More stories

Infographic: Schrijf traditionele media nog niet af

Traditionele marketingkanalen zijn alles behalve dood. Tv en radio blijven aantrekkelijk voor lokale adverteerders, en geloof het of niet: de papieren krant doet het nog beter, volgens Amerikaanse onderzoek van BrandMuscle. 81 procent van de respondenten stuurt ook nog gewoon reclame per post. Digibeten? Niet echt. De meeste lokale adverteerders hebben wel degelijk een website en Facebook en Twitter worden ook strategisch ingezet.

Marketing

Microsoft trimt advertentieverkoop

Microsoft heeft naar verluidt enkele tientallen mensen op straat gezet in zijn advertentieafdeling als onderdeel van de eerder aangekondigde reorganisatie.

Marketing

Nieuwe versie Outlook voor Mac alleen voor Office 365 gebruikers

Microsoft heeft een nieuwe versie van zijn mailprogramma Outlook voor Mac-gebruikers vrijgegeven, maar die is alleen beschikbaar voor gebruikers van Office 365, oftewel de betaalde cloudversie van Office. Het is weer een indicatie dat Microsoft vooral wil inzetten op de cloud.

E-mailmarketing

(eDay) *bliep doet een boekje open

Jongerenmerk Blyk van Vodafone stopt, maar *bliep is nog altijd springlevend. Het is nog altijd de enige (prepaid)provider waarbij gebruikers per dag het abonnement aan- of uit kunnen zetten. Per dag kunnen zij ook van tarief wisselen.

Customer Experience

eHealth Convention: hoe om te gaan met Big Data in de zorg?

Verzekeraars hebben zeer veel data tot hun beschikking. Hoe gaan die straks om met de kansen van al die gegevens? Wat kan er nu en wat wordt verwacht van de toekomst? De Nationale Denktank staat dit jaar in het teken van Big Data.

Analytics

Video advertentieplatform Chocolate naar Europa

Het Indiase bedrijf Vdopia lanceert een Europees platform voor de geprogrammeerde verkoop van mobiele video-advertenties onder de noemer Chocolate. Vdopia gebruikt een eigen videoformaat .VDO, waardoor videoadvertenties zonder Flash of plug-ins kunnen worden weergegeven.

Marketing

(Facebook Conference) De waarde van 440.000 vakantie-fans

In economisch mindere tijden wist reisorganisatie TUI Nederland harder te groeien dan de markt. Online speelt hierin een belangrijke rol; afgelopen jaar verkocht de organisatie voor 390 miljoen euro aan reizen, voornamelijk via Arke.nl. Ook groeide Arke al snel uit tot de grootste touroperator op Facebook.

Facebook

Shopify lanceert responsive checkout

Shopify, een van de populairste e-commerce platforms, heeft een responsive checkout ontwikkeld, oftewel een kassa die voor alle mobiele apparaten geschikt is.

E-commerce

Social Media: de psychologie van het delen

Wil je dat mensen je content delen? Zorg er dan voor dat je begrijpt waarom ze dat doen! Dit artikel is gebaseerd op onderzoek van de New York Times. Ze onderzochten waarom mensen informatie online delen en hoe je als marketeer optimaal van deze kennis gebruik kunt maken.

Marketing

Eerste robots betreden winkelvloeren bij retailers

Het klinkt als verre toekomst en onpersoonlijk, maar de robots die Nestlé en Lowes op de winkelvloer brengen zijn vooral functioneel.

Customer Service

Hoe trek je meer lezers voor je blog? (infographic)

Iedereen herkent het probleem: Je spendeert enorm veel tijd aan het schrijven van een mooi blogartikel, waarna geen hond het leest. Echter, maar weinig bloggers maken gebruik van de mogelijkheid om lezers te laten abonneren op een blog. Die krijgen ze dan per e-mail binnen. Zo bouw je veel beter een relatie op met geïnteresseerden. Zie hier enkele handige tips om van lezers abonnees te maken.

Contentmarketing

Penguin 3.0: een update over een update

Penguin 3.0 is afgelopen vrijdag 17 oktober uitgerold. Dit is een update (eigenlijk ‘refresh’) van het Google algoritme Penguin., dat in het voorjaar van 2012 voor het eerst geïmplementeerd werd om met name spam-links tegen te gaan. Zoals te verwachten was, laaide de discussie in verschillende SEO-blogs en -fora op. Intussen is er meer bekend over de gevolgen van de update.

Marketing
Premium

2,75 miljoen dollar voor native advertising-platform Powerlinks

Het Londense advertentieplatform Powerlinks – gespecialiseerd in native advertising – heeft 2,75 miljoen dollar aan financiering opgehaald voor zijn Amerikaanse expansie. Dat geld komt bovenop een eerdere investering van 1,25 miljoen.

Marketing

Appmarketing iPhone weer duurder

De kosten voor appmarketing zijn fors gestegen door de komst van iPhone 6 en iPhone 6 Plus. Dat meldt marketingplatform Fiksu. Om een loyale iOS-gebruiker aan te trekken, betaalt een marketeer nu al gemiddeld 2,25 dollar. Dat was nog 1,86 dollar in augustus.

Marketing

Microsoft verwerkt WebRTC in Internet Explorer

Microsoft heeft de ondersteuning toegezegd voor Web Real-Time Communication (WebRTC) in zijn browser Internet Explorer. Dat komt niet als een verrassing. WebRTC is een bedreiging voor Skype.

Customer Service