KLM op social: ‘Fouten maken mag’
KLM was een aantal jaren geleden trendsettend bezig met social media. Nu komen hun grote concurrenten razendsnel dichterbij. Karlijn Vogel, manager Social Media. bij KLM, vertelt hoe KLM voor blijft lopen.
KLM was een aantal jaren geleden trendsettend bezig met social media. Nu komen hun grote concurrenten razendsnel dichterbij. Karlijn Vogel, manager Social Media. bij KLM, vertelt hoe KLM voor blijft lopen.
Improve Digital heeft een techniek ontwikkeld waarmee adverteerder programmatic reclameruimte kunnen inkopen in apps om videoreclame te vertonen.
Responsive design is bijna een verplichting voor iedere site geworden, domweg omdat steeds meer gebruikers een smartphone of tablet hanteren. Wat tot nu toe ontbrak waren harde cijfers over de effectiviteit ervan. Merkle noemt responsive design als mobiele oplossing zelfs ‘statistisch superieur’. Zo blijkt responsive veel beter te converteren, met twintig procent meer kliks. De 35 procent van de mobiele gebruikers prefereren responsive boven een mobiele site.
3D Hubs, DyeCoo en het Rijksmuseum hebben gisteren de Dutch Marketing Awards in ontvangst genomen, een initiatief van NIMA en Adfo Groep ondersteund door PIM, MEC en Marketing Associatie Nederland.
In augustus 2014 heeft Google aangekondigd dat het hebben van een beveiligde verbinding voor je website, vaak aangeduid met HTTPS, als rankingsignaal meegewogen wordt in het rangschikken van de zoekresultaten. Recent onderzoek laat ook zien dat sites met een beveiligde verbinding een licht voordeel hebben in Google’s zoekresultaten. Hierdoor overwegen steeds meer bedrijven om de overstap naar HTTPS te maken. Wat is HTTPS? Wat zijn de voordelen van HTTPS? Waar moet je rekening mee houden bij de overstap van HTTP naar HTTPS?
Techblog Bit Rebels zette ze nog maar eens onder elkaar: tien manieren die ervoor zorgen dat je content gezien en bij voorkeur gedeeld wordt. Frequentie is belangrijk, net als uiteraard SEO, maar wel eens gedacht aan het inschakelen van gastschrijvers? Wel eens overwogen om stukken eens (wat beter) te redigeren? Of om een lang bericht op te breken in hapklare stukken?
Begin deze maand bood Apple meer zicht op de komst van de Apple Watch. ‘Een nieuw hoofdstuk in de relatie tussen mens en technologie. Het meest persoonlijke product dat Apple ooit maakte.’ Maar bovenal een nieuwe manier om te communiceren met de klant en zelf continu op de hoogte te blijven van het reilen en zeilen binnen de organisatie.
Microsoft en Salesforce hebben hun eerste gezamenlijk app Salesforce App for Outlook uitgebracht. Daarmee kunnen alle Salesforce-contacten en -leads in Outlook en Office 365 worden bekeken.
Bedrijven gebruiken grotendeels bestaande apps op hun doelen te bereiken. Maatwerk komt minder vaak voor. Dat blijkt uit een enquête van CDW onder 374 ondernemingen.
LeadBoxer is een jong Nederlands bedrijf dat zich volledig richt op het genereren van zakelijke klanten. Een dezer dagen werd hun nieuwe gelijknamige SaaS dienst officieel ten doop gehouden. Een gesprek met medeoprichter Wart Fransen.
Twitter wil meer verdienen met de verkoop van tweets aan adverteerders die daarmee gebruikersprofielen kunnen samenstellen. Dat vertelt directeur data Chris Moody van Twitter aan de Britse krant The Guardian.
De technologische ontwikkelingen gaan vandaag razend snel. De inbreng van nieuwe softwaresystemen en IT is vaak zó revolutionair, dat hele bedrijfsprocessen (productie, distributie, sales) brutaal door elkaar worden geschud. Dat is net zo in marketing. Nieuwe technologische concepten tekenen totaal nieuwe perspectieven en mogelijkheden uit. Het is dan ook verbazingwekkend dat vele jonge marketeers vandaag nog in het stenen tijdperk lijken te zitten.
De totale digitale advertentiemarkt in Nederland is in 2014 met 11,3 procent toegenomen ten opzichte van 2013 en laat daarmee voor het eerst sinds 2011 weer een flinke groei zien. Dit blijkt uit de Online Ad Spend Study die Deloitte uitvoerde in opdracht van IAB Nederland, de brancheorganisatie voor digitale marketing.
Het Newyorkse AppNexus heeft analyticsbedrijf Yieldex overgenomen voor 100 miljoen dollar. Die moet de reeds bestaande marktplaats voor geautomatiseerde advertentieverkoop versterken.
Met de toename van het aantal online beoordelingen en meningen van klanten op sociale media, is (bijna) iedere organisatie erop gebrand de klant centraal te stellen. Zogenoemde voice of the customer programma’s (VoC) moeten binnen de dialogue markerting de loyaliteit bevorderen en nieuwe inzichten bieden. Maar wat zijn daarin de belangrijke uitdagingen?