Resultaat video-reclame: +42% door beeldherkenning
Video-commercials scoren tientallen procenten beter als ze commerciële uiting aansluit bij de inhoud van de erbij getoonde clip. Dat laten eerste resultaten van adtech-starter Relevancy Data zien.
Video-commercials scoren tientallen procenten beter als ze commerciële uiting aansluit bij de inhoud van de erbij getoonde clip. Dat laten eerste resultaten van adtech-starter Relevancy Data zien.
Er is onderhand bijna geen marketeer meer die geen sociale media gebruikt. Kortom: wat kunnen we op dit gebied in 2015 verwachten? Een aantal zaken hebben we in 2014 al op zien komen. Zo wordt content marketing meer sociaal, gaan audio en video een grotere rol spelen, zullen we in toenemende mate betaalmogelijkheden zien op sociale media, en gaat B2B sociale media nog serieuzer nemen.
PSV heeft een nieuw online platform gelanceerd, bestaande uit een website en app. De site draait op XperienCentral, het CMS van GX Software, dat ook de app voedt met content.
Zomer 2016 wordt de Diamantbeurs voor de Creatieve Industrie geopend. In het voormalige pand van de Vereeniging Beurs voor den Diamanthandel aan het Weesperplein moet de creatieve industrie zich vestigen, inclusief branche- en beroepsverenigingen die nu her en der verspreid zijn over de stad.
Om een webshop te verbeteren moet je eerst bepalen wat ‘goed’ is en wat ‘slecht’. Dit klinkt als een ingewikkeld ethisch vraagstuk. Waar het in dit geval om gaat, is in welke mate jouw webshop moet én kan bijdragen aan de overkoepelende doelen van de organisatie. Welke waarden geven inzicht in het succes van je webshop en waar moet je die waarden mee vergelijken? Met deze informatie kun je bepalen hoe je webshop er voor staat en welke verbetering je kunt realiseren.
Asda wordt vermoedelijk de eerste supermarkt ter wereld met een eigen geautomatiseerde advertentie marktplaats. Met gebruikmaking van Googles DoubleClick for Publishers (DFP) en het supply side platform van Rubicon verkoopt de keten nu al advertenties voor zijn storelocator platform en vergelijking site, straks ook voor zijn boodschappensite.
Vraag jij je af of je nog wel op de goede weg bent met je SEO? Lees dan zeker deze SEO checklist voor 2015. Want, zoals alles op het web, verandert SEO voortdurend. Google komt bijna dagelijks met updates. Wij zetten de belangrijkse voor de komende tijd voor je op een rijtje.
De discussie duikt de laatste tijd nogal eens op: kan je het geautomatiseerd inkopen van advertentieruimte niet beter zelf verzorgen in plaats van uitbesteden? Besparen bedrijven daarmee geen geld uit? Nee, zegt Avi Spivack van Adroit Digital. Er is geen dekseltje dat op alle potjes past.
MediaMonks en Jelle Kolleman beginnen een nieuwe content studio om in te spelen op de groeiende vraag van bureaus en adverteerders. Made for Digital zal zich gaan bezighouden met alle facetten van content marketing: Strategie, productie, distributie en optimalisatie.
Een van de oudste sms-marketingbedrijven uit de VS Hipcricket heeft surseance van betaling aangevraagd. Het bedrijf wordt verkocht aan SITO Mobile voor 4,5 miljoen dollar in contanten.
Google ondervindt blijkbaar toch last van het feit dat het niet langer de standaard zoekmachine is van Firefox. Firefoxgebruikers die op de zoekmachine van Google terechtkomen, worden aangemoedigd om weer over te schakelen.
De Telegraaf brengt onder de naam Jedads een dienst op de markt voor adverteerders die via een veiling reclameruimte willen inkopen.
Adverteerders geven nog steeds veel te weinig aandacht aan het mobiele kanaal. “Tien tot twintig procent van de budgetten gaan naar mobiel terwijl veertig tot vijftig van de inventory mobiel is”, stelt Hans Caspers van Semilo.
Google AdWords is een fantastische tool om te adverteren binnen het zoeknetwerk en jullie zoekpartners. Het heeft niet alleen ontzettend veel functionaliteit, maar is ook overzichtelijk en bovendien ook nog een gratis in gebruik. Toch zijn er diverse dingen die beter zouden kunnen binnen Google AdWords in 2015. Aangezien er volop nieuwe functionaliteiten toegevoegd worden, wil ik bij deze ook mijn wensenlijst voor 2015 doorgeven. Daarom hier vijf dingen die ik graag veranderd zou zien in Google AdWords in 2015!
Twee jaar ervaring heeft Ben Woldring nu op de Duitse markt met zijn site Wechseljetzt.de. “Ik wilde ik dat er eerder was begonnen.”