More stories

‘Samsung-klant trouwer dan Apple-fan’

Niet Apple, maar zijn grootste rivaal Samsung heeft de trouwste klanten, volgens onderzoek van SurveyMonkey, dat 5000 consumenten ondervroeg.

Customer Loyalty

SNS zet WhatsApp in voor webcare

Klanten van SNS kunnen hun bank via WhatsApp gaan benaderen als ze vragen of opmerkingen hebben.

Customer Service

Tinder als marketingkanaal?

Fake profielen op Tinder? De populaire datingapp gaat nu niet alleen voor connectie zorgen tussen zoekende singles. Forbes meldt namelijk dat Tinder een samenwerking is aangegaan met een aantal partijen uit de entertainmentbranche waarbij er fake profielen worden ingezet om bijvoorbeeld een film of muziek extra onder de aandacht te brengen.

Marketing

B2B e-commerce groeit als kool

De Amerikaanse markt voor B2B e-commerce zal in 2020 een omvang hebben bereikt van 1 biljoen dollar tegen 780 miljard dit jaar. Dat voorspelt Forrester.

B2B Digital

Marketing automation: doen, maar nu nog even niet

Marketing automation oplossingen als Marketo, Pardot, HubSpot en Eloqua worden voortdurend de hemel ingeprezen als de Heilige Graal voor de marketingindustrie, maar volgens David Toliver van Right Source Marketing is het verstandig om nog even te wachten. Je team moet er namelijk echt klaar voor zijn.

Marketing

Advertentiemarkt voor sociale media koelt af

De advertentiemarkt voor sociale media koelt af, van 41 procent groei vorig jaar naar 29 procent dit jaar. Maar nog altijd goed voor 20 miljard dollar, volgens Stategy Analytics.

Marketing

Big Data wordt real time

Big Data wordt wel de goudader van het bedrijfsleven genoemd, maar echt gedolven wordt er nog nauwelijks. 91 procent van de respondenten van een onderzoek van Dimensional overweegt te investeren in Big Data, maar slechts 5 procent doet het, en 11 procent heeft weinig meer dan een proefproject lopen.

Analytics

Marketingmail nog steeds veel op desktop gelezen

Het merendeel van commerciële nieuwsbrieven wordt in Nederland nog altijd op de desktop geopend, niet op mobiele apparaten. Dat blijkt uit de vandaag verschenen E-mail Benchmark – Editie 2015 van e-Village, een periodiek onderzoek naar de trends en ontwikkelingen op het gebied van e-mailmarketing.

E-mailmarketing

Sublabels gaan op in nieuw bureau The Valley

Door het samenvoegen van internetbureau the people’s valley, eCRM-bureau Veritate, reclamebureau Pickle Factory en mobiele specialist mobtzu ontstaat het nieuwe digitale creatieve bureau The Valley.

Marketing

Infographic: de duurste trefwoorden bij Bing

Een mooi inzichtje in de wereld van zoekwoorden, met dank aan WordStream datawetenschapper Mark Irvine. Voor welke trefwoorden bij Microsofts Bing wordt het meeste betaald? Dat blijkt vooral op het juridische en financiële vlak te liggen: woorden als advocaat, accounting en rijden onder invloed scoren hoog.

Marketing

Do Not Track staat uit in browser Spartan

Adverteerders kunnen weer enigszins ademhalen. Microsoft zal in zijn nieuwe browser, die nu nog Spartan heet, niet standaard Do Not Track activeren. Daarmee kunnen adverteerders sitebezoekers gewoon weer volgen.

Analytics

Pinterest vijf jaar oud: dit is wat je moet weten

Sociaal netwerk Pinterest is vijf jaar oud en zal later dit jaar ook met een marketing- en verkoopkantoor in Amsterdam neerstrijken. Pinterest? Was dat niet de Libelle onder de sociale netwerken? Niet meer, steeds meer mannen ontdekken het platform. En zo zijn er meer weetjes die het vermelden waard zijn.

Marketing

Max Mouwen vertrekt bij ING Nederland

De online en mobiele eindverantwoordelijke van ING in Nederland, Max Mouwen, verlaat de bank per eind juni.

Marketing

V&D betrekt klant bij nieuw winkelconcept

Het noodlijdende V&D heeft vandaag de website blijmet.vd.nl in gebruik genomen om haar miljoenen klanten te betrekken bij de totstandkoming van een nieuw winkelconcept, dat in de loop van dit jaar in drie van de 63 V&D warenhuizen aan de consumenten wordt getoond.

Dialogue Marketing

Weinig programmatic reclame wordt ‘slim’ ingekocht

Veruit de meeste online reclame die programmatic wordt ingekocht, wordt zonder ‘extra intelligentie’ verworven.