More stories

Wehkamp neemt nieuw contenplatform in gebruik

Wehkamp lanceert een dynamisch redactioneel platform, waardoor relevante content optimaal wordt geïntegreerd in het online winkelproces. Het redactionele platform wordt de verzamelplek voor alle inspirerende content.

Contentmarketing

‘Opdrachtgevers moeten veel kritischer zijn richting hun digitale bureaus’

Social media-goeroe Tiffany St James is een van de hoofdgasten van The Social Conference van Emerce. Het is haar eerste optreden in Nederland, hoewel ze eerder wel drie maanden in Den Haag woonde voor een opdracht voor Aegon. De digitale strateeg is een veelgevraagd spreker over de hele wereld en een graag geziene gast bij Ted-talks. Maar liefst 30 procent van haar tijd besteed ze aan public speaking. Het is dan ook een dame met een missie.

Marketing

Wat content marketeers leren van Obama

Herinnert u zich het nog? Barack Obama domineerde in aanloop naar zijn eerste termijn als president volledig het sociale web. Er wordt zelfs gezegd dat zijn strijd de eerste verkiezing was die werd gewonnen door de inzet van nieuwe media. Ruim zes jaar na de ‘Facebook-verkiezing’ is zijn online aanwezigheid, of die van het Witte Huis, niet meer weg te denken. Een contentstrategie waar geleerd van kan worden.

Contentmarketing

Facebook en IAB houden dagcongres op MWC

Het Mobile World Congress in Barcelona houdt dit jaar voor het eerst ook een congres over mobiele marketing en reclame.

Marketing

Loyalty in de travelindustrie begint met lef

De reisindustrie staat niet bekend om zijn loyale klantenkring. Goede ervaringen met airline A en hotelketen B van vorig jaar zijn een jaar later weer vergeten als concurrenten C en D een betere aanbieding hebben. Wie de klant in zijn strategie op een onderscheidende manier centraal stelt, creëert loyale klanten. Maar daar is lef voor nodig.

Customer Loyalty

Betere content met Googles nieuwe Structured Data Testing Tool

De manier waarop Google je content ontdekt en interpreteert is mede afhankelijk van de geïmplementeerde stuctured data mark-up. Om ervoor te zorgen dat je content geoptimaliseerd is voor uiteenlopende ‘search features’, heeft Google de nieuwe Structured Data Testing Tool gelanceerd. Deze tool toont jou hoe Google de mark-up van data op een webpagina ‘leest’ en helpt je zo de nodige aanpassingen door te voeren, om nog betere resultaten te bereiken.

Marketing

Strijd om zakelijke mobiele e-mail lijkt begonnen

Kort achter elkaar kwamen Amazon en Microsoft afgelopen week met aankondigingen rond zakelijke e-mail. Amazon komt met WorkMail en Microsoft rolde Outlook voor iOS en Android uit. Gaat er daarmee iets veranderen voor marketeers?

E-mailmarketing

P&G grote winnaar Super Bowl op social

De tv-commercial #likeagirl van P&G resoneerde het hardst op social media tijdens de Super Bowl-uitzending.

Marketing

Gebruik Couverts.nl verdubbeld in 2014

Het aantal restaurantboekingen via RTL’s Couverts.nl is in 2014 met 130 procent toegenomen. Mobiel groeide het boekingsaantal met 55 procent.

Customer Experience

Transavia zet WhatsApp in voor klantenservice

De klantenservice van Transavia is vanaf vandaag ook via WhatsApp te bereiken. “Klanten verwachten nog sneller reactie dan bij Twitter en Facebook”, aldus commercieel directeur Roy Scheerder.

Customer Service

Social Conference: Viral gaan voorbij 2015

Hollywood heeft Oscars. Broadway heeft Tonys. Twitter heeft… Shorty Awards. Iedereen hoopt dat zijn apps, content en meer viral gaan op het sociale web. Maar hoe krijg je dat voor elkaar? Gregory Gallant heeft de afgelopen jaren als cocreator van The Shorty Awards de nodige lessen geleerd. Hij deelt ze graag op The Social Conference volgende week in Amsterdam.

Marketing
Premium

Amerikaanse adverteerders stappen massaal in native advertising

Zeker twee derde van de grote Amerikaanse adverteerders is van plan om geld uit te geven aan native advertising. Dat blijkt uit onderzoek van de Association of National Advertisers. Het rapport spreekt van een ‘substantiële verandering’.

Marketing

Nieuwe website provincie Utrecht

De provincie Utrecht lanceert vandaag een vernieuwde website. Deze moet nog gebruiksvriendelijker, overzichtelijker en vooral toegankelijker worden.

Marketing

Hollandse Hoogte lanceert e-commerce beeldbank

Fotobureau Hollandse Hoogte lanceert een nieuwe e-commerce beeldbank met daarin uitsluitend Nederlandse thema’s en onderwerpen. Via het platform, Regiostock, krijgen beeldprofessionals toegang tot ruim 18.000 foto’s én 1000 video’s van 100 beeldmakers uit het hele land. Regiostock is de eerste e-commerce beeldbank van Hollandse Hoogte.

Creative

Vijf stappen die ‘native’ gemeengoed moeten maken

Native advertising is het afgelopen jaar enorm gegroeid, maar het wordt nog steeds gezien als een speciale manier van adverteren, niet als een vanzelfsprekende optie, terwijl dat wel zou moeten, vindt Eric Berry bij MediaPost.

Marketing