More stories

B2B en content: de kracht van het whitepaper

De conversie-optimalisatie en persuasieve technieken zoals we die kennen in de B2C-benadering hebben een veel minder direct effect in een B2B-markt. In deze long sales cycle speelt content daarom een steeds grotere rol.

B2B Digital

Hoe Big Data de consumentenverwachting vervult

Het eerste klantcontact is via de wildgroei aan beschikbare kanalen gauw gelegd. Maar hoe zorg je dat je potentiële klant niet meteen weer afhaakt? We bekijken hoe Big Data helpt met het personaliseren van navigatie, productinformatie, prijs en promoties- en website content. Website search speelt hierbij een cruciale rol. Met een beter engagement van klanten als resultaat.

Analytics

Nederlander gebruikt internet vooral voor e-mail

Niet surfen, chatten of muziek luisteren, maar e-mailen is nog steeds waarvoor Nederlandse consumenten internet thuis gebruiken. In het eerste kwartaal van 2013 gaf 82 procent van de Nederlanders aan thuis via internet te e-mailen, terwijl dit een jaar later is gestegen naar 84 procent. Dat blijkt uit onderzoek van het Telecompaper Consumer Panel.

e-mailmarketing

Gaan native en geprogrammeerd samen?

Het lijken twee tegengestelde werelden: die van geprogrammeerde inkoop van advertenties en native advertising. Die laatste categorie moet immers zoveel mogelijk aansluiten op de vormgeving van de website.

Marketing

De Kindertelefoon: multichannel en web selfservice voor kinderen

De Kindertelefoon, de naam zegt het al, begon in 1979 met telefonisch contact. Momenteel is de Kindertelefoon met jaarlijks ruim 170.000 serieuze gesprekken en 420.000 unieke websitebezoekers een luisterend oor van formaat voor kinderen. Hoe gaat de Kindertelefoon om met de nieuwe online kanalen?

Customer Service

Conversion Company wordt NEWCRAFT

Conversion Company krijgt een andere naam en past de organisatie aan om flexibeler te zijn en verworven expertises te verbreden en verdiepen. De onderneming gaat verder als NEWCRAFT.

Marketing

Store Support: Klantbeleving verbetert

Gemiddeld hebben e-mailcontacten de minst positieve invloed op de klantbeleving. Het contact tussen klant en medewerker (onder andere in winkels) laat echter een positieve ontwikkeling zien, zegt onderzoeksbureau Store Support op basis van het doorlopende mystery guest-onderzoek bij grote branches in Nederland.

Customer Experience

Essent zet WhatsApp in voor webcare

De klantenservice van Essent is nu ook bereikbaar via WhatsApp. Klanten kunnen medewerkers van het energiebedrijf tijdens kantooruren vragen stellen via de berichtendienst. Voorlopig gaat het om een proef van twee maanden.

Customer Loyalty

Google Cloud Dataflow wordt geen Hadoop-killer

Google lanceerde een dezer dagen een nieuwe dienst voor de verwerking van data. Maar experts zijn het er nu al over eens: Cloud Dataflow gaat het populaire Hadoop niet vervangen.

Analytics

Duitse mediabedrijven slepen Adblock voor de rechter

De Duitse mediabedrijven RTL, Axel Springer en ProSiebenSat1 hebben Eyeo GmbH, het bedrijf achter Adblock Plus, gedagvaard. De mediabedrijven zeggen dat de software illegaal is.

Legal

‘Koppelen van databronnen heeft enorme potentie’

In een tijd dat data relatief schaars was en internet een grote vlucht nam, werd MetrixLab groot met innovatieve online onderzoeken. Nu er steeds meer bruikbare databronnen beschikbaar komen, verschuift de Rotterdamse marktonderzoeker richting een data-agnostische aanpak, aldus CFO Jan Willem Gerritsen.

Analytics

Booking.com op vingers getikt voor misleidende informatie

Booking.com heeft klanten misleid door op de site te suggereren dat hotelkamers bijna zijn uitverkocht, terwijl daarvan geen sprake is. Dat zegt het College van Beroep van de Reclame Code Commissie vrijdag.

Conversie

Expedia start pan-Europese tv-campagne

Komende drie maanden voert Expedia een pan-Europese tv-campagne onder het mom ‘Travel Yourself Interesting’.

Marketing

Thomas Cook maakt sites mobielvriendelijk

Reisorganisatie Thomas Cook heeft zijn sites mobielvriendelijk gemaakt. Uit eigen onderzoek bleek dat sinds begin dit jaar ruim 70 procent van zijn klanten de nieuwsbrieven met informatie over vakanties van Neckermann en Vrijuit op een mobiel apparaat (tablet of smartphone) opent. Dit terwijl dit in 2013 nog voor 75 procent werd gedaan op een desktop.

Marketing

Diana Janssen voorzitter van FEDMA

Per 1 juli 2014 is Diana Janssen, directeur van branchevereniging DDMA, benoemd tot voorzitter van de Federation for European Direct and Interactive Marketing (FEDMA). Bij de FEDMA zijn de Europese marketingverenigingen aangesloten, evenals grote bedrijven die zich richten op datagedreven marketing in Europa.

Dialogue Marketing