Bestedingen online reclame in 2022 naar 3,5 miljard (+13%)
Adverteerders gaven in 2022 voor 3,5 miljard euro uit aan digitale reclame. De piek in dominantie van Google is bereikt. Omzet van lokale uitgevers groeide 24 procent.
Adverteerders gaven in 2022 voor 3,5 miljard euro uit aan digitale reclame. De piek in dominantie van Google is bereikt. Omzet van lokale uitgevers groeide 24 procent.
Google toont in het vervolg advertenties in de zoekbalk en de zoekgeschiedenis van Android. Daar werd al eerder mee geëxperimenteerd.
Melanie van Norden en Rogier van den Berg hebben 450.000 euro groeigeld opgehaald voor hun startup Embrosa. Embrosa maakt het mogelijk voor (internationale) merken om online advertenties te plaatsen in de directe omgeving van de fysieke winkels die hun merk verkopen.
Wie zijn volgens zijn of haar vakgenoten de beste designer, techie en starter van het jaar bij Nederlandse internetbureaus? Op die vraag klinkt volgende maand het antwoord bij de uitreiking van de Dutch Interactive Awards. Vandaag maken we de nominaties voor de DIA Pro’s bekend.
DEXTR, de taxi-app van Nederlandse bodem, lanceert naar eigen zeggen als eerste een marketingcampagne die volledig bestaat uit AI-gegenereerde beelden. De digitale en out of home campagne ‘Waar wil jij naartoe?’ werd ontwikkeld in samenwerking met Amsterdams creatief bureau The Wolfgang Project. In de campagne wordt gebruik gemaakt van tachtig AI-gegenereerde foto’s.
Klantbehoud is voor veel bedrijven lastig. Vaak weten ze niet eens hoeveel klanten ze verliezen, laat staan hoe ze te behouden. De oplossing is: maatwerk.
Ralph Noordhoek sluit zich als Senior Creative aan bij Think Yellow. Met zijn komst vergroot het bureau naar eigen zeggen de slagkracht op het gebied van concepting en de multidisciplinaire aanpak van designtrajecten.
Met een customer-experience-platform breng je klantdata uit verschillende bronnen bij elkaar en kun je werken aan klantretentie en loyaliteitsprogramma’s.
Sinds 2016 ben je ze veel vaker tegen gaan komen, digitale assistenten die simpele vragen kunnen beantwoorden waarvoor je niet direct een medewerker hoeft te spreken. De meningen zijn verdeeld over of ze echt behulpzaam zijn of dat ze simpelweg een middel voor bedrijven zijn om geld te besparen op de customer service.
Na Grolsch en Viper Hard Seltzer, kiest ook Peroni voor Somention als nieuw social media bureau. Somention wordt verantwoordelijk voor het ontwikkelen en implementeren van de social media-strategieën, always-on content creaties en campagnes van de bierfabrikant in Nederland.
Het wordt nog belangrijker om veranderend klantgedrag goed te begrijpen. Empathie is de sleutel om medewerkers en klanten dichter bij elkaar te brengen.
code d’azur, internationaal creatief bureau, heeft Daniel Sytsma aangetrokken als Executive Creative Director (ECD). Sytsma maakt de overstap naar code d’azur een half jaar nadat hij stopte bij Dentsu Creative in Amsterdam.
Luchtvaartmaatschappij KLM zet Twitter niet meer in om via DM’s persoonlijk reisadvies te geven aan reizigers.
Whoppah, de marktplaats voor tweedehands design en kunst, breidt zijn managementteam uit met Sebastiaan Smits, voormalig Orderchamp, en Bonny Kloosterboer die eerder bij Coolblue werkte.
De nog jonge bureaugroep United Playgrounds wil dit jaar nog zijn eerste stappen buiten Nederland zetten. Mede hiervoor scherpt het zijn propositie en merkidentiteit aan.