More stories

Groothandel vraagt om innovatie impuls

Toenemende digitalisering en de mogelijkheden van internet zijn de belangrijkste aanknopingspunten voor vernieuwing in groothandels. Dat stelt ING in een nieuwe marktstudie. In het bijzonder voor handelsbedrijven met grote aantallen transacties en omvangrijke omzetvolumes is ICT succesbepalend.

B2B Digital

Havas Media lanceert eerste Meta DSP

Havas Media lanceert naar eigen zeggen ’s werelds eerste ‘meta DSP’, die verschillende demand-side platforms combineert. De Meta DSP is vergelijkbaar met metazoekmachines, maar dan voor adverteerders die geprogrammeerd advertenties willen inkopen bij sitebeheerders.

Marketing

50 miljoen dollar voor deelsite Reddit

Sociale nieuwssite Reddit heeft 50 miljoen dollar opgehaald in een Serie B-financiering, waaraan onder meer Andreessen Horowitz, Sequoia Capital, Snoop Dog en Peter Thiel hebben deelgenomen.

Marketing

Twitter volgt gebruiker, niet andersom

Twitter experimenteert dagelijks met nieuwe toepassingen. Dat valt niet altijd even goed onder de Twitteraars. Een reactie vanuit het Nederlandse hoofdkwartier.

Marketing

Rabobank met online forum voor klantcontact en co-creatie

Rabobank opent een discussieforum als co-creatieplatform voor zijn klanten. Op het forum betrekt de bank zijn leden bij productontwikkeling en kunnen rekeninghouders elkaar helpen.

Customer Service

Hermès lanceert eerste online popup store

Het Franse modehuis Hermès lanceert als eerste het concept van een online popup store. Samen met creatief bureau AKQA is een tijdelijke webwinkel LaMaisonDescarres.com opgetuigd die in 27 landen beschikbaar is.

E-commerce

Google sluit sociaal netwerk Orkut

Google heeft zijn sociale netwerk Orkut dinsdag begraven, zoals al eerder was aangekondigd. Het besluit daarover werd al in juni genomen.

Marketing

Mediabestedingen eerste helft 2014: internet wint, print verliest

De netto mediabestedingen in Nederland zijn in de eerste helft van 2014 met 3,7 procent gestegen tot 1,8 miljard euro, boven het Europees gemiddelde. Onder impuls van een voorzichtig herstellende economie lieten alle mediumtypen, behalve print, een zeer sterke groei zien. Internet noteerde met 13,6 procent zelfs dubbelcijferige groei.

Marketing

Google lanceert ‘volgende generatie display advertenties’

Googles mobiele advertentienetwerk AdMob gaat voortaan schermvullende advertenties tonen die niet weggaan als gebruikers ze niet wegklikken. Google refereert zelf aan de ervaring van tv-reclame en spreekt van een ‘volgende generatie display advertenties’.

Marketing

Unibet voert automatische leeftijdscontrole in voor Twitter

Unibet heeft als eerste online kansspelaanbieder een automatische leeftijdscontrole ingevoerd voor al zijn Twitteraccounts.

Unibet voldeed naar eigen zeggen al aan richtlijnen die door de overheid en brancheorganisaties zijn opgesteld ten aanzien van deelname aan online kansspelen door minderjarigen, maar gaat met het invoeren van leeftijdscontrole nog een stap verder in het uitsluiten van minderjarigen van haar aanbod.

Unibet vraagt gebruikers om hun leeftijd te bevestigen wanneer zij een Unibet-account willen volgen.

Eerder dit jaar introduceerde Unibet het Player Safety – Early Detection System, dat proactief in staat is het speelgedrag van klanten te monitoren en opvolging te geven aan eventueel problematisch speelgedrag.

Marketing

Havas en Universal in video native advertising

Reclamebureau Havas en Universal Music Group (UMG) hebben een partnerschap op het gebied van native advertising aangekondigd. Het gaat om merkreclame direct in muziekvideo’s, waarvoor het Britse MirriAd de technologie levert.

Creative

Verwaarloos e-mailmarketing niet!

E-mail marketing wil maar niet wijken, de vele voorspellingen van zijn ondergang ten spijt. Maar geven we het eigenlijk wel de aandacht die het verdient?

Dialogue Marketing

Microsofts MSN krijgt nieuwe opzet

Microsoft blaast MSN (Microsoft Network) nieuw leven in. Morgen wordt de nieuwe site ten doop gehouden en worden zeven MSN apps gelanceerd.

Contentmarketing

Webpower lanceert B2B-site

Het Nederlandse Webpower heeft een B2B-site in het leven geroepen om zo ook die branche beter te kunnen ondersteunen. ‘Met de site willen wij de drempel tot technologie en email marketing automation verlagen’, zo stelt de onderneming.

B2B Digital

FT verklaart klik dood, adverteerders betalen voor tijd

De Londense Financial Times laat adverteerders vanaf volgende maand niet meer betalen voor kliks, maar voor het aantal uren dat een advertentie door lezers is bekeken. De krant introduceert daarmee als eerste cost per hour (CPH).

Conversie