Facebook en IAB houden dagcongres op MWC
Het Mobile World Congress in Barcelona houdt dit jaar voor het eerst ook een congres over mobiele marketing en reclame.
Het Mobile World Congress in Barcelona houdt dit jaar voor het eerst ook een congres over mobiele marketing en reclame.
De reisindustrie staat niet bekend om zijn loyale klantenkring. Goede ervaringen met airline A en hotelketen B van vorig jaar zijn een jaar later weer vergeten als concurrenten C en D een betere aanbieding hebben. Wie de klant in zijn strategie op een onderscheidende manier centraal stelt, creëert loyale klanten. Maar daar is lef voor nodig.
De manier waarop Google je content ontdekt en interpreteert is mede afhankelijk van de geïmplementeerde stuctured data mark-up. Om ervoor te zorgen dat je content geoptimaliseerd is voor uiteenlopende ‘search features’, heeft Google de nieuwe Structured Data Testing Tool gelanceerd. Deze tool toont jou hoe Google de mark-up van data op een webpagina ‘leest’ en helpt je zo de nodige aanpassingen door te voeren, om nog betere resultaten te bereiken.
Kort achter elkaar kwamen Amazon en Microsoft afgelopen week met aankondigingen rond zakelijke e-mail. Amazon komt met WorkMail en Microsoft rolde Outlook voor iOS en Android uit. Gaat er daarmee iets veranderen voor marketeers?
De tv-commercial #likeagirl van P&G resoneerde het hardst op social media tijdens de Super Bowl-uitzending.
Het aantal restaurantboekingen via RTL’s Couverts.nl is in 2014 met 130 procent toegenomen. Mobiel groeide het boekingsaantal met 55 procent.
De klantenservice van Transavia is vanaf vandaag ook via WhatsApp te bereiken. “Klanten verwachten nog sneller reactie dan bij Twitter en Facebook”, aldus commercieel directeur Roy Scheerder.
Hollywood heeft Oscars. Broadway heeft Tonys. Twitter heeft… Shorty Awards. Iedereen hoopt dat zijn apps, content en meer viral gaan op het sociale web. Maar hoe krijg je dat voor elkaar? Gregory Gallant heeft de afgelopen jaren als cocreator van The Shorty Awards de nodige lessen geleerd. Hij deelt ze graag op The Social Conference volgende week in Amsterdam.
Zeker twee derde van de grote Amerikaanse adverteerders is van plan om geld uit te geven aan native advertising. Dat blijkt uit onderzoek van de Association of National Advertisers. Het rapport spreekt van een ‘substantiële verandering’.
De provincie Utrecht lanceert vandaag een vernieuwde website. Deze moet nog gebruiksvriendelijker, overzichtelijker en vooral toegankelijker worden.
Fotobureau Hollandse Hoogte lanceert een nieuwe e-commerce beeldbank met daarin uitsluitend Nederlandse thema’s en onderwerpen. Via het platform, Regiostock, krijgen beeldprofessionals toegang tot ruim 18.000 foto’s én 1000 video’s van 100 beeldmakers uit het hele land. Regiostock is de eerste e-commerce beeldbank van Hollandse Hoogte.
Native advertising is het afgelopen jaar enorm gegroeid, maar het wordt nog steeds gezien als een speciale manier van adverteren, niet als een vanzelfsprekende optie, terwijl dat wel zou moeten, vindt Eric Berry bij MediaPost.
Klanten van Starbucks gebruiken hun smartphone zeven miljoen keer per week om korting op hun bestellingen te krijgen. Let wel: meestal in de winkel. Dat is al zestien procent van het totale aantal transacties. Dit jaar gaat Starbucks een stap verder: contactloos betalen met de app.
Tegenwoordig zeggen merken het met video. Een belangrijk deel van de mensheid leert visueel, dus doet bewegend beeld wonderen. Video marketing is echter niet nieuw als we het begrip een beetje ruim trekken, zoals uit deze tijdlijn blijkt.
Europese overheden willen meer, inniger samenwerken met de internetsector om radicale opvattingen te verbannen.