More stories

Minder consumenten willen berichten van apps

Consumenten zijn iets minder geneigd om toestemming te geven voor de ontvangst van berichten door apps. Dat blijkt uit een grote studie van Urban Airship. Gemiddeld 43 procent van de gebruikers van apps geeft toestemming, 2 procent minder dan een jaar geleden.

Dialogue Marketing

MediaBookers.nl introduceert geautomatiseerde inkoop

Met de lancering van Media Tradedesk door MediaBookers.nl kunnen bedrijven voortaan online adverteren bij vrijwel alle uitgevers van Nederland, volgens het principe van programmatic buying.

Marketing

Waarom Big Data niet zonder gedragswetenschap kan

Als we actie op data willen ondernemen, moeten we niet alleen de analytics van data begrijpen, maar ook weten hoe we hier beslissingen op moeten nemen.

Analytics

Microsoft neemt business intelligence aanbieder over

Microsoft heeft voor een onbekend bedrag Datazen Software overgenomen, dat mobielvriendelijke analytische software levert. Die zal worden geïntegreerd in het zogenoemde Power BI aanbod van het bedrijf.

Analytics

Marktplaats Zakelijk breidt display uit in iOS app

Marktplaats Zakelijk heeft haar display advertising-mogelijkheden uitgebreid binnen de Marktplaats-app voor de iPhone. Eerder werden deze mogelijkheden al voor Android opengesteld.

B2B Digital

WPP opent bureau voor marketinganalytics

WPP opent onder de naam Gain Theory een nieuw, internationaal werkend bureau. Dat moet marketeers helpen met data verzamelen, verwerken en interpreteren.

Analytics
Premium

Native advertising of editorial content?

Native advertising wint aan populariteit. Steeds meer marketeers willen ermee aan de slag. Voor wie de stap nog moet maken: vooral contextuele relevantie is voor een dergelijke campagne heel belangrijk. Dit zegt althans 63 procent van de marketeers met ervaring op het gebied van native advertising.

Marketing

Accenture: bedrijven lijden onder overstapeconomie

Nederlandse bedrijven kunnen het tempo van hun klanten moeilijk bijhouden, nu deze altijd online zijn, in toenemende mate gebruikmaken van digitale kanalen en steeds vaker vertrouwen op niet-traditionele aanbieders. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek van Accenture.

Customer Loyalty

Eric Kip (Blyk) naar Exterion Media Nederland

Eric Kip, de voormalige CEO van mobiel jongerenmerk Blyk, wordt algemeen directeur van buitenreclame-exploitant Exterion Media Nederland. Hij wordt de opvolger van Frank Hardenberg, die in oktober is opgestapt.

Marketing

Marco Ruivenkamp nieuwe baas Digital bij MEC

Marco Ruivenkamp is sinds begin deze maand de nieuwe Head of Digital bij mediabureau MEC.

Marketing

Transavia en Thomas Cook lanceren webapp met doe-momenten

Neckermann/Transavia en Vrij Uit (Thomas Cook) zitten sinds de zomer van 2014 elke vrijdagochtend om de tafel om de gezamenlijke klanttevredenheid te verhogen. Ze lanceren daartoe nieuwe tools, zoals een webapp met ‘doe-momenten’.

Customer Service

IKEA over de kracht van Pinterest op DML

IKEA riep in het najaar van 2014 Nederlanders op om hun ideale slaap- en badkamer te creëren op Pinterest. Het meest inspirerende bord werd tot leven gebracht in de showroom van IKEA Amsterdam. Mark Ogertschnig licht deze IKEA campagne toe op Digital Marketing Live, op 3 juni in de Beurs van Berlage in Amsterdam.

Marketing

Vijf must haves voor een succesvolle B2B website

Je hebt al een website alleen je vraagt je af waarom je toch geen klanten via jouw website werft. Of je wilt je oude website vernieuwen, maar je weet niet precies hoe. Je leest van alles over website-optimalisatie alleen zie je door de bomen het bos niet meer. Waar moet je nu precies op letten als je met jouw website aan de slag gaat om online succesvol te zijn? De vijf must haves voor elke B2B website.

B2B Digital

Your Social tekent met L’Oréal Nederland

De consumentendivisie van L’Oréal Nederland heeft Your Social als fullservice social media partner uitgekozen. Het social media bureau, ​met vestigingen in Breda en Dubai, is inmiddels gestart het met ontwikkelen van Social Storybooks voor ​L’Oréal Paris, Maybelline NY, Garnier en Essie.

Marketing

Gaslicht.com biedt straks inzicht in energieverbruik

Gaslicht.com wil in de nabije toekomst bezoekers inzicht geven in hun energiegebruik. Op grond daarvan zou zelfs een advies voor overstap naar een andere aanbieder kunnen worden gegeven. Dat zegt Anniek van der Wolk van Benergy, een van de werkmaatschappijen van Ben Woldring, tegen Emerce.

Customer Loyalty