More stories

Hybrid coding: de kracht van fluid en responsive gecombineerd in je e-mail

Er zijn een hoop termen in omloop wat betreft e-mail- en webdesign. Je hebt vast wel gehoord van fixed, mobile first, responsive, fluid, liquid en adaptive. Maar ben je al bekend met Hybrid Coding? Hybrid Coding verenigt de sterke punten van fluid en responsive. Hybrid Coding is specifiek voor e-mail HTML.

E-mailmarketing

@EnzoKnol, de eDay-editie

Hij is iedere maand goed voor achttien miljoen views op YouTube en ouders stonden op Emerce eDay vorige week in de rij om selfies met Enzo Knol te maken. Gisteren zette hij zíjn impressie van eDay live.

Entertainment

Zes tips voor je SMS marketing campagne (infographic)

SMS, bestaat dat nog? Jazeker, en het is nog altijd succesvol en relevant voor je marketingstrategie. Denk aan exclusieve aanbiedingen die klanten het gevoel geven dat ze bij een ‘speciale club’ horen of aan het feit dat een SMS bericht toch een ‘sense of urgency’ meegeeft. Zes tips voor je SMS marketingcampagnes.

Dialogue Marketing

Hoe vaart de B2B-marketeer?

Content Marketing Institute en MarketingProfs hebben vijfde studie onder de titel B2B Content Marketing Benchmarks, Budgets, and Trends—North America uitgebracht, die ondanks de sterke nadruk op Noord Amerika een aantal interessante trends weergeeft. Daaruit valt af te leiden dat B2B-marketeers in sommige opzichten nog een lange weg hebben te gaan. Het meten van rendement lijkt het grootste obstakel.

B2B Digital

Alibaba domineert online B2B markt

De Chinese internetgigant Alibaba, amper 11 jaar oud, domineert de markt voor online B2B. Dat zegt Frost & Sullivan in een nieuwe studie.

B2B Digital

Universiteit van Amsterdam krijgt eerste MBA in Big Data & Business Analytics

De Amsterdam Business School van de Universiteit van Amsterdam start de eerste MBA in Big Data & Business Analytics in Nederland.

Analytics

Google: alle reclame, ook tv, wordt programmatic

Websites, apps, billboards en zelfs televisie zullen op termijn allemaal via automatische media-inkoop worden geëxploiteerd. ‘Programmatic’ zal domineren, aldus de Chief Marketing Officer van Google.

Marketing

Zes tips voor het gebruik van excuusmails

Slechte excuses kunnen onverwachte gevolgen hebben. Wees zorgvuldig over hoe je je waarover gaat verontschuldigen. Nog belangrijker, herstructureer je werkproces zodat je voorkomt dat dit soort dingen fout gaan! Hieronder zes tips over het gebruik van excuusmails, of om juist te voorkomen dat je ze hoeft te gebruiken.

E-mailmarketing

Twitter wil via Hong Kong Groot-China bedienen

Twitter wil een kantoor in Hong Kong openen om Groot-China beter te kunnen bedienen. Saillant detail: Twitter wordt in de Volksrepubliek China geblokkeerd.

Marketing

Veel vertrouwen in datagedreven marketing

De waarde van datagedreven marketing wordt hoog ingeschat. Dat blijkt uit een onderzoek van Global DMA in samenwerking met Winterberry Group naar de rol, inzet en invloed van datagedreven marketing in 17 landen.

Analytics

Priceline: tv-reclame effectief alternatief voor AdWords

Reissites Priceline, Booking.com en Kayak hebben met tv-reclame zulke sterk merken opgebouwd dat ze minder aan Google AdWords hoeven uit te geven. CEO Darren Huston: “Ik voel met goed over offline investeringen.”

Marketing

WhatsApp vijf jaar oud (infographic)

Berichtenapp WhatsApp viert zijn vijfde verjaardag en digitaal marketingbureau DPFOC heeft daarom een groot aantal ditjes en datjes over de mobiele applicatie verzameld. Wie zijn bijvoorbeeld de grootste concurrenten van WhatsApp? Hoe is het bedrijf ook maar weer ontstaan? En ja, de onvermijdelijke miljardencijfers komen ook voorbij.

Marketing

Resultaten Tradedoubler omlaag, vraagt geld voor groei

De omzet en winst van Tradedoubler zijn in het afgelopen kwartaal met dubbele cijfers gedaald. Vandaag presenteert het marketingbedrijf behalve de financiële resultaten ook zijn nieuwe strategie, waarvoor het van aandeelhouders nog meer geduld en geld vraagt.

Marketing

Tien vragen over geprogrammeerd inkopen die je niet durfde te vragen

Het geprogrammeerd inkopen van advertenties grijpt om zich heen, en toch is het voor veel marketeers nog een hoop abracadabra. Dat realiseerde zich ook het Interactive Advertising Bureau (IAB), dat eind oktober een speciale Programmatic Summit organiseerde in Los Angeles en tien heldere antwoorden formuleerde op brandende vragen.

Marketing

Tv-producent Blue Circle opent YouTube-studio

Fremantle-dochter Blue Circle opent volgende maand in Hilversum een studio speciaal voor Nederlands beste YouTube-producenten.

Entertainment