More stories

IBM lanceert e-commerce software voor B2B-markt

IBM lanceert woensdag zijn nieuwste B2B e-commerceplatform, gebaseerd op de technologie die ook ten grondslag ligt aan de WebSphere e-commercesoftware.

B2B Digital

Twitter gaat coupons testen

Twitter is in de VS een experimentele coupondienst gestart onder de naam Twitter Offers. Consumenten kunnen de coupons verzilveren door eerst hun credit- of bankkaart aan te melden, waarna iedere volgende aankoop automatisch wordt verwerkt.

Conversie

Europese cookiewetgeving kost 1,8 miljard euro

De Europese cookiewetgeving is een zeer dure grap gebleken voor zowel websites als internetgebruikers. De Europese belangenorganisatie Ecommerce Europe citeert een studie van denktank ITIF, die de jaarlijkse kosten van deze Europese wet schat op 1,8 miljard euro.

Analytics

‘Bing en Yahoo willen standaard zoekpartner worden op iOS’

Bing en Yahoo willen de standaard zoekmachine worden op iOS nu het contract met Google afloopt. Dat meldt The Information op basis van anonieme bronnen.

Marketing

De beïnvloedingsprincipes van succesvolle content marketing

De beïnvloedingsprincipes van Cialdini, de conformiteitsonderzoeken van Solomon Asch en de Stepps-aanbevelingen voor viraliteit van Jonah Berger; ze zijn stuk voor stuk toepasbaar op content marketing. Dat vertelde mediapsycholoog Mischa Coster van Grey Matters in zijn keynote Wat maakt content overtuigend en viraal? op het congres Content marketing & Webredactie.

Contentmarketing

Enzo Knol: 17,8 miljoen kijkers per maand ‘vooral door gekkigheid’

Binnen anderhalf jaar liep het vloggen uit van hobby tot maar liefst 17,8 miljoen kijkers per maand en 461.000 Nederlandse abonnees. “Ik doe elke dag twee video’s: een vlog over mijn dagelijks leven en een video over het spel Minecraft. De eerste haalt 150.000 kijkers en de tweede haalt 100.000, binnen de eerste 24 uur.” Vlogger Enzo Knol vertelt over zijn succes op YouTube.

Social

Steeds meer gebruikers verbergen hun IP-adres

Niet minder dan 410 miljoen mensen wereldwijd gebruiken technieken om hun IP adres te verbergen, volgens onderzoek van GlobalWebIndex. IP tracking lijkt niet meer de aangewezen weg om gebruikers te identificeren.

Marketing

De grootste pijnpunten bij e-mailmarketing (infographic)

E-mailmarketing geeft nog aardig wat frustraties bij sitebeheerders en digitale uitgevers, zowel bij B2B- als B2C-partijen, volgens een recente studie van FOLIO en Lyris. Mobiele optimalisatie, goede analytics, personalisatie, segmentatie en content automation zijn veelgenoemde pijnpunten. Bovenaan de lijst staat het uitbreiden van de contactenlijst.

E-mailmarketing

Yard Internet neemt Joyo over

Yard Internet heeft Studio Joyo, een bureau voor webontwerp & realisatie, overgenomen. Beide bureaus werkten al langer samen.

Marketing

‘Webwinkels overtreden nieuwe consumentenregels’ (update)

Veel webwinkels houden zich niet aan de nieuwe regels voor koop op afstand. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond. Ruim 31 procent van de onderzochte winkels stortte niet binnen de wettelijke termijn van 14 dagen het aankoopbedrag van een geretourneerd product terug. Toezichthouder ACM grijpt in en gaat eerst de online modebranche aanpakken.

Customer Service

ING Bank zet in op omni-channel strategie; schrapt 1700 banen

Om de klantervaring verder te verbeteren wil ING het digitaal bankieren uitbreiden. Daarvoor wordt 200 miljoen euro extra uitgetrokken. Als gevolg hiervan moeten de komende jaren 1700 banen verdwijnen.

Customer Service

Snapchatten met verdwijnende marketingcontent

De populariteit van Snapchat groeit met de dag. Vooral tieners snappen zich suf met het versturen van foto’s en video’s die slechts beperkte tijd zichtbaar zijn voor de ontvanger. Inmiddels begeven de eerste Nederlandse merken zich schoorvoetend op het platform. Een Workshop snapchatten voor de marketeer.

Marketing

Startup Daar Online Media: ‘Wij zijn de easyJet in online marketing’

Wolter van der Weide richtte vorig jaar in Groningen het online marketingbureau Daar Online Media op. Ze doen Google Ads, zoekmachineoptimalisatie, Facebook en display advertising. Hoe weet een startup gericht op het MKB klein segment zich te onderscheiden?

Marketing

Google lanceert reuzenbillboard in New York

Google lanceert vandaag het grootste interactieve billboard ter wereld op Broadway in New York City. Een scherm dat bijna een compleet blok omvat, tussen ter hoogste van de 45 en 46ste straat, niet ver van het locale kantoor van Google.

Marketing

Brush Busters: Digitaal tandjes veroveren

Met de Brush Busters-app maakt Philips van tandenpoetsen een spelletje: door zelf goed te poetsen kunnen kinderen de tanden van de interactieve fantasiefiguren Bjørn en Vicky redden.

Marketing