More stories

De vier belangrijkste trends met onderwerpregels

Hoe kun je een zo groot mogelijk aantal ontvangers verleiden je e-mail te openen? E-mailmarketeers richten zich dan met name op de subjectline. Aan de hand van een A/B-test wordt de versie die het meeste bereik genereert uitgerold naar de grote menigte. Maar wat zijn nu eigenlijk de trends op het gebied van subjectlines?

E-mailmarketing

Google lanceert nieuwe tools voor game-ontwikkelaars

Google heeft nieuwe analytics tools gelanceerd voor gameontwikkelaars van Android. Zij kunnen daardoor beter inzicht krijgen in het gedrag van spelers.

Analytics

Wehkamp zet stijlexperts in

wehkamp gaat zo’n vijftig stijlexperts een prominente rol geven binnen het online warenhuis. In de nieuwe commercial van wehkamp, die vanavond in première gaat, wordt de slaapkamer van een moeder een paskamer wanneer de stijlexperts van wehkamp haar helpen bij het vinden van haar juiste outfit.

Customer Experience

Netflix niet helemaal dicht voor adverteerders

Strikt genomen doet Netflix niet aan reclame, maar er blijken uitzonderingen mogelijk. Samsung en Ab Inbev wisten product placements-deals te sluiten met House of Cards.

Marketing

Rabobank: social media past bij ons

Boy Sleddering, social media manager bij Rabobank, vertelt over hoe sociale media een grotere rol gaat spelen: “Social media mag geen speeltje zijn van de afdeling corporate communicatie, het moet echt een rol spelen in onze dagelijkse werkzaamheden.”

Marketing

Nieuwe baas voor Google+ verklapt herpositionering

Bradley Horowitz is de nieuwe baas van Google+, de profielensite van Google die maar niet weet door te breken als concurrent van Facebook.

Marketing

Samsung passeert Apple in advertentie impressies

Samsung mag dan marktaandeel verliezen, toestelgebruikers van Samsung kijken steeds vaker advertenties, volgens cijfers van Millennial Media die tijdens Mobile World Congress bekend zijn gemaakt. Als fabrikant passeerde Samsung zelfs Apple.

Marketing

Pinterest opent kantoor in Amsterdam

Pinterest gaat zich nog dit jaar in Amsterdam vestigen. Het bedrijf is blijkens een nieuwe advertentie op zoek naar een country manager die vanuit Amsterdam zal gaan opereren.

Marketing

Opmars Yahoo Search alweer voorbij

De opmars van Yahoo Search, sinds kort de standaard zoekmachine in Mozillas Firefox, lijkt alweer voorbij, volgens cijfers van Statcounter.

Marketing

Sociale media voor B2B marketeers (infographic)

Sociale media werken ook voor B2B marketing en de potentie daarvan wordt nog steeds onderschat. Voordelen zijn meer bezoekersverkeer, meer leads en een verhoogde omzet. Facebook, Twitter en LinkedIn zijn de belangrijkste platforms voor B2B marketing, maar Instagram mag niet uit het oog worden verlored. FedEx en Maersk Line zijn enkele van de bedrijven die er gebruik van maken. Cijfers? Cijfers!

B2B Digital

Elja Polak van MEC naar Facebook Nederland

Elja Polak verruilt zijn rol van als Head of Digital bij mediabureau MEC voor Head of Agencies bij Facebook in Nederland.

Facebook

Media Injection koopt Fanrise, Facebook analyticus

Softwarebedrijf Media Injection neemt de klanten en de technologie van Fanrise uit Rotterdam over. Hans Maltha van Burst, een van de verkopende partijen, borgt daarmee de toekomst van het bedrijf dat begon als een ‘feature’.

Analytics

IAB Nederland wil de scope sterk verbreden

Branchevereniging IAB Nederland wil de scope sterk verbreden en het hele spectrum van digitale marketing bestrijken. Dat zegt IAB-voorzitter Joris van Heukelom in een interview met Adformatie.

Marketing

De nieuwe marketeer: marketing pakt de lead in klantbeleving (2)

Volgens het recent gepubliceerde rapport van The Economist The rise of the marketer: Driving engagement, experience and revenue zien CMO’s wereldwijd een verschuiving als het gaat om wie de lead pakt in klantbeleving. Waar komt die verschuiving vandaan? En, kunnen wij in Nederland ons in deze verschuiving vinden?

Marketing

Jeroen Rutte van Mannenmedia naar SpotXchange

Managing director Jeroen Rutte verlaat reclamenetwerk Mannenmedia om de nieuwe RTL-dochter SpotXchange in Nederland te helpen groeien.

Marketing