More stories

Grote schermen sturen webverkeer

De grotere iPhone schermen komen geen moment te laat. Eerder deze maand concludeerde Adobe uit eigen onderzoek dat mobiel webverkeer afkomstig van kleine smartphoneschermen met 11 procent is gedaald, terwijl die van grote schermen fors is gestegen.

Marketing

Online videoreclame komende jaren snelste groeier

De bestedingen aan online videoreclame stijgen komende jaren met gemiddeld 24 procent, wat het de snelst groeiden categorie internetreclame maakt.

Marketing

Mediabestedingen: 701 miljoen euro in eerste helft 2014

Adverteerders gaven in de eerste helft van dit jaar 701 miljoen euro uit aan internetreclame. Een kleine veertig procent daarvan kwam bij Google terecht, nog eens veertig procent bij displayreclame.

Marketing

Native advertising: wat de markt vindt en doet

Display advertenties werken niet meer. Aansprekende verhalen wel. De klikratio van display ads raakt de 1 procent niet eens meer. Hoe zorg je ervoor dat je als merk niet met verschillende verhalen naar buiten komt als er meerdere afdelingen zijn die met native advertising werken? Hoe zorg je er voor dat de content ook echt relevant is?

Marketing

WPP neemt belang in AppNexus

Reclamegigant WPP verkoopt een onderdeel van zijn RTB-platform Xaxis aan AppNexus. In ruil voor 25 miljoen dollar verwerft het daarmee een belang in het reclametechnologiebedrijf.

Marketing

Internationale enquête over data-driven marketing

Branchevereniging DDMA werkt samen met NIMA aan een wereldwijd onderzoek van The Global DMA naar de rol, de inzet en de invloed van data-driven marketing. Dit is de eerste internationale enquête over data-driven marketing die zo groot wordt uitgezet.

Analytics

Ook overlay advertenties geprogrammeerd verkocht

GumGum, een startup die advertenties plaatst in bestaande webplaatjes, gaat die technologie voortaan geautomatiseerd aanbieden door een samenwerking met Xaxis uit New York.

Marketing

Zoekmachine DuckDuckGo in China verboden

DuckDuckGo, de snel groeiende zoekmachine die de privacy van gebruikers honoreert, is in navolging van Google en anderen geblokkeerd in China.

Marketing

Nieuwe strategie Tradedoubler: conversiespecialist

Het geplaagde Tradedoubler kiest een nieuwe koers en stapt af van zijn pure focus op affiliate marketing. Het bedrijf neemt drie jaar de tijd om zich te ontplooien als Europees werkende conversiespecialist.

Analytics

Hoe Marketing Automation voor meer leads zorgt

Marketing automation is een veelgebruikte term. Volgens Copernica de belangrijkste marketingtrend van 2014. “Naast het genereren van leads, omvat Marketing Automation ook lead nurturing en lead scoring”, legt Michael Heering van Copernica uit.

Marketing

‘Helft van de A/B-testen klopt niet’

“De helft van de A/B-testen klopt niet. De opzet ervan is verkeerd of de resultaten worden verkeerd geïnterpreteerd”. Ton Wesseling wil hier een einde aan maken en begint het bedrijf Testing.Agency, waarbij hij een online tool exploiteert die testen op maat maakt.

Analytics

Shazam: ‘Pushberichten hebben de toekomst’

Audio-app Shazam doet tegenwoordig meer dan muziekherkenning alleen. Het oor van internet luistert niet alleen thuis, in de auto of in de bioscoop met ons mee, maar ook gedurende het reclameblok en binnenkort tijdens tv-programma’s. “Die business is driehonderd miljard dollar groot”, aldus Executive Chairman Andrew Fisher (45).

E-commerce

Infographic: Tien feiten die je moet weten voor je sociale media strategie

Een infographic met ‘sociale feiten’ die je misschien niet wist: retweets werken het beste tussen 22.00 en 23.00 uur uur, Facebook kent zijn vrijdagse happy hour, op vrijdag scoor je bij Pinterest het beste met humor, en op woensdag met citaten. O ja, en Twitter kent ten minste zes onderscheidende ‘netwerken’.

Marketing

YouTube investeert weer in zijn topproducenten

YouTube gaat de beste videomakers op zijn site weer betalen om meer producties te maken. Voor een deel van hen zullen ook in Europa marketing- en reclamecampagnes worden gehouden.

Creative

Google hoeft verwijzingen naar misdadiger niet te wissen

Google hoeft de gegevens van een veroordeelde man niet te verwijderen. Dat heeft de voorzieningenrechter in Amsterdam gisteren bepaald. De man wilde dat Google verschillende links die verwijzen naar websites zou wissen.

Legal