More stories

CBS en TNO samen in innovatieve datatoepassingen

TNO en CBS hebben de handtekeningen gezet onder een nieuw samenwerkingsconvenant voor de periode 2015 – 2018. De nadruk komt te liggen op innovatieve datatoepassingen.

Analytics

Groupon begint B2B-veiling voor faillissementsverkopen

Groupon is in Europa een B2B-veiling voor faillissementsverkopen begonnen. Het initiatief gaat uit van de Zwitserse tak van het Amerikaanse bedrijf, Groupon Goods Global.

B2B Digital

Cisco investeert in video advertentiebedrijf

Hardwarebedrijf Cisco stopt geld in Innovid, een startup die adverteerders helpt met metingen van video advertentiecampagnes. Innovid heeft in totaal 10 miljoen dollar opgehaald.

Marketing

Mogelijk gezamenlijke ‘klikzaak’ tegen Facebook

Een groep Amerikaanse adverteerders wil Facebook gezamenlijk dagvaarden voor ongeldige kliks. Het Amerikaanse Hof van Beroep had vorig jaar nog bepaald dat zij niet gezamenlijk konden optreden tegen het sociale netwerk, maar wel individueel. Nu willen de adverteerders een tweede poging wagen, aan de hand van een intern rapport van Facebook zelf.

Facebook

Marketing automation? Eerst strategie, dan technologie

Technologie en marketing zijn nauwelijks nog los van elkaar te zien. CMO’s en CIO’s moeten samenwerken om samen de beste oplossingen of diensten te selecteren. En dat valt nog niet mee. Diensten selecteren zonder na te denken over integratie, analytics en klantervaring komt nog te vaak voor, constateert Brian Hansford.

Marketing

Geprogrammeerde advertentieverkoop domineert Amerikaanse markt

Geautomatiseerde advertentieverkoop bereikt in de VS dit jaar een omvang van 15 miljard dollar, volgens schattingen van BI Intelligence. En daarin gaat Real Time Bidding, het automatisch veilen van advertentieruimte, een grote rol spelen.

Marketing

Verlenging zoekcontract Yahoo en Microsoft onduidelijk

Yahoo en Microsoft moeten in de komende dertig dagen besluiten of ze nog langer willen samenwerken op het gebied van zoektechnologie. Dat meldt Reuters.

Marketing

Dark social: krijg inzicht in onbekend sociaal verkeer

Volgens Rupert Staines van RadiumOne omvat sociaal verkeer via Twitter en Facebook en andere publieke diensten maar 30 procent van al het sociaal verkeer. “Dark social is de term voor al het sociaal verkeer dat moeilijk te traceren of identificeren is, zoals e-mail, IM en SnapChat”, vertelt Staines.

Marketing

Heilig geloof in datagestuurde marketing (infographic)

Datagestuurde marketing wordt de toekomst, blijkt uit onderzoek van GlobalDMA en de Winterberry Group onder 3000 marketing professionals. 77 procent voelt zich al vertrouwd met deze vorm van marketing en verwacht er in de toekomst veel van. Geen wonder dat de uitgaven aan deze marketingvorm met 63 procent is gestegen. Dit jaar bedraagt die groei 74 procent.

Analytics

Toezichthouder: Google geeft Shopping voorrang op concurrentie

De Amerikaanse toezichthouder FTC zegt in een geheim rapport dat Google zijn eigen zoekresultaten voorrang geeft boven die van concurrenten. Dat geldt onder andere voor de verticale zoekers Shopping en Local. De FTC aarzelt of het moet aanklagen.

Legal

Facebook huurt mode-uitgeefster in

Facebook heeft uitgeefster Karin Tracy van InStyle ingehuurd om modemerken te laten adverteren op Facebook en Instagram. Veel modemerken gebruiken het sociale platform al, maar blijkbaar niet genoeg.

Marketing

Amazon brengt Chromecast-concurrent naar Duitsland

Amazon brengt zijn Fire TV Stick, een kloon van Google Chromecast, nu ook in Duitsland op de markt. Het bedrijf sluit niet uit dat het voor de Europese markt eigen mediaproducties gaat maken.

Marketing

Kamp wil standaard cookie-meldingen

Er komt wellicht een standaard voor eenduidiger cookiemeldingen, dit met het doel de vrij abstracte wettelijke regels te concretiseren. Dat laat minister Kamp van Economische Zaken aan de Kamer weten.

Analytics

Stappenplan voor visuele content (infographic)

Visuele content kan erg sterk zijn, maar het is moeilijk om te voorspellen of het aanslaat. Niettemin kun je met illustraties, foto’s en niet te vergeten video wel heel goed een verhaal vertellen. HubSpot en Market Domination Media maakten samen stappenplan voor betere visuele content.

Contentmarketing

IAB: ‘Versleutel reclameverkeer met SSL’

De Amerikaanse tak van brancheorganisatie IAB wil dat al het ad serving-verkeer standaard via HTTPS moet verlopen. Versleuteld verkeer is niet af te luisteren. Nederlandse kenners reageren kritisch op het voorstel.

Marketing