The Media Exchange: ‘Een booming jaar’
Adverteren op internetradio begint aan te slaan, zo merkt technologiebedrijf The Media Exchange. Directeur Arthur Hoogendijk: “Vooral het tweede half jaar was booming.”
Adverteren op internetradio begint aan te slaan, zo merkt technologiebedrijf The Media Exchange. Directeur Arthur Hoogendijk: “Vooral het tweede half jaar was booming.”
Tremor Video begint een supply-side platform (SSP) voor de geautomatiseerde verkoop van video-advertenties. Zeker veertig Amerikaanse premium uitgevers waaronder Bonnier Corp, USA Today Sports en Young Hollywood, hebben zich al aangesloten.
Het jaar is nog geen maand oud, maar Google heeft nu al twee stappen gezet waar al lang op werd […]
Een relatief nieuwe ontwikkeling doet zich voor in de customer service. Door de komst van een open standaard in technologie ligt videochatten voor iedere organisatie binnen handbereik. Het is mogelijk de belangrijkste trend voor het komende jaar: de techniek speelt in op het vervolmaken van de customer experience én het zou wel eens de must kunnen worden voor het bedienen van de jongste generatie.
Visueel inspiratie platform twibfy.com heeft 100.000 euro opgehaald voor een nieuwe fase. Zo is de twibfy marketplace toegevoegd. Met deze feature krijgen bezoekers de mogelijkheid hun eigen content te koop aan te bieden.
Social media strateeg Jeroen Bertrams heeft de afgelopen anderhalf jaar meer dan 300 onderzoeken over het gedrag van mensen en merken op sociale media gelezen. Dit heeft hij gebundeld in het boek ‘Bedwing het monster social media’. Roos van Vugt zal hem daarover nader aan de tand voelen op The Social Conference, over ongeveer een maand in Amsterdam.
Het geheel aan externe partijen dat in de klantreis invloed heeft op de klantbeleving noemen we ook wel het customer experience ecosysteem. Om de gewenste klantbeleving te bieden is het actief managen van dit ecosysteem cruciaal. Maar hoe? Hieronder volgen vier tips om het customer experience ecosysteem effectief te managen. De tips staan niet op zichzelf, juist in combinatie met elkaar zijn ze krachtige sturingsinstrumenten.
Social Embassy gaat de sociale strategie, webcare, content- en community management voor Etos verzorgen. Het Amsterdamse bedrijf sleepte de opdracht binnen na een pitch met anderen.
Online entertainment site SuperCrayCray.com heeft Google aangeklaagd omdat het te weinig AdSense inkomsten zou hebben gekregen.
Havas zet een nieuw dochterbedrijf op voor de digitale marketing van luxe modemerken. LuxHub zal vanuit New York, Londen, Parijs en Dubai topmerken begeleiden.
IAB Nederland gaat zelf onderzoek doen naar trends binnen zoekmachines. De branchevereniging voor de interactieve marketing industrie wil een goed beeld zien te krijgen van hoe zoekmachine optimalisatie-klikratio’s zich in Nederland ontwikkelen in concurrerende branches.
Sneller dan verwacht heeft Facebook een zakelijke versie aangekondigd. Vooralsnog alleen in de vorm van iOS en Android apps die de naam Work hebben gekregen.
Eén van de spannendste features van Universal Analytics is het volgen van gebruikers over verschillende apparaten heen, oftewel cross device tracking. Op deze manier is het mogelijk de customer journey in kaart te brengen op gebruikersniveau, ook als deze gebruiker eerst via een mobiel apparaat iets in het mandje doet en vervolgens de transactie per desktop afrondt. Lang verwacht en inmiddels ook daadwerkelijk beschikbaar in Universal Analytics. Maar wat kun je er nu echt mee? En wat niet? Een toelichting op deze spannende, maar nog niet erg vaak gebruikte feature én de nodige disclaimers.
De customer journey of klantreis is een essentieel onderdeel geworden van het marketingproces. Er is een enorme verschuiving van campagnegerichte marketing naar gepersonaliseerde 1:1 customer journeys. Die conclusie trekt Salesforce in zijn 2015 State of Marketing-rapport.
Reclametechnologiebedrijf Flashtalking is, onder leiding van Joost Phoelich, van start gegaan in Nederland.