More stories

Wat willen B2B inkopers zoal lezen? (infographic)

Wat vinden bedrijven die online bestellingen doen bij B2B ondernemingen eigenlijk de belangrijkste informatiekanalen? Die vraag werd gesteld door Eccolo Media aan honderd inkopers. Niet verrassend antwoordt 57 procent brochures en data sheets, gevolgd door e-mails, white papers en case studies. eBooks en podcasts worden minder op prijs gesteld. Opmerkelijk: inkopers nemen hun beslissing vaak maar op basis van twee tot vijf bronnen.

B2B Digital

Ook dierentuin ontdekt iBeacon

De dierentuin van Los Angeles en Seaworld hebben iBeacons aangebracht waarmee bezoekers informatie over de dieren kunnen krijgen via hun smartphone. Als alternatief voor informatieborden.

Customer Experience

Handig. Alle Twitter afmetingen op een rij

Iedereen die veel met Twitter werkt heeft wel eens de vraag: wat zijn ook alweer de afmetingen van de header, profielfoto of cards? Op het blog van AgoraPulse vond ik een heel handig overzicht tegen van alle Twitter afmetingen. Bookmark dit en je hoeft nooit meer lang te zoeken.

Marketing

NextChapter lanceert cloudwebwinkel

Op de Webwinkel Vakdagen deze week in Utrecht wordt nieuwe webwinkel software voor het midden- en hoogsegment gelanceerd. NextChapter werkt vanuit de cloud en sluit naar eigen zeggen aan op de omnichannel behoefte. Onder meer Kijkshop, modemerk SuperTrash en juwelier Lucardi maken er gebruik van.

E-commerce

Vers geld voor Big Data-bedrijf Dataiku

Het Franse Big Data-bedrijf Dataiku heeft 3,2 miljoen euro opgehaald in een Serie A financiering onder leiding van Alven Capital en Serena Capital.

Analytics

Patrick Joore weg bij GreyPOSSIBLE

Patrick Joore heeft het digitale bureau GreyPOSSIBLE verlaten en is vervangen door Doeke de Steur. Dat meldt Adformatie.

Creative

Acht redenen waarom je e-mails niet aankomen

Je denkt dat je alles voor elkaar hebt: je hebt de juiste boodschap, een mooie opmaak, en je ontvangers hebben toestemming gegeven voor ontvangst van je nieuwsbrief. En toch komt je e-mail niet aan. William Wickey van LeadGenius legt uit waardoor dat kan komen.

E-mailmarketing

Hoe CoolBlue klanten verandert in loyale ambassadeurs

Bij CoolBlue doen ze werkelijk alles voor een glimlach. Tevreden klanten leiden tot loyaliteit en ambassadeursschap. CoolBlue heeft een Net Promoter Score van maar liefst +63. De gemiddelde NPS score in de retail is +7. CoolBlue heeft, naast een financieel directeur, een directeur klanttevredenheid om dit te bewaken. Met deze strategie weten ze al tien jaar hun omzet jaarlijks te verdubbelen.

Customer Experience

MediaScience wordt digitaal bureau Sky Radio

MediaScience is per 1 januari het nieuwe digitale bureau voor de Sky Radio Group. Radio Veronica, Classic FM en MyRadio waren al klant. De eerste campagnes zijn al ingekocht, zoals Leef een jaar gratis.

Marketing

Forse groei banen marketing- en communicatieprofessionals

In 2014 is de vraag naar communicatiespecialisten met 24 procent gegroeid en de vraag naar marketeers met 15 procent. Dit blijkt uit de analyse Trends en Ontwikkelingen op de Marketing- en Communicatie arbeidsmarkt 2014. Opvallend is dat de stijging met name is gerealiseerd in de tweede helft van het jaar.

Marketing

De belangrijkste mobiele trends op een rij

Een tijd waarin het mobiele scherm het belangrijkste wordt, roept de vraag op hoe die ontwikkeling de bedrijfsvoering, verkoop en marketing beïnvloedt. Voorspellen is lastig, maar de belangrijkste mobiele concepten krijgen inmiddels vorm. Als het draagbare scherm top-of-mind is, zullen de investeringen als vanzelf volgen.

Marketing

Wehkamp gaat klanttevredenheid meten via Starred

Wehkamp gaat het feedbackplatform startup Starred gebruiken om de klanttevredenheid te analyseren.

Customer Loyalty

Gebruikers scrollen meer en lager (infographic)

Gebruikers scrollen steeds verder op e-commerce sites, volgens onderzoek van Content Square. Dat bedrijf mat vorig jaar bij 50 miljoen sessies de zogenoemde scroll rate, oftewel de laatste regel die gebruikers zien. Die rate ging ten opzichte van 2013 vijf procent omhoog op desktop pc’s. Maar bij smartphones ging het om een stijging van achttien procent en bij tablets van 42 procent. Vijftien procent scrollt helemaal door tot aan het einde.

Marketing
Premium

Negen redenen om native advertising te omarmen

Er is geen twijfel over mogelijk: ook dit jaar zullen er weer flinke discussies worden gevoerd over het nut van native advertising, oftewel advertenties die niet als zodanig worden herkend en opgaan in de content. Het onderwerp blijft omstreden, maar Sergey Denisenko van native advertising bedrijf MGID weet alleen al negen redenen waarom we er (dol)blij mee moeten zijn.

Marketing

Mobiele Twitteraar is jong, man en iPhone-gebruiker

Ongeveer een kwart van de Nederlanders heeft de Twitter-app geïnstalleerd op zijn smartphone. Het merendeel gebruikt de app minimaal een keer per maand. Het Telecompaper Consumer Panel concludeert dat 15 procent van de Nederlanders een actieve gebruiker is van Twitter via mobiel.

Marketing