‘Apple bouwt aan intern reclameleger’
Apple zou ambities hebben om zijn reclamedivisie fors uit te breiden naar zeker duizend reclame-experts. Dat meldt AdAge. Het bedrijf zou op ‘agressieve wijze’ talenten bij reclamebureaus losweken.
Apple zou ambities hebben om zijn reclamedivisie fors uit te breiden naar zeker duizend reclame-experts. Dat meldt AdAge. Het bedrijf zou op ‘agressieve wijze’ talenten bij reclamebureaus losweken.
In juni 2012 heeft Google Adwords scripts ingevoerd. Die kunnen wijzigingen aanbrengen aan het account tot op het niveau van sleutelwoorden en informatie over het account wegschrijven naar Google Docs. Hierdoor kunnen SEA’ers een hoop tijd besparen door handelingen te automatiseren of rapportages op te stellen.
E-mail wordt steeds vaker op een mobiele apparaat gelezen, en er wordt ook steeds vaker doorgeklikt. Dit blijkt uit de derde editie van de Nationale E-mail Benchmark, die door branche-organisatie DDMA is gepubliceerd.
Bedrijven zitten op een berg informatie, maar silo’s tussen afdelingen, systemen en data zijn de reden dat ondernemingen deze potentiële goudmijn niet aanboren. Chief marketing officer (CMO) Lisa Arthur van databedrijf Teradata schreef er zelfs een boek over, Big Data Marketing. Emerce sprak haar in Londen.
Na ERP (Enterprise Resource Planning) en CRM (Customer Relationship Management) is er weer nieuw acroniem om te onthouden: RBM, kort voor Relationship Business Management. Zie het als de back office voor het groeiende aantal abonnementsdiensten.
LÓreal komt medio juni met een nieuwe virtuele app: Makeup Genius, dat kondigde het cosmeticaconcern aan tijdens het Cannes Film Festival. Met deze nieuwe app heb je nooit meer een twijfel over welke lippenstift, oogschaduw of eyeliner het beste bij je past. Scheelt een hoop tijd in het testen van make-up in de winkel en creëert bovendien volgens L’Oreal Paris de perfecte look voor elke gelegenheid.
Wat je ook doet met marketing: je wilt de preferred brand zijn. Er zijn honderd andere merken beschikbaar die vergelijkbare producten en diensten aanbieden, maar je wilt natuurlijk dat de consument op het beslissende moment toch voor jouw merk kiest.
De commissie Targeting & Attributie van koepelorganisatie DDMA (Dutch Dialogue Marketing Association) presenteert op 15 mei een white paper over conversie-attributie, oftewel: hoe ken je waarde toe aan de mix van marketingkanalen die je inzet?
Bij online reclame worden de grenzen van de Reclame Code vaker worden opgezocht. Daarmee worden zo nu en dan bestaande regels van fatsoen impliciet overschreden. Dat stelt de Stichting Reclame Code (SRC) in een door Trendbox uitgevoerd onderzoek over reclamevoering.
Onder meer Hi, Top Notch en FHV BBDO lanceren de allereerste interactieve mobiele muziekvideo. Het is een videoclip waarin de kijker door swipen, pinchen, ‘gyroscopen’ (balanceren) en blazen zelf bepaalt wat hij ziet en hoort.
Een webinar is een ideaal middel om online een grote groep mensen te bereiken. Hetzij live dan wel ‘on demand’. In economisch mindere tijden is het tevens een alternatief voor een congres- of beursbezoek. Is een webinar ook voor jouw bedrijf interessant? En wat zijn de vereiste randvoorwaarden? In deze workshop zet ik het op een rij.
Branchevereniging Platform Affiliate Netwerken (PAN) introduceert een Code of Conduct voor het zogenoemde ontdubbelen van transacties en conversieattributie. De richtlijnen die PAN-leden Affiliate4you, affilinet, Daisycon/Paxz, Tradedoubler en Zanox hebben opgesteld moeten voor transparantie en fairplay zorgen.
Het Hilversumse bedrijf Shop2market ligt onder vuur. De Belgische aanbiedingensite Solden.be heeft de samenwerking met een partner beëindigd omdat de software die advertentiegelden toekent aan sitebeheerders ‘ontransparant en dus onbetrouwbaar’ zou zijn. Ook brancheorganisatie PAN (Platform Affiliate Netwerken) heeft forse kritiek.
Hans Howarth, een van de oprichters van MediaCatalyst en de stuwende kracht achter StrawberryFrog, is een nieuw creatief bureau Nomads begonnen. In Amsterdam en Singapore werken inmiddels zeventig mensen.
Terwijl webwinkels met meer dan 1 miljoen Euro omzet per maand al vele jaren gebruik maken van Online Recommendation Engines, willen we de toepassing bij kleinere bedrijven onderzoeken. Vanaf welke omzetgrootte kunnen webwinkels winstgevend met ORE-systemen werken?