More stories

Europese primeur: programmatic buying op billboards

Reizigers met het openbaar vervoer zien op stations in Rotterdam en Amsterdam een Europese primeur op de billboards zonder dat ze het weten. De reclameruimte is dynamisch ingekocht met de op internet gebruikelijke techniek van programmatic buying.

Marketing
Premium

Bereik je (niche) doelgroep met Display Advertising

Display Advertising wint aan populariteit. Met de opkomst van real time bidding (RTB) en platformen als DoubleClick kunnen we onze klanten ook online efficiënter benaderen. Maar ook de traditionelere netwerken, zoals het Display Netwerk van Google bieden legio opties om specifieke doelgroepen te bereiken op specifieke momenten. Drie tips om zonder kennis van RTB en DoubleClick toch slim te werk te gaan met Display Advertising.

Marketing

Tom Konings naar M2Mobi

Met de aanstelling van Tom Konings krijgt de mobiele bouwer M2Mobi zijn eerste Creative Consultant in huis. Het bedrijf wil techniek en functioneel c.q. optimaal design dichter bij elkaar brengen in al zijn werk.

Marketing
Premium

Weet Google wel in te spelen op native advertising?

Native advertising schijnt het helemaal te gaan worden. Maar, zo kun je denken, Google gaat daarin de boot volledig missen. Want beschikt deze advertentiereus wel over de middelen om ook deze markt naar zich toe te trekken?

Marketing

Google introduceert label ‘geschikt voor mobiel’ nu ook in Nederland

We berichtten al eerder over mobile en ranking factoren en de invloed op de SEO. Enkele dagen geleden ontdekte ik voor het eerst waarschuwingen voor Flash in mobile rank resultaten in Chrome en Google Now. Flash was al ‘not done’ voor je SEO, maar omdat bijna geen enkele mobiele telefoon meer met Flash om kan gaan én Google je nu zelfs waarschuwt die sites links te laten liggen, is er geen ontkomen meer aan: maak je website mobielvriendelijk.

Marketing

Martijn Sengers weg bij Lab1111

Medeoprichter Martijn Sengers verlaat Lab1111 na een verschil van inzicht. Hij wil zich meer richten op ‘datgene waar ik mijn persoonlijke voldoening uithaal; focus op strategie, creatie en ideation.’

Creative

Instagram nu groter dan Twitter

Facebook-dochter Instagram heeft met 300 miljoen maandelijkse gebruikers Twitter ingehaald. Nog geen negen maanden geleden stond de teller van Instagram op 200 miljoen gebruikers. Twitter had enkele weken terug 284 miljoen actieve maandelijkse gebruikers.

Marketing

IBM en Apple rollen eerste zakelijke apps uit

Apple en IBM brengen vandaag de eerste lichting IBM MobileFirst for iOS Solutions uit, zakelijke apps die geschikt zijn voor uiteenlopende clouddiensten. De toepassingen zijn bedoeld voor zakelijke klanten van IBM uit de bankwereld, detailhandel, verzekeringsbranche, de financiële dienstverlening en telecomsector, en voor overheden en luchtvaartmaatschappijen. De eerste afnemers zijn Citi, Air Canada, Sprint en Banorte.

Analytics

Hoe neuromarketing zorgt voor betere apps

Professor Lluis Martinez-Ribes van de Spaanse Esade Business School ziet kansen voor betere apps door de toepassing van neuromarketing: “Van al onze beslissingen maken we 85 tot 95 procent onbewust. Die maken we met ons limbisch systeem, waarmee we ook kopen. Dus hoe zorg ervoor dat consumenten jouw producten kopen en niet die van jouw concurrenten?”

Marketing

Cloudgebruikers Adobe ‘zeer tevreden’

Ongeveer een kwart van de abonnees van Adobes Creative Cloud is ontevreden over deze dienst. De rest is echter tevreden tot zeer tevreden, zo blijkt uit een onderzoekje van RBC Capital Markets en CNET.

Creative

Forse reorganisatie Young & Rubicam

Marketingbedrijf Young & Rubicam gaat reorganiseren. Er komt volgend jaar een nieuwe Benelux organisatie, waarin Y&R Amsterdam en Y&R/These Days worden geïntegreerd. CEO Sjoerd van Loon stapt na een jaar op.

Creative

Vijf webdesign trends voor 2015 (infographic)

Interactief scrollen, mobiel, plat design en schoon en simpel: het worden de webdesign trends voor 2015 volgens designbedrijf Bowen Media. En hoe kun je dat beter verbeelden dan in een infographic?

Marketing

‘Toestemming volstaat niet bij bescherming online privacy’

Om de privacy van internetgebruikers beter te waarborgen zou de wetgever minder nadruk moeten leggen op het idee van geïnformeerde toestemming. Toestemmingsverzoeken, bijvoorbeeld voor het toestaan van cookies, worden nauwelijks gelezen. Dat vindt jurist Frederik Zuiderveen Borgesius. Hij promoveert op 17 december aan de Universiteit van Amsterdam.

Analytics

‘Marketeers verliezen 6,3 miljard dollar aan bots’

Adverteerders wereldwijd verliezen volgend jaar minstens 6,2 miljard dollar aan bots. Dat voorspelt nieuw onderzoek van de Amerikaanse Association of National Advertisers (ANA) en advertentie fraudebestrijder White Ops.

Marketing

Yandex vestigt B2B Big Data divisie in Amsterdam

De Russische zoekgigant Yandex vestigt een B2B Big Data divisie in Amsterdam. Dat maakte het bedrijf dinsdag bekend op het congres Le Web.

Analytics