Vijf redenen om te podcasten
Een podcast lijkt alweer iets van jaren geleden, ten tijde van de inmiddels afgedankte iPod. En toch ziet Dan Newman, directeur van Broadsuite, genoeg redenen om het fenomeen op te nemen in de content marketing-stategie.
Een podcast lijkt alweer iets van jaren geleden, ten tijde van de inmiddels afgedankte iPod. En toch ziet Dan Newman, directeur van Broadsuite, genoeg redenen om het fenomeen op te nemen in de content marketing-stategie.
CXCloud heeft op de Webwinkel Vakdagen een klantcontact software oplossing uit de cloud gelanceerd.
Het Israëlische AppsFlyer, dat analyses levert voor mobiele advertenties, heeft deze week 20 miljoen dollar opgehaald in een serie B-financiering.
Flipboard accepteert vanaf 1 februari native advertising. Merken kunnen artikelen, video’s en foto’s in de app van het tijdschrift plaatsen. Levi’s en NARS zijn de eerste adverteerders.
Menzis, VGZ en Ditzo zijn online de meest besproken merken gedurende de afgelopen overstapperiode voor zorgverzekeringen. Het sentiment over alle 43 labels is, net als voorgaande jaren, overwegend positief. Dit blijkt uit het jaarlijkse social media monitoring onderzoek van Porter Novelli en Clipit onder 43 zorglabels in Nederland.
Hoewel veel autofabrikanten bekend staan om hun innovatiedrang en zoektocht naar verfijning van design, brengen ze dat maar zeer beperkt over in hun webontwikkeling of design. De technieken die ze online inzetten, zijn alweer even oud en ook personalisatie is iets waar veel bedrijven niet van hebben gehoord. Maar Volkswagen nam een voorsprong op haar branchegenoten.
Indoogoo, een B2B-marktplaats voor zware machines, claimt ’s werelds eerste sociale online veiling te hebben ontwikkeld. Die moet de industriële sector ‘op zijn kop zetten’, zo beloven de initiatiefnemers.
Rutger Verhoeven stapt op als hoofd Digital bij BNN-VARA en wordt creatief directeur en partner van CleverLions. De startup ontwikkelt naar eigen zeggen een geavanceerd systeem op het gebied van data en contentstrategie.
Regargeting, de techniek waarbij eerder bekeken advertenties opnieuw geserveerd worden, werkt niet voor B2B. Dat schrijft Peter Isaacson, marketingdirecteur van Demandbase, bij AdAge. ‘Wat je ook van regargeting mag denken, het werkt voor consumenten, niet voor zakelijke gebruikers.’
Colours, Symfony en Relevance worden samengevoegd in Colours Groep. De bedrijvengroep brengt expertise over content, webbouw en e-commerce onder één dak.
Apple heeft voor een onbekend bedrag analyticsbedrijf Semetric uit Londen overgenomen, bekend van de dienst Musicmetric. Dat blijkt uit gegevens van de Britse Kamer van Koophandel.
Optimale dienstverlening. Elk bedrijf heeft het hoog in zijn agenda geschreven, maar ondanks goede bedoelingen faalt het grootste deel. Mailtjes die onbeantwoord blijven, afdelingen die langs elkaar heenwerken, consumenten krijgen er dagelijks mee te maken. ABN AMRO gaat voor een nieuwe aanpak. Die gaat uit van het idee dat de klant altijd gelijk heeft.
BrightRoll, het geautomatiseerde video advertentieplatform van Yahoo, levert vanaf nu geavanceerde analyses voor iedere gebruiker aan de hand van een soort scorekaart, waarop conversie, impressies, mediakosten en andere gegevens worden weergegeven. De nieuwe dienst heet BrightRoll Insights.
Native advertising specialist Adfactor start een nieuwe dienst Bloginsiders. Daarmee kunnen adverteerders ‘buzz’ creëren rond hun merk met behulp van invloedrijke bloggers.
LinkedIn is nog altijd het beste platform voor zakelijke contacten. Een online rolodex met contactgegevens en een CV is het allang niet meer. Het is het digitaal podium waar je je goed moet presenteren. 25 weetjes om je profiel te verbeteren.