. De advertenties worden ook als zodanig aangemerkt.

Marketing

Google zet mobielvriendelijke sites binnenkort hoger in zoekresultaten

Google gaat vanaf 21 april mobielvriendelijke sites hoger in de zoekresultaten zetten. Dat geldt voor alle talen wereldwijd. De maatregel zal volgens het bedrijf een ‘grote impact’ hebben.

Marketing

Google Shopping sluit aan op offline retail

Fysieke winkeliers kunnen komend voorjaar reclame gaan maken in Google Shopping. Zo kunnen zijn zoekende consumenten doorverwijzen naar de spreekwoordelijke winkel om de hoek.

Marketing

Criteo koopt e-commerce specialist DataPop

Het Franse Criteo heeft marketingtechbedrijf DataPop overgenomen voor een onbekend bedrag. DataPop maakt van online productcatalogi automatisch advertenties voor Google, Bing, Pinterest en eBay en levert ook analyses.

Marketing

B2B: sociale media belangrijker dan mobiel

92 procent van B2B-marketeers gebruiken sociale media om content te delen. Maar mobiel verschijnt amper op de radar. Slechts 33 procent onderkent het belang daarvan, zo blijkt uit onderzoek van Regalix.

B2B Digital

Maar zes procent reageert op push (infographic)

Volgens onderzoek van Accengage, dat de gegevens analyseerde van 150 miljoen mobiele app-gebruikers, reageert gemiddeld zes procent van de consumenten op push notifications, oftewel berichten die naar de smartphone worden verstuurd.

Dialogue Marketing